Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت: استفاده از ظرفيت «بورس بين الملل» در مناطق آزاد با هدف تامين مالي ارزي از محل منابع خارجي در دستور کار مناطق آزاد کشور قرار دارد.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا از دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد،«مرتضي بانک»در نشست هيات موسس «بورس بين الملل» در مناطق آزاد گفت: آيين نامه بورس بين الملل در مناطق آزاد، در شوراي عالي بورس به تصويب رسيده است و پس از تصويب نهايي در شورايعالي مناطق آزاد، اجرايي خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور رئيس جمهوري، بورس بين الملل در مناطق آزاد کشور را، سکوي پرتاب اقتصاد به سوي موفقيت هاي بيشتر دانست و افزود: با استفاده از اين ظرفيت، مناطق آزاد به ابزارهاي نوين کسب و کار مانند مراکز پولي و مالي، بازار سرمايه و بورس بين الملل مجهز مي شوند.
وي يادآور شد: امروزه استفاده از امکانات و توانمندي بازارهاي پولي ـ مالي و بازار سرمايه در مناطق آزاد براي بهره برداري بهينه فعالان اقتصادي و رشد و توسعه منطقه بيش از هر زمان ديگري در اولويت قرار دارد.
بانک افزود: ايجاد مراکز آزاد مالي به مناطق آزاد کمک مي کند تا فرصت هاي سرمايه گذاري اين مناطق به صورت جامع و کامل به مخاطبان هدف ارايه شود.
مشاور رئيس جمهوري خاطرنشان ساخت: روزانه رويداد هاي تازه اي در بازارهاي پولي و مالي جهان را نظاره مي کنيم و مناطق آزاد کشور با وجود محدوديت ها و سياست هاي عمومي، نبايد از اين جريان کسب و کار نوين بازبمانند.
وي اضافه کرد: استفاده از منابع داخلي تا يک مدت زمان معين امکان پذير است و براي توسعه و پيشرفت، هر روز بايد به سوي کشف منابع جديد گام برداشت.
دبير شورايعالي مناطق آزاد گفت: استفاده از ظرفيت بورس بين الملل در مناطق آزاد کشور، براساس سياست هاي اقتصاد مقاومتي و با مشارکت سازمان سرمايه گذاري خارجي، صندوق توسعه ملي، بانک مرکزي، سازمان بورس، وزارت امور اقتصادي و دارايي، فعالان اقتصادي کشور و صاحبنظران اين حوزه، عملياتي خواهد شد.
به گزارش دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد، هيات موسس «بورس بين الملل» در مناطق آزاد، از فعالان بازارهاي پولي، مالي و بيمه و صاحبان صنايع بزرگ کشور تشکيل شده است و نشست اين هيات نيز با حضور «مرتضي بانک» و «محمد خزاعي» رييس سازمان سرمايه گذاري خارجي در تهران برگزار شد.
اکنون ايران هفت منطقه آزاد تجاري - صنعتي شامل کيش، قشم، چابهار، ارس، انزلي، اروند و ماکو و 64 منطقه ويژه اقتصادي دارد و لايحه ايجاد 7 منطقه آزاد تجاري و 12 منطقه ويژه اقتصادي جديد نيز از سوي دولت به مجلس ارايه شده و در دست بررسي است.
اقتصام **1070** 1559
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، شهریور ماه سال گذشته بود که ولی الله سیف رئیس کل پیشین بانک مرکزی طی صحبت هایی از صورت های مالی یک بانک گفت که گویا در آن دستکاری هایی صورت گرفته بود. او گفت: یک بانک ۱۰ هزار میلیارد تومان سود نشان داده بود که با اعمال شرط گزارش حسابرسی تبدیل به ۲۰ هزار میلیارد زیان می‌شد. یکی از وزرای دولت قبل، حسن روحانی را از سقوط شاخص بورس ترساند و رئیس جمهور سابق نگذاشت بانک مورد حسابرسی درست قرار بگیرد!  ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IsV

دیگر خبرها

  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • چه تعداد عرضه اولیه امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند