Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها گرمای شدید هوا وکم آبی، حفظ و نگهداری فضای سبز شهر را به مخاطره انداخته است، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر اصفهان در راستای مدیریت منابع آبی، اجرای آبیاری فضای سبز در شیفت‌های شبانه را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به اینکه در طول روز تبخیر و تعرق از سطح زمین و گیاهان بسیار بالا است و درصد بالایی از آب مورد نیاز از این طریق از بین می‌رود، "آبیاری به صورت شبانه"، راهکاری منطقی برای کاهش تلفات آب به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروغ مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه آبیاری شبانه باعث جذب بهتر آب و افزایش راندمان می‌شود، افزود: از سوی دیگر به دلیل جاری نبودن آب در بستر رودخانه، سطح آب چاه‌های فضای سبز به شدت پایین آمده، میزان آب‌دهی آنها کاهش یافته و امکان اینکه تمام عرصه‌های فضای سبز در یک شیفت کاری آبیاری شود، وجود ندارد، بنابراین باید در ساعات و شیفت‌بندی‌های مختلف آبیاری انجام شود که به این دلیل در روز هم مجبور به آبیاری عرصه‌های فضای سبز هستیم.

وی ادامه داد: ماسه‌دهی معضلی است که با افزایش برداشت آب از چاه‌های فضای سبز حادث می‌شود و در نهایت باعث ریزش بدنه چاه و غیر قابل استفاده شدن آن خواهد شد که برای افزایش بهره‌وری و پایداری چاه‌ها باید برداشت کمتر با فواصل زمانی بیشتر انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهارکرد: در طول روز، با باز بودن شبکه آبرسانی امکان برداشت غیر مجاز آب توسط برخی کسبه، کارگاه‌ها و یا برخی از منازل وجود دارد که با انجام آبیاری شبانه، برداشت‌های غیر مجاز نیز به حداقل می‌رسد.

وی تاکید کرد: جهت نظارت بر عملکرد آبیاری شبانه عرصه‌های فضای سبز، شیفت‌های شب از ساعت ۲۳ الی دو بامداد قرار داده شده و ناظران موظف هستند گزارش بازدید را تا ساعت هشت صبح روز بعد تحویل دهند تا نسبت به رفع معایب و گزارش به واحدهای مربوطه اقدام لازم به عمل آید.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آبیاری فضای سبز اصفهان بحران کم آبی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

فرید قشلاقی در بازدید ازاجرای عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد جزئیات این طرح،گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب از سد سهند از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزء فاز پنج سد سهند است.

وی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الکوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد

فرماندار هشترود به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم