Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:30:09 GMT

وضعیت انسانی در الحدیده یمن فاجعه بار است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۳۱۳۴

وضعیت انسانی در الحدیده یمن فاجعه بار است

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری الجزیره در گزارشی تصویری از وضعیت بیمارستان های شهر الحدیده در سایه ادامه عملیات های نظامی عربستان و امارات در این شهر به یکی از بیمارستان های این شهر سر زده است.

بر اساس این گزارش دهها کودک یمنی که با مشکلات سوء تغذیه یا بیمارهای واگیر دار دست و پنجه نرم می کنند در  بیمارستان دولتی «الثوره» در الحدیده بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مسئولان این بیمارستان به خبرنگار الجزیره گفته که وضعیت انسانی در این شهر به حد فاجعه رسیده است و بیمارستان ها با کمبود مواد دارویی و کادر پزشکی دست و پنجه نرم می کنند.

وی هشدار داده است که با افزایش حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و یمن و احتمال وقوع جنگ های خیابانی، وضعیت انسانی در الحدیده فاجعه بار خواهد بود و تأکید کرده است که مراکز خصوصی تأمین کننده دارو در جریان عملیات نظامی اخیر عربستان و امارات مسدود شده و این مسأله بیمارستان ها را با کمبود شدید تجهیزات پزشکی و دارویی مواجه کرده است.

الجزیره در گزارشی دیگر به وضعیت اسفبار بیماران خاص در یمن نیز اشاره کرده و کودکان سرطانی این کشور که به دلیل جنگ عربستان و امارات علیه یمن، دوره درمانی خود را طی نکرده اند.

بر اساس این خبر، نابود شدن زیرساخت های بهداشتی و پزشکی در یمن برای بیماران خاص به ویژه کودکان سرطانی شرایط خطرناکی را ایجاد کرده و بسیاری امکانات لازم برای مداوای این کودکان و بیماران خاص در یمن وجود ندارد.

کد خبر 4347032

منبع: مهر

کلیدواژه: الجزيرة الحدیده امارات خبرگزاری مهر عربستان عربستان سعودی یمن ایالات متحده آمریکا سوریه دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی روسیه ایران فلسطین عراق ناتو عربستان سعودی افغانستان آلمان اتحادیه اروپا جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی

به گزارش خبرگزاری مهر، در گفت‌وگوی تلفنی امروز (پنجشنبه) مارگوس تاساکانا، وزیر امور خارجه استونی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفت‌وگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین، تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسرائیل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی، اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضائی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

مارگوس تاساکانا، وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

کد خبر 6095271

دیگر خبرها

  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخت
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت‌
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • تصاویری از سیل هولناک در مکه | وضعیت خودروها را ببینید | ویدئو
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است