Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@23:44:28 GMT

خبری خوش برای بیماران مبتلا به سرطان

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۱۹۱۳

خبری خوش برای بیماران مبتلا به سرطان

متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی گفت: با استفاده از روش IMRT در رادیوتراپی کمترین آسیب به بافت سالم بیمار وارد شده و بهترین درمان را برای تومور از طریق رادیوتراپی شاهد خواهیم بود.  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا دهقان منشادی، متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی در آستانه برگزاری چهارمین سمینار تومور‌های سر و گردن اظهار داشت: در این سمینار موضوع رادیوتراپی‌های نوین از جمله درمان به روش IMRT که در واقع نوعی نقطه زنی در درمان رادیوتراپی تومور است مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سرطان درمان‌های مختلفی شامل جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی دارد که پرتو درمانی نیز شامل روش‌های مختلف بوده که یکی از روش‌های نوین در این زمینه روش IMRT است.

این متخصص رادیوتراپی وآنکولوژی ادامه داد: این روش سبب می‌شود که اشعه‌ای که از دستگاه رادیوتراپی خارج می‌شود تمرکز حداکثری روی تومور و مناطق اطراف آن که احتمالا بخشی از تومور را شامل می‌شود، داشته باشد و در واقع با استفاده از این روش بافت طبیعی و نرمال اطراف تومور دوز کمتری از اشعه به آن وارد شده لذا آسیب کمتری می‌بیند.

دهقان منشادی عنوان کرد: این روش رادیوتراپی در کلینیک خصوصی روشنا یا باران انجام می‌شود که دستگاهی آمریکایی بوده و علی رغم تحریم‌ها در ایران وارد شده و در درمان رادیوتراپی برای بیماران یک روش درمانی نوین به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: هزینه استفاده از این روش بستگی به بیماری و نوع تومور دارد و حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای بیمار هزینه دارد البته برخی از بیمه‌ها همچون بیمه تکمیلی ارتش و بانک‌ها خدمات حمایتی را پذیرفته و مذاکره با بیمه‌های تامین اجتماعی در حال انجام است.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی گفت: بسیاری از بیماران پس از بهبودی با آسیب‌های احتمالی و مشکلات ناشی از رادیوتراپی مواجه می‌شوند که استفاده از این روش حداقل آسیب و مشکلات را برای بیمار به همراه دارد به طور مثال فردی که دچار تومور سر و گردن بوده در صورتی که از روش‌های دیگر رادیوتراپی استفاده شود، نخاغ، غدد بزاقی و فک آن‌ها در معرض آسیب است برای همین بسیاری از بیماران با تومور‌های سروگردن که رادیوتراپی شده اند پس از درمان، دچار مشکلاتی، چون خشکی دهان و اختلال در بلع می‌شوند که با این روش عوارض به حداقل خواهد رسید.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی خاطر نشان کرد: همچنین بیشتر مواقع افرادی که دچار تومور‌های لگن هستند با انجام رادیوتراپی ممکن است دچارعوارضی، چون خونریزی، درد از مقعد و یا مشکل در دفع شوند در حالی که استفاده از این روش رادیوتراپی حداقل آسیب‌ها را به بیمار وارد می‌کند.

وی گفت: همچنین افرادی که دارای تومور روده و پانکراس هستند چسبندگی روده از عوارض احتمالی رادیوتراپی برای آن‌ها است، ولی بهره مندی از روش IMRT حین درمان تومور، آسیب‌های حداقلی را برای این گروه از بیماران به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرطان اخبار سلامت رادیوتراپی آنکولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان

«جزو ۱۰ کشور اول در رشد سرطان هستیم.» این جمله را قبل‌تر رئیس مرکز تحقیقات سرطان به خبرآنلاین گفته بود، بیماری‌ای که اگرچه این روز‌ها روش‌های زیادی برای درمان و کنترل آن وجود دارد، اما هیچکدام از این روش‌ها جای پیشگیری از ابتلا به سرطان را نمی‌گیرد، پیشگیری‌ای که شاید فقط لازم است تغییری در سبک زندگی‌مان ایجاد کنیم، حتی تغییراتی در خوردن چایی یا استفاده از مسواک، این‌ها نتیجه یک پژوهش ۲۰ ساله است، وقتی مردم یک نقطه از ایران بیشتر از هر جای دنیا به سرطان مبتلا می‌شدند یک تیم پژوهشی برای ۲۰ سال حدود ۵۰ هزار نفر از آن‌ها را زیر نظر گرفت تا سر نخ این کلاف به‌هم پیچیده پیدا شود؛ رضا ملک‌زاده، وزیر اسبق بهداشت، سرپرست آن تیم تحقیقاتی بود، او به خبرنگاران می‌گوید: «یک زمانی یک نقطه از ایران در دنیا بیشترین میزان شیوع سرطان‌ها را داشت، آن نقطه گنبد کاووس بود که سرطان مری در این شهر بیشتر از همه جای دنیا بود.»

به گزارش خبرآنلاین، ملک‌زاده ادامه می‌دهد: «همیشه علاقه داشتم دلیل این مسئله را متوجه شوم، بنابراین حدود ۲۰ سال در این نقطه از کشور و در ۳۶۴ روستا مطالعه خود روی حدود ۵۰ هزار نفر از افراد سالم شروع کردیم، مثلاً از این تعداد ۵۰۰ نفر از آن‌ها سرطان مری گرفتند و آن‌ها را با افرادی که به سرطان مبتلا نشدند مقایسه کردیم.»

وزیر اسبق بهداشت بیان می‌کند: «به این نتیجه رسیدیم که ابتلا این افراد به سرطان ۷ علت دارد، عدم مصرف سبزیجات، عدم مصرف میوه‌جات کافی، مصرف آب آب‌انبار، زندگی در خانه‌های تنگ و تاریکی که دود آن را گرفته بود، اصللاحاً به آن آلودگی درون خانه می‌گوییم آن‌ها با چوب و ذغال هم خانه را گرم می‌کردند و هم پخت و پز می‌کردند، بنابراین خانه پر از دود شده بود. مصرف چایی داغ یکی دیگر از دلایل بود، برخی‌ها چایی را در دمای ۶۵ الی ۷۰ درجه مصرف می‌کردند. مصرف تریاک و عدم مسواک زدن دندان‌ها از دیگر دلایل بود.»

ملک‌زاده می‌گوید: «در ۲۰ سال این ۷ علت را پیدا کردیم و برای این پژوهش جایزه بین‌المللی هم گرفتیم، جالب این‌که تاثیر تریاک و چایی داغ بر ابتلا به سرطان را برای اولین بار در دنیا ثابت کردیم، قبل‌تر گمان می‌کردند سیگار سرطان‌زا است، اما ما ثابت کردیم تریاک از سیگار سرطان‌زا‌تر است.»

جوان شدن سن ابتلا به سرطان

وزیر اسبق بهداشت درباره جوان شدن سن ابتلا به سرطان به خبرنگاران می‌گوید: «سرطان‌ها در همه دنیا وارد سن جوانی شده است، در ایران هم این اتفاق افتاده و افراد در سنین جوانی به سرطان مبتلا می‌شوند، دلیل آن هم تغییر سبک زندگی آدم‌ها است، غذا‌های فست فودی چیز‌هایی هستند که اگر آدم‌ها از سنین کودکی آن را مصرف کنند کمک می‌کند افراد در سنین جوانی به سرطان مبتلا شوند؛ بنابراین شیوه زندگی ما مدرن شده است لذا ما هم با مشکلات غیرمدرنیزاسیون مواجه هستیم و هم با مشکلات مدرن شدن جامعه.»

او بیان می‌کند: «علاوه بر تغییر سبک زندگی به‌ویژه در غذا خوردن، موارد دیگری هم وجود دارند که سبب ابتلا به سرطان می‌شود، مانند مصرف سیگار، مواد مخدر و آلودگی هوا که متاسفانه در شهر‌های بزرگ خطرات جدی برای ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی ایجاد می‌کنند.»

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان