Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید یک نظام قرنطینه و کنترل اطلاعاتی داشته باشیم تصریح کرد: اخیرا اروپا بحث حفاظت اطلاعات عمومی را مطرح کرده با این وجود ما هم باید این قانون را داشته باشیم، به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در کنفرانس ملی فرصت‌ها و چالش‌ها که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: تمامی گروه‌های دارای قابلیت کنترل از راه دور قابلیت نفوذ دارند و این امکان وجود دارد که از روش‌های سایبری از این سیستم‌ها خارج از کنترل بهره بردار استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که سیستم‌های هوشمند بیمارستانی زمانی به اینترنت وصل می‌شوند داده‌ها را به کارخانه‌های تولید کننده خود می‌فرستند افزود: شرکت‌های سازنده می‌توانند با تحلیل داده‌ها به اطلاعات بیمار دست پیدا کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که این امکان وجود دارد که بخش زیادی از اطلاعات جاسوسی مورد نیاز دشمن از طریق سیستم‌های هوشمند تامین شود افزود: اصلی‌ترین نگاه در حوزه سایبری این است که فرصت‌ها و قابلیت‌ها را بشناسیم در هر حال ما ناگزیر به استفاده از فضای مجازی هستیم، اما نباید در مقابل تهدیدات این حوزه چشم خود را ببندیم و اگر این گونه باشد غفلت کرده ایم.

وی با تاکید براینکه در حوزه سایبری نیازمند یک نگاه بومی سازی و ملی سازی هستیم تصریح کرد: در این حوزه باید زیرساخت‌های سایبری را ایجاد کنیم به گونه‌ای که داده‌ها در داخل کشور متمرکز شوند.

جلالی با بیان اینکه نیازمند ایجاد سامانه‌های بومی هستیم و گرنه از راه دور می‌توانند تمام امور شخص را از طریق سیستم‌های هوشمند به هم بریزند و در واقع تهاجم از راه دور اتفاق بیفتد تصریح کرد: باید یک نگاه جامع بومی سازی به سامانه‌های اصلی در حوزه هوشمندسازی داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: امروز بحث شهر هوشمند بین وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی مطرح است، اما هیچ کدام از آن‌ها به سراغ مقررات شهر هوشمند نمی‌روند در هر حال اگر می‌خواهیم از قابلیت شهر هوشمند استفاده کنیم باید مراکزی داشته باشیم که خطرات هوشمندسازی را شناسایی و کنترل کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت نیز باید مرکزی وجود داشته باشد که ابزار‌های هوشمند را کنترل نماید تصریح کرد: باید مراکزی داشته باشیم که سیستم فرماندهی و کنترل تمام حوزه‌های IOT باشد و این مرکز هم از نظر تنظیم مقررات و این که هر کدام از سیستم‌های هوشمند به کجا وصل باشند تصمیم گیری کند تا هر موقع در معرض تهدید قرار گرفتیم بدانیم چه باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید یک نظام قرنطینه و کنترل اطلاعاتی داشته باشیم تصریح کرد: اخیرا اروپا بحث حفاظت اطلاعات عمومی را مطرح کرده با این وجود ما هم باید این قانون را داشته باشیم، چون فضای رها در حوزه مجازی می‌تواند مشکل اطلاعاتی به وجود بیاورد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه نیازمند قوانین مدرن، پیشرو و بازدارنده در حوزه هوشمند سازی هستیم، چون قوانین موجود قدیمی هستند تصریح کرد: مجلس باید در این زمینه اختیارات قانونگذاری یا به شورای عالی فضای مجازی یا مرکز ملی فضای مجازی ارایه کند تا قوانین لازم را به صورت تخصصی وضع نمایند.

جلالی ابراز امیدواری کرد: برگزاری کنفرانس بتواند زمینه لازم برای استفاده از فرصت‌ها و شناخت خطرات حوزه هوشمندسازی را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جلالی پدافند کنفرانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری در این باره گفت: افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت در کلان شهرهایی نظیر تهران و وجود آلودگی‌های زیست محیطی در این کلان شهرها، نیاز به فضای سبز و گسترش آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها مطرح می کند.

او افزود: آفات و بیماریها یکی از عوامل خسارت برای فضای سبز شهری هستند که در صورت عدم کنترل می توانند سالانه خسارت جبران ناپذیری را وارد سازند. از این رو یکی از مسائل پر اهمیت در حوزه نگهداری و حفظ فضای سبز شهری حفاظت از گیاهان در برابر خسارت آفات و بیماریها است که یکی از چالش های حائز اهمیت برای دست اندرکاران فضای سبز شهری است. سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط زیست و درختان در برابر آفات و بیماریهای موجود ، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماریها (IPM) نموده که مقابله با آفات و بیماریها تنها از طریق مبارزه تلفیقی و مکانیکی و بیولوژیکی انجام می پذیرد و در موارد حساس از سموم گیاهی استفاده می‌شود که برای عموم شهروندان و محیط زیست مضر نباشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر اینکه سال های اخیر به دلیل افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی‌ها، گرم شدن کره زمین، نبود زمستان های سرد تا حد زیادی بیماری های موجود در فضای سبز را افزایش داده است، ادامه داد: بیماری‌های مهمی همچون سفیدک ها، شانکرها و آفاتی همانند سفید بالک، سوسک برگ خوار نارون پسیل، زیتون سوسک چوبخوار و پوستخوار، شته و.... در این کلان شهر شیوع یافته اند که با انجام اقدامات تلفیقی مهار و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

مختاری در ادامه برخی از آفات و بیماریهای شایع در فضای سبز شهر تهران را معرفی کرد و گفت: سفید بالک ها علائمی در زیر برگها و اطراف رگبرگها گیاه میزبان (توت زیتون) هستند و از شیره گیاه مکیده و از خود ماده چسبناک عسلک بجا می گذارند.

کد خبر 848607 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها فضای سبز شهردارى تهران تهران بوستان

دیگر خبرها

  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • صهیونیست‌ها ناچارند تسلیم شوند
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند