Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@06:09:55 GMT

تماشاخانه سنگلج به مناسبت زادروز داوود رشیدی تیزر منتشر کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۲۳۵۸

تماشاخانه سنگلج به مناسبت زادروز داوود رشیدی تیزر منتشر کرد

‍‍‍‍‍‍

دومین تیزر تماشاخانه‌ی سنگلج به مناسبت هشتاد و پنجمین زادروز استاد داوود رشیدی منتشر شد. ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، تماشاخانه سنگلج در جهت یادآوری تاریخ طولانی خود در حوزه تئاتر اقدام به انتشار تیزر می‌کند. در دومین تجربه انتشار تیزرهایی با موضوع سنگلج این تماشاخانه به سراغ داوود رشیدی رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاد داوود رشیدی چهره‌ی ماندگار نمایش ایرانی،  با به صحنه بردن نمایش هایی چون مستاجر(1345)، دیکته و زاویه (1347)، حسن کچل (1348)، وای بر مغلوب (1349)، از نخستین کارگردان هایی به حساب می آید که آثارش در تماشاخانه‌ی سنگلج به روی صحنه رفته است.

تیزر بزرگداشت داوود رشیدی به مناسبت هشتاد و پنجمین زادروز ایشان توسط محمد جواد ایزدی و با استفاده از قطعه "خاطره" اثر استاد حسین علیزاده از آلبوم در چشم باد، تصاویر آرشیوی ابراهیم حسینی، عکاس با سابقه تئاتر و صدای داوود رشیدی در سریال عطر گل یاس ساخته شده و از سوی تماشاخانه‌ی سنگلج منتشر می شود.

گفتنی است تماشاخانه‌ی سنگلج قدیمی ترین تماشاخانه فعال شهر تهران، واقع در خیابان وحدت اسلامی، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، میزبانِ مخاطبان، و فعالان نمایش ایرانی است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با شماره‌ی 55156060 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

R1369/P1356/S4,34/CT16 واژه های کاربردی مرتبط تماشاخانه سنگلج تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تماشاخانه سنگلج تئاتر تماشاخانه سنگلج تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روزهای پایانی اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هیات داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌ عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی»، «هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب‌کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس از امیرحسین میرزائی است.

کد خبر 6089905 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی