Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - در کنار تحمل گرمای هوا که امسال در نخستین روزهای فصل تابستان رخ نمایاند؛ برخی روستاهای بندرکیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه با دشواری های ناشی از قطعی آب نیز مواجه بوده و خواستار رفع مشکل هستند.

جمعی از روستاییان بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه خواستار رفع مشکلات مربوط به آب شرب مناطق روستایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد فلاح پور دهیار روستای دشمن کرده بندرکیاشهر به ایرنا گفت: بیش از 2 هفته است که آب شرب این روستا قطع شده و در حال حاضر اهالی روستا آب شرب مورد نیاز خود را از مناطق خارج از روستا و یا با خریداری آب معدنی تامین می کنند.
عارف حسینی یکی دیگر از اهالی روستای انبارسر بخش بندرکیاشهر نیز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به قطعی و افت فشار آب این روستا طی 20 روز گذشته بیان داشت: خانوارهای روستایی که در منازل خود چاه دارند، قادر به تامین آب مورد نیاز هستند.
وی وضعیت نابسامان آب شرب این روستا طی تابستان امسال را موضوعی بی سابقه در مقایسه با سال های گذشته دانست.
اکبر اسماعیلی دهیار روستای نبی دهکاء نیز یکی دیگر از شهروندان کیاشهری است که می گوید بیش از 10 روز است اهالی این روستا با کمبود آب شرب روبرو هستند.
وی ادامه داد: طی چند روز اخیر ، برخی از اهالی این روستا به صورت موردی از آب شرب آن هم با فشار کم بهره مند شده اند ولی بیشتر اهالی، آب شرب مورد نیاز خود را از مناطق خارج از روستا تامین می کنند.
حمید میرزاجانی دهیار روستای نوبیجارمحله کیاشهر نیز از افت فشار آب در این روستا از حدود یک هفته گذشته تاکنون خبر داد.
حجت حاجی پور بخشدار کیاشهر در گفت وگو با ایرنا با تایید وجود مشکلاتی در حوزه آب شرب حدود 15 روستای این بخش، خواستار اهتمام بیشتر مسئولان ذیربط برای رفع مشکل با توجه به گرمای هوا شد.

** حفر چاه های آبرسانی با هدف ایجاد منابع تولید آب
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی آستانه اشرفیه در این ارتباط به ایرنا گفت: طی چند روز اخیر ، حدود 400 خانوار روستایی این شهرستان با کاهش، افت فشار و قطعی آب شرب روبرو هستند.
حسین هاتف افزایش دما ، قطع برق تاسیسات آبرسانی و مصرف زیاد آب را از عوامل اصلی قطعی و افت فشار آب شرب در روستاهای این شهرستان عنوان و اضافه کرد: حضور بی شمار مسافران تابستانی در برخی روستاها و افزایش سه برابری مصرف آب شرب در این مناطق، مزید بر علت شده است.
وی نصب پمپ های مستقیم خانگی بر روی شبکه های آب شرب روستایی را از معضلات مهم در مصرف بی رویه آب شرب دانست و افزود: این مسئله، تامین آب شرب مورد نیاز روستاهای مناطق پایین دست را با مشکل روبرو کرده و لازم است مردم با مصرف بهینه و مناسب، از افت فشار و قطعی آب شرب جلوگیری کنند.
هاتف در توضیح اقدامات انجام شده برای رفع قطعی و کاهش فشار آب شرب روستایی گفت: حفر چاه های آبرسانی با هدف ایجاد منابع تولید آب شرب در روستاهایی که با مشکل قطعی و افت فشار آب روبرو هستند، در برنامه کاری قرار گرفته است.
شهرستان آستانه اشرفیه با 2 بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
آب شرب مورد نیاز روستاهای آستانه اشرفیه از 26 حلقه چاه تامین می شود و 21 هزار و 900 مشترک نیز تحت پوشش اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان قرار دارند.
7287/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب شرب آستانه اشرفيه گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد

ایسنا/گیلان رئیس جمعیت هلال احمر تالش گفت: طرح کاروان سلامت در قالب خدمات پزشکی و دارویی رایگان، بسته معیشتی و نیابت در روستای بسک و روستاهای همجوار بخش مرکزی این شهرستان اجرا شد.

 علی احمدی امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و در راستای شعار هفته هلال احمر (با مشارکت شما، سربلندیم) طرح کاروان سلامت در شهرستان اجرا شد.

احمدی گفت: این طرح در قالب خدمات پزشکی و دارویی رایگان به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و با مشارکت ۲ پزشک عمومی، ۲ پزشک متخصص، ۲ پرستار، ۵ نفر از خیرین و ۲۰ نفر از اعضاء داوطلب و پرسنل جمعیت هلال احمر تالش در روستای بسک و روستاهای همجوار بخش مرکزی تالش اجرا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تالش ضمن تقدیر از مشارکت همه عزیزان در اجرای این طرح خداپسندانه، افزود: در این طرح تعداد ۱۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰ میلیون ریال به همت خیرین در بین خانواده های کم برخوردار و بی سرپرست روستا توزیع شد.

 احمدی گفت: برنامه هایی همچون دیدار با خانواده جانباز جنگ تحمیلی در قالب طرح نیابت، اجرای فضای دوستدار کودک برای کودکان روستا، آموزش همگانی و امداد، کمک های اولیه به ۵۰ نفر از اهالی روستا از دیگر برنامه های اجرا شده در این طرح بود.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • اطلاعیه احتمال قطعی یا افت فشار آب در برخی از مناطق ارومیه
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات