Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانویی پرشور و موفق چگونه توانسته با بنیان نهادن فرهنگی جدید سالانه ۱۲ هزار نفر را صاحب شغل کند؟ از مهندسی پلیمر تا ایران‌تلنت.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محیامعصومی- باور و اراده دو نکته مهم و اساسی در موفقیت است و فرقی نمی‌کند که شما جوان باشید یا پیر، مرد باشید یا زن؛ فقط کافی است به توانایی‌ها و استعداد خود باور داشته و همت و اراده را ضمیمه‌اش کنید تا روی دیگر زندگی را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  از دوران هشت سال دفاع مقدس که بانوان و دختران ایران پابه‌پای مردان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و نقش موثری در پیروزی و افزایش قدرت دفاعی کشور داشتند تا حال که زنان دوشادوش مردان کار می‌کنند و حتی گاه به تنهایی زندگی را می‌چرخانند، قدرت و توانمندی آنان در انجام کار‌ها و موفقیت‌هایشان برهمگان آشکار شده است.
درحقیقت همه می‌دانند که زنان اگر بخواهند می‌توانند به فراخور زمان، دنیایی را متحول کنند همچنان که با پرورش فرزندان خود، معلمان، پزشکان، مهندسان، نخبگان، انسان‌های ارزشمند و تاثیرگذار کشور را ذره ذره می‌سازند، البته دراین مورد از نقش اثرگذار و حمایتی پدران غافل نیستیم.
به مناسبت سالروز میلاد فرخنده حضرت معصومه (ع) و روز دختر قصد داریم از موفقیت‌ها و توانمندی بانوان سرزمین‌مان صحبت کنیم. از این رو با یکی از موفق‌ترین بانوان حاضر، گفتگوی صمیمی ترتیب دادیم. آسیه حاتمی موسس و مدیرعامل شرکت ایران‌تلنت، یکی از بزرگترین سایت‌های کاریابی است که ۱۵ سال قبل با اراده‌ای محکم و به تنهایی یکی از اولین سایت‌های کاریابی را راه‌اندازی و همچنان پرثمر با چندین نیرو و کارمند آن را اداره می‌کند.
کمی از خودتان بگویید؛ از تحصیلات و نحوه زندگی تا راه‌اندازی ایران تلنت.
من در دانشگاه  امیرکبیر مهندسی پلیمر خواندم و از آنجایی که هنگام فارغ‌التحصیلی همه می‌گفتند باید به سمت پژوهشگری و کار در کارخانه‌ها بروم، کار‌های پراکنده‌ای را در زمینه پژوهشگری برای شرکت‌های ایران خودرو و دانشگاه امیرکبیر انجام دادم.
اما به صورت کاملا اتفاقی متوجه شدم یک شرکت تولیدکننده نرم‌افزار برای راه‌اندازی یکی از پروژه‌های خود به دنبال نیرویی فعال می‌گردد و قرار بود نیروی جذب شده وبسایتی که به لحاظ فنی تکمیل شده را وارد حوزه تجاری‌سازی کند. علیرغم آنکه با حوزه تجاری‌سازی آشنایی چندانی نداشتم و تقریبا همه اطرافیان و حتی استادم با باور به توانمندی مهندسی من، می‌گفتند که حیف است از حوزه مهندسی خارج شوم، اما این کار را فرصتی مناسب دانستم و پس از ارائه درخواست، توسط شرکت برای به جریان انداختن پروژه انتخاب شدم.
کار خود را روی وبسایتی که در حوزه کاریابی فعال بود، شروع کردم و توانستم آن را از  صفر به جایگاهی برسانم که ضمن همکاری شرکت‌های مختلف، کارجویان متعددی به آن مراجعه می‌کردند و به تبع مخاطبان خاص خود را پیدا کرده بود، اما پس از مدتی سهامداران شرکت با یکدیگر به مشکل برخوردند و شرکت به سمت انحلال پیش رفت، در این میان من تنها فردی بودم که برای منحل شدن شرکت بسیار غصه خوردم.
با دیدن نگرانی‌های فراوانم برای تعطیل شدن شرکت، خانواده پیشنهاد تاسیس و راه‌اندازی چنین وبسایتی را به من دادند، اما از آنجایی که رشته مهندسی نرم‌افزار نخوانده بودم و به ساخت وب‌سایت آشنایی نداشتم، در ابتدا با این موضوع مخالفت می‌کردم. اطرافیان می‌گفتند «ساخت یک وبسایت را می‌توانی به فرد و یا شرکت دیگری بسپاری و تنها به فکر تجاری‌سازی آن باشی که با توجه به توانایی تو در این کار، مطمئنا در آن موفق خواهی بود».
با همین انگیزه فعالیت خود را آغاز کردم. با وجود آنکه در ایران ساخت وبسایت در آن سال‌هاهمانند امروز گسترده و فراگیر نبود، اما شرکت‌هایی وجود داشتند که تولید و راه‌اندازی وب‌سایت را با هزینه‌های نجومی و مدت زمان زیاد انجام می‌دادند. به همین دلیل سفارش خود را به شرکتی هندی سپردم و پس از دو ماه و با صرف هزینه‌ای بسیار پایین سایت IranTalent.com را تحویل گرفتم.
پس از آن بود که از ۱۸ دی ماه ۱۳۸۱ (۸ ژانویه ۲۰۰۳) شروع به کار کردم. ما هرساله این تاریخ را در ایران‌تلنت جشن می‌گیریم، چون روزی است که پس از سفارش ساخت وبسایت به شرکتی هندی درخارج از ایران، وبسایت و دفتر آماده شد. من در آن روز‌ها به تنهایی عهده‌دارمسئولیت مدیریت و بازاریابی شرکت بودم.  
چه شد که به ادامه کار آن هم برای ۱۵ سال علاقه‌مند هستید؟ از پلیمر تا راه‌اندازی و تجاری‌سازی یک سایت؟
من به انجام هرکاری علاقه‌مند هستم، کشف ناشناخته‌ها و یادگیری مهارت‌های فراوان جزو علایق من است. به یاد دارم در دانشگاه جزو معدود افرادی بودم که تمام پروژه‌ها را با تحلیل، تحقیق و بدون کپی کردن از دانشجویان دیگر به سرانجام می‌رساندم. درحقیقت من تمام کار‌های خود را جدی می‌گیرم و حتی اگر قرار باشد با کسی بازی کنم در آنجا هم جدیت دارم.
حوزه IT و تجاری‌سازی سایت هم برای من حوزه‌ای ناشناخته بود که ورود به آن هیجان فراوانی را برایم به ارمغان آورد. شاید ترکیب سخت‌کوشی و علاقه به کشف ناشناخته‌ها باعث شد که بتوانم هم‌اکنون در این جایگاه قرار گیرم.
شاید دلیل ثبات قدم و ماندگاری من در چنین کاری بدین خاطر باشد که عاشق نتیجه گرفتن، پرکردن خلا‌ها و ایجاد تغییر هستم. تاثیرگذاری مثبت حتی به اندازه‌ای بسیار کوچک هم لذت زیادی به من می‌دهد. به یاد دارم در دوره‌ای ضمن نواختن آهنگی با پیانو به خاطر خلق کردن نوایی تازه احساس رضایت و لذت می‌کردم.
فعالیت ایران تلنت به چه شکل است؟
ایران تلنت پل ارتباطی بین متخصصان کشور و شرکت‌های نیازمند جذب متخصصان است. از این رو افراد تحصیل کرده، باتجربه و یا حتی برخی مدیران شرکت‌ها که به دنبال فرصت‌های کاری مناسب هستند به ایران تلنت مراجعه می‌کنند. متخصصان جویای کار تحت این عنوان که «اگر دنبال کار خوب می‌گردید در ایران تلنت رزومه بگذارید» و کارفرمایان تحت این عنوان که «اگر دنبال نیروی خوب می‌گردید به ایران تلنت بروید» ایران‌تلنت را می‌شناسند.
عامل برتر شناخته شدن ایران تلنت نسبت به دیگر سایت‌های کاریابی چیست؟
قدمت بالای کار و جلب رضایت مشتریان این حوزه، باعث اعتماد مخاطبان شده است. ولی مهمترین عامل برتر شناخته شدن ایران تلنت، کیفیت بالای نیروی کار و همچنین نوع شرکت‌هایی هستند که از ایران تلنت استفاده می‌کنند.
با وجود آنکه ایران تلنت یک پلتفرم انگلیسی زبان است، هم‌اکنون یک میلیون نفر در آن روزمه دارند و بیش از ۵ هزار شرکت معتبر خارجی و داخلی نیرو‌های خود را از طریق آن جذب می‌کنند؛ لذا این امر باعث افتخار ایران تلنت است که توانسته اعتماد را در بازارکار به سوی خود جلب کند.   رده‌های سنی جویای کار در سایت ایران تلنت مشخص هستند؟ بیشتر کدام نسل رزومه ارسال کردند؟
تمرکز ما افراد تحصیل‌کرده است و معمولا شرکت‌هایی به سراغ ایران تلنت می‌آیند که قصد جذب نیرو‌های تحصیل‌کرده را دارند. ما کارجویان را به گروه‌های دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیل شدگان، کم تجربه‌ها، پرتجربه‌ها، مدیران و مدیران ارشد دسته‌بندی کرده‌ایم. جالب است بدانید که تقریبا ۲۰ درصد از اعضاء وبسایت را دانشجویان و فارغ التحصیلان جوان تشکیل داده‌اند.
شایان ذکر است که در کنار ارائه خدمات استخدامی، ایران‌تلنت توانسته با تشخیص خلاء بزرگی که میان دانشجویان و بازار کار احساس کرده، پلتفرم جدیدی برای این قشر مهیا کند تا بعنوان زیرمجموعه‌ای از ایران تلنت خدمات‌رسانی خود را آغاز نماید. در این مجموعه دوره‌های کارورزی، تور‌های مهارت‌آموزی شرکت‌ها و خدماتی از این دست ارائه خواهند شد. دانشجویان با استفاده از این خدمات نحوه ورود به بازار کار را آموزش خواهند دید.بزرگترین افتخارم این است که فرهنگ جدیدی از استخدام را پایه‌گذاری کردم و صنعت کاریابی آنلاین را بنیان نهادم.  
بخش مهمی از فعالیت ما در حوزه اشتغال متمرکز شده است، یعنی استخدام کردن و استخدام شدن از طریق یک پلتفرم آنلاین. ایران‌تلنت در ۵ سال گذشته خدمت دیگری با نام "گزارش حقوق و دستمزد" به بازار ارائه کرده است. ما زمستان هرسال اطلاعات حقوق و دستمزد افراد را جمع‌آوری کرده و با انتشار گزارشی اعلام می‌کنیم که افراد در هر رده شغلی چه میزان حقوق دریافت می‌کنند.
به عنوان مثال، ما در گزارش هرساله ایران‌تلنت مشخص می‌کنیم که یک حسابدار برای کار در شرکت‌های مختلف چه دستمزدی را دریافت می‌کند. در حقیقت با این کار اقدام به شفاف‌سازی در حوزه حقوق و دستمزد کرده‌ایم. باعث افتخار است که اعلام کنم ایران‌تلنت در پنجمین سال انتشار گزارش حقوق و دستمزد اقدام به پیاده‌سازی اطلاعات پرداختی روی پلتفرمی تحت‌وب با نام IranSalary.com کرده است تا همه شاغلین و مدیران کشور براحتی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. هر فرد با استفاده از اعمال فیلتر‌های مدنظر خود می‌تواند به صورت آنلاین نسبت به میزان دستمزد‌ها آگاه شود.
مهمترین دستاورد شما چه بوده است؟
در زندگی خود به صد‌ها دستاورد بزرگ و کوچک رسیده‌ام و برای هرکدام شادمانی کرده و جشن گرفته‌ام، اما هرگز نمی‌توانم به همین تعداد قانع باشم و برای موفقیت و دستاورد‌های بعدی تلاش نکنم. درحقیقت آدم حرکت کردن هستم و هرزمان قله‌ای را فتح می‌کنم با شادمانی بسیار به فتح قله بعدی فکر می‌کنم. درواقع شادی کردن برای نتایج کوچک، به من انرژی ادامه حرکت در مسیر‌های سخت را می‌دهد. روز نخست راه‌اندازی ایران تلنت هرگز موقعیت کنونی آن را تصور نمی‌کردم، اما هرچه بزرگتر شدم تجارت من هم رشد کرد. به قول معروف انسان‌ها اندازه دنیایشان بزرگ می‌شوند. بسیار خرسندم که از سال اول آغاز کار ایران تلنت سودآوری و بازگشت سرمایه داشتم.
درحال حاضر چه تعداد نیرو برای سایت ایران تلنت کار می‌کنند؟
بیش از ۷۰ نفر به صورت تمام وقت اینجا مشغول به کار هستند، تعدادی از افراد هم بعنوان مشاور به صورت پاره وقت با مجموعه همکاری می‌کنند. در سال‌های ابتدایی کار جذب نیرو برای ایران تلنت را شخصا انجام می‌دادم، اما حال با توجه به شکل گرفتن واحد منابع نیروی انسانی مسئولیت جذب را با اعتماد کامل به آن‌ها واگذار کرده‌ام.
در سال‌های اول شروع کار اولویت جذب نیرو با بانوان بود و تنها از توانایی بانوان برای مجموعه ایران تلنت بهره می‌گرفتم، اما در سال‌های اخیر برای جذب نیرو به توانایی فرد و داشتن فرهنگ سازمانی آن‌ها توجه می‌کنیم و مرد یا زن بودن دیگر برایم اهمیتی نداشته است.
تاکنون بازخورد‌هایی از افرادی که توسط ایران تلنت کار مناسب خود را پیدا کنند، داشته‌اید؟
بازخورد‌ها فراوان هستند، اما در روز‌های ابتدایی کار که بیشتر درجریان فعالیت بخش‌های مختلف ایران تلنت بودم، واکنش‌های مثبتی زیادی را می‌دیدم مثلا روزی فردی مراجعه کرد و بابت کاری که برای برادرش در پروژه نفتی جنوب کشور یک شرکت خارجی پیدا کرده بودیم، هدیه آورد. هم‌اکنون بازخورد‌ها را از کارمندان دریافت می‌کنم چرا که فردی مسئول پاسخ‌دهی به بازخورد‌ها است همچنان که گروهی مسئول ارتباط با کارفرمایان، گروهی مسئول جمع‌آوری رزومه کاریابان و ... هستند.با ارائه گزارش‌های ماهانه گروه‌های مختلف شرکت درجریان فعالیت‌ها و حواشی شرکت قرار می‌گیرم و نظارت و مدیریت لازم را انجام می‌دهم.
من هیچ نقشی برای پیدا کردن شغل مناسب افراد ندارم و کارجویان و کارفرمایان در سایت از طریق مشاهده رزومه یا آگهی استخدام و ... همدیگر را پیدا می‌کنند. اما برهمین اساس تاکنون بسیاری از دوستان و اقوام به من گفته‌اند که از طریق ایران تلنت موفق به پیدا کردن کار شده‌اند.
هزینه ارسال رزومه و درخواست جذب نیروی شرکت‌ها چگونه است؟
تمام خدمات سایت برای کارجویان رایگان است و برای ارسال رزومه، درخواست و رفتن به مصاحبه نباید هزینه‌ای پرداخت کنند، اما کارفرمایان بابت دسترسی داشتن به سایت و بهره‌گیری از خدمات گوناگون تعیین شده از سوی ایران تلنت هزینه پرداخت می‌کنند. درحقیقت تمام هزینه‌های مجموعه از طریق پرداخت‌های کارفرمایان تامین می‌شود.  
آمار سالیانه از تعداد افرادی که با ارسال رزومه در ایران تلنت صاحب شغل شده‌اند، دارید؟
آمار‌های خود را از شرکت‌ها دریافت می‌کنیم، نه از کارجویان. برهمین اساس نمی‌توانم عدد دقیقی را اعلام کنم، اما به طور کلی سالانه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر از طریق ایران تلنت صاحب شغل می‌شوند.   و نکته آخر؟
در یک جمله به بانوان سرزمینم می‌توانم بگویم که «حرکت کن»؛ چون در حرکت است که فرد می‌تواند مسیر را پیدا کند، قله‌ها را ببیند و اعتماد به نفس و مهارت‌های خود را افزایش دهد. خیلی از افراد نگران نیافتن کار مناسب برای خود هستند و وقتی از آن‌ها درباره مهارت‌ها و حرکت‌هایشان در این راستا می‌پرسیم متوجه می‌شویم که تاکنون هیچ حرکتی انجام نداده‌اند، درواقع همه منتظر حرکتی از جانب دیگران هستند.
انسان‌ها همواره به دنبال این هستند که دیگران به آن‌ها انگیزه دهند، اما انسان باید خود برای خود انگیزه ایجاد کند، هرچقدر که اطرافیان سعی به ایجاد انگیزه کنند، اما باز هم مانند آمپول ویتامین است و اثرگذاری آن مدتی بعد به پایان می‌رسد.
هرکسی باید به دنبال عشق و علاقه خود باشد و لزومی ندارد که تمام افراد مهندس، دکتر، کارآفرین و ... شوند، نباید صرفا به مسیر‌ها و چارچوب‌های تعریف شده بسنده کنیم و همیشه به اطرافیان خود می‌گویم که به دنبال فعالیت مورد علاقه خود باشند. هرچقدر که افراد در رشته‌ها و کار‌های بزرگ و کوچک فعال باشند، اما کار مورد علاقه‌شان را انجام ندهند، نمی‌توانند آن را به سرانجام برسانند. در بیشتر موارد فرد پس از طی مراحلی سخت و طولانی به کار مورد علاقه خود باز می‌گردد و پس از آن به موفقیت‌های بسیاری دست خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سایت استخدامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم

احمد ابوالقاسمی، قاری قرآن و داور برنامه «محفل» در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق در پاسخ به سوال امیر عضد درباره خواننده مورد علاقه‌اش گفت: من شجریان را خیلی می‌پسندم. چون او یک استثناست. ولی، چون آقای علیرضا قربانی فامیلم است، صدای آقای قربانی هم دوست دارم. او پسر دایی‌ام است. 

این قاری قرآن در پاسخ به واکنش تعجب‌برانگیز عضد گفت: به من نمی‌آید پسر دایی‌ام خواننده باشد؟ البته خوانندگی به صدا ربطی ندارد، به هوش موسیقایی ربط دارد. 

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که خاطره‌ای از معجزات قرآن در زندگی دارید؟ گفت: ترکش زمان جنگ خیلی به من خدمت کرد. من در سال ۱۳۷۰ در مسابقات قرآن جانبازان شرکت کردم و رتبه اول شدم. از همان طریق در مسابقات کشوری شرکت کردم و بعد به مالزی رفتم. خلاصه مسیر ورودم به مسابقات جهانی را ترکش برایم باز کرد. در مدینه بودم، که آقای محمد عباسی یکی از قاریان قرآن گفت که مسجدالنبی برویم و چند رکعت نماز بخوانیم، تا حالمان خوب شود.

داور برنامه «محفل» تعریف کرد که آن زمان آقای عباسی گفت که به من حس روضه دست داده است. بلد هستی روضه بخوانی؟ من هم درِ گوش ایشان شروع به خواندن کردم. او گریه کرد و گفت که ان‌شاء‌الله مزد روضه‌ات را حضرت زهرا (س) بدهد. گفتم یا فاطمه زهرا (س) یکی از آرزوهایم این است که امسال در مسابقات قرآنِ مالزی اول شوم.

این قاری قرآن ادامه داد: ما در استان تهران در مسابقات قرآن اوت شدیم. منی که می‌خواستم در مسابقات جهانی اول شوم، یک آیه‌ای در تهران به من افتاد، که بلند بود و بخاطر ترکش در سینه‌ام نمی‌توانستم بخوانم. به همین دلیل، کوتاه کوتاه خواندم و ۷ نمره از دست دادم. از آنجایی که در مسابقات قرآن جانبازان اول شده بودم، گفتند نباید در مسابقات استانی شرکت می‌کردی و باید مستقیم به مسابقات کشوری می‌رفتی. در مسابقات کشوری شرکت کردم و موانع پیش‌رویم زیاد بود، که قابل گفتن نیست. آنها می‌خواستند به ناحق فرد دیگری را جای من بفرستند.

وی در پاسخ به سوال عضد که در مسابقات قرآن هم پارتی‌بازی هست؟ توضیح داد: بله، تا دلتان بخواهد. البته الان پارتی‌بازی کم شده است. اما آن زمان بیخودی می‌خواستند فرد دیگری را جای من بفرستند، که بین دو نفر دعوا شد و از لجِ همدیگر مرا به مسابقات مالزی فرستادند. البته حضرت زهرا (س) دعای مرا پذیرفته بود، که فیل هم نمی‌توانست دعای مرا تغییر دهد، چه برسد به آن دو نفر. یک ماه قبل از رفتنم یکی از اساتید به من گفت حاج احمد شما از آیه ۲۳ سوره اسراء به اندازه ۱۲ دقیقه طبق استاندارد مسابقات جهانی تلاوت کن. 

داور برنامه «محفل» ادامه داد: من هم آیات را آهنگسازی کردم. وقتی مالزی رفتم، خطاب به حضرت زهرا (س) گفتم، یا حضرت زهرا یک آیه خوش دست برایم انتخاب کن. از بین شش هزار و خورده‌ای آیات قرآن، آیه ۲۳ سوره اسراء به من افتاد؛ آیه‌ای که حدود یک ماه قبل خودم برای خواندنش آماده کرده بودم. آیا این معجزه نیست؟ 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که قاریان قرآن باید تغذیه‌شان ملاحظات داشته باشند؟ گفت: حتماً. امثال چای، قهوه و آب یخ را نباید بخورند. آرزویم خوردن یخ در بهشت است، که نمی‌توانم بخورم. دو سه بار یخ در بهشت خوردم، اما تا دو سه ماه اثرش روی صدایم بود. غذا‌هایی هم که منجر به رفلاکس معده می‌شود، نباید خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی مردم به دلیل ناایمنی خودروها و جاده ها: سالانه بیش از ۲ هزار نفر (فیلم)
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال