Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر گزاری بسیج از يزد، محقق مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي يزد با اشاره به مشكلات استفاده از پساب در بخش كشاورزي گفت: باقيمانده نیترات، فسفات و فلزات سنگین در پساب عامل بروز بيماري‌هاي مهمی در انسان و دام است.

سيدرضا فاني در جلسه راهبردي اساتيد دانشگاه پيرامون مسئله پساب با برشمردن برخي مشكلات ناشي از استفاده از پساب تصفیه نشده در بخش كشاورزي اظهار داشت: تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد كه آثار مخرب استفاده از آب آلوده در گياهان مي‌تواند هم به دام و هم به انسان صدمات جدي وارد كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي با برشمردن برخي از اين خطرات عنوان كرد: به دلیل بالا بودن فسفات ناشی از شوینده ها در فاضلاب و نیترات ناشی از فضولات، استفاده نادرست از پساب در کشاورزی میتواند موجب مسمومیت، سقط جنین، انواع نارسايي نوزادان و سرطان‌زایی شود. علاوه بر این به دلیل وجود انواع آلودگی های انگلی، میکروبی و ویروسی در فاضلاب، استفاده از آن در کشاورزی بدون تصفیه صحیح و نظارت می تواند منجر به بیماری های مهمی در کشاورزان و مصرف کنندگان به ویژه در مورد محصولات تازه خوری مانند سبزی و صیفی جات شوند.

محقق مركز تحقيقات و فناوري كشاورزي يزد ادامه داد: استفاده از پساب تصفیه شده در تولید محصولات کشاورزی غیرغذایی، مراتع و نهالستانها با نظارت کامل امکان پذیر است اما استفاده از این نوع آب در تولید سایر محصولات نیاز به بالاترین کیفیت تصفیه را دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسن غلامی اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب به عنوان خط مقدم بهداشت عمومی در جامعه بصورت شبانه روزی در حال جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب است.

وی افزود: تصفیه فاضلاب علاوه بر دفع بهداشتی فاضلاب و کمک به ارتقا شاخص‌های بهداشت عمومی از هدر رفت آب در صنایع به ویژه صنایع آب بر پیشگیری می‌کند.

ناظر اجرا و ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان گفت: در حال حاضر تنها به یکی از واحدهای صنعتی استان که در بخش تولید کاغذ فعالیت دارد، سالانه بیش از ۴ میلیون متر مکعب پساب تحویل می‌شود.

غلامی بیان کرد: با استفاده از پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب در بخش صنعت، از مصرف آب سالم در این بخش جلوگیری و به ذخیره منابع آب شیرین کمک شایانی می‌شود.

کد خبر 6087895

دیگر خبرها

  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!