Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- ذبیح الله اصغری: به جرات می توان شورای شهر پرند را پر تلاطم ترین شورای شهر دوره پنجم در سراسر استان تهران دانست، شورایی که انتخاباتش در دقیقه ۹۰ تایید شد و برای انتخاب شهردار نزدیک به ۳ ماه پر فراز و نشیب ناتوان بود، تا پس از اختلافات گسترده و عدم احراز صلاحیت برخی گزینه های انتخابی، سرانجام در تاریخ ۲۴ آبان ۹۶ روی «سید کاظم میرآشتیانی» به اجماع رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب آشتیانی که ۱۵ سال شهرداری حسن آباد فشافویه و ۸ سال شهرداری اشتهارد را در کارنامه خود داشت، مورد استقبال استانداری تهران قرار گرفت و به سرعت حکم شهرداری وی صادر شد، تا شهری که افق جمعیتی ۵۰۰ هزار نفره با توجه به تحویل واحدهای مسکن مهر را دارد، به ثباتی هرچند دیر هنگام در مدیریت شهری برسد.

اما گویی، قرار نبود، پرند که شهری با زیرساخت های ضعیف، اما جمعیتی رو به افزایش و در فاصله ای بسیار کم از تهران قرار دارد، طعم ثبات در مدیریت شهری و انسجام و اتحاد برای ساختن شهری آباد را ببینید، چرا که زمزمه های مخالفت های اعضای شورای شهر با شهردار پرند، خیلی زودتر از آن چه تصور می شد، به گوش رسید، تا ماجرای غم انگیز مدیریت شهری در پرند هم چنان ادامه داشته باشد.

این زمزمه ها ۷ خرداد ۹۷ شکل جدی تری به خود گرفت و جلسه ای برای احراز شرایط شهردار پرند در شورای اسلامی این شهر شکل گرفت و مخالفان آشتیانی، مواردی مانند عدم سکونت وی و یا مدرک تحصیلی او را دلایلی برای اثبات عدم احراز شرایط شهردار مطرح کردند و مدعی بودند، تا شهردار پرند به این دلایل شرایط تصدی بر صندلی مدیریت شهری را ندارد و باید سرپرستی برای شهرداری پرند انتخاب شود، اما در این جلسه که با حضور معاون فرماندار رباط کریم به عنوان نماینده کمیته انطباق برگزار شد، دلایل مخالفان آشتیانی در خصوص عدم احراز شرایط وی به عنوان شهردار پرند با مخالفت تعدادی دیگر از اعضای شورای این شهر و نیز معاون فرماندار قرار گرفت و این افراد در نهایت جلسه را ترک کردند، تا جلسه شورای شهر از تعداد کافی برای رای گیری برخوردار نباشد.

رییس شورای شهر پرند برکناری شهردار را اعلام کرد

اما این پایان کار نبود، اوج چالش های شهردار- شورا در پرند، مربوط به چند روز پیش، یعنی ۲۰ تیر ۹۷ بود، جایی که داود احمدی رئیس شورای شهر پرند در جلسه شهرداری با اشاره به ماده ۹۰ از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ اعلام کرد: اگر تا ۲ هفته کمیته انطباق به مصوبات شورای شهر ایراد مستدل وارد نکند، مصوبات شوراها لازم الاجرا است.

وی بر این اساس استدلال کرد که مصوبه عدم احراز شرایط شهردار پرند در تاریخ ۵ تیر ۹۷ توسط فرمانداری رباط کریم اعلام وصول شده است و هیچ ایرادی بر این مصوبه تا ۱۹ تیرماه ۹۷ گرفته نشده و به دبیرخانه شورای شهر وصول نشد.

احمدی افزود: بر این اساس صبح امروز(۲۰ تیرماه) در جلسه شورای شهر حامد شجاعی به عنوان سرپرست شهرداری پرند انتخاب شد.

این اظهارات شتاب زده رییس شورای شهر پرند، سبب موضع گیری های متعدد در این شهرستان شد، اولین موضع را سخنگوی شورای شهر پرند، بعد از ظهر همان روز داشت، وی که به اظهارات رییس شورا انتقاد می کرد، در گفتگویی اعلام داشت: طبق آخرین نامه‌ از طرف فرماندار رباط کریم، اقدام اعضای شورای شهر غیرقانونی بوده است.

حسین کسمرادی چگینی تاکید کرد: سید کاظم میرآشتیانی همچنان با قوت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

برکناری شهردار پرند غیرقانونی است

یک عضو دیگر شورای شهر پرند نیز به سرعت در خصوص برکناری شهرداری پرند و انتخاب سرپرست به جای وی اظهار نظر کرد و به خبرنگار مهر گفت: انتخاب سرپرست برای شهرداری در چهار چوب قانون صورت نگرفته است.

صیاد شرافت پور در ادامه افزود: به همین خاطر شهردار پرند همچنان به کار خود در پرند ادامه خواهد داد.

وی با بیان این که در شرایط فعلی ثبات مدیریتی بیش از هر چیزی نیاز امروز پرند است، اضافه کرد: در شرایطی که شهردار پرند نه استعفاء داده و نه استیضاح شده است انتخاب سرپرست برای شهرداری چه مفهومی دارد.

فرماندار رباط کریم نیز از اقدام شتاب زده رییس شورای شهر پرند انتقاد کرد و به خبرنگار مهر گفت: عدم احراز شرایط شهردار پرند، که توسط شورای این شهر اعلام شده بود، مورد تایید کمیته انطباق قرار نگرفت.

سید مهدی ساداتی خواستار تمکین شورای شهر پرند از قانون شد و اضافه کرد: اگر شورای شهر خواستار عزل شهردار است، ایرادی ندارد، حق طبیعی شورا تغییر شهردار و یا انتخاب شهردار است، اما باید روند قانونی طی شود، نمی توان خارج از ضوابط اقدام کرد.

اما مشکلاتی که این اختلافات در بالاترین سطوح مدیریت شهری به پرند وارد می آورد، غیر قابل چشم پوشی است، یکی از شهروندان پرندی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در حال حاضر به مدت یک سال است، که شهر پرند آماج شایعات درخصوص بودن یا نبودن شهردار قرار گرفته است.

این شهروند ادامه داد: شهروندان پرند از مسئولان شهرستان رباط کریم توقع برخورد جدی با این گونه شایعه پراکنی ها دارند.

آن چه واضح است، این که شهر پرند به عنوان پایتخت مسکن مهر ایران ضعف های زیرساختی فراوانی دارد و نباید بهترین فرصت برای خدمت به این مردم و رفع معضلات شهر را برای تسویه حساب های شخصی و اختلافات گذراند، امیدواریم فرماندار رباط کریم و مقامات استانی با قدرت و توجه بیشتر به این مسائل ورود کرده و یک بار برای همیشه تکلیف این قضایا مشخص شود.

کد خبر 4346809

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری پرند شورای شهر پرند عزل و نصب بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند شیراز مشهد سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی آتش سوزی یاسوج خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند

فرماندار شهرستان تبریز گفت: مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود جدی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح ظهر امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در جمع دانشجویان تبریزی با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت آمریکا باید فوراً به نقض فاحش اصل آزادی بیان پایان داده و به حقوق مسلم دانشجویان در بیان دیدگاه‌های خود احترام بگذارد.

وی افزود: مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشر باید از تمام ابزارهای خود در جهت جلوگیری از اقدامات دولت آمریکا در نقض حقوق دانشجویان استفاده کند.

فرماندار تبریز ضمن محکوم کردن سرکوب دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب دوگانگی استانداردهای هئیت حاکم آمریکا در استفاده ابزاری از شعارهای حقوق بشری در راستای عداوت با دولت‌های آزادی‌خواه را غیرکتمان کرده است.

فاتح همچنین ادامه داد: از تمامی دانشگاه‌های تبریز می‌خواهم امکان بورسیه کردن دانشجویان آمریکایی را به خاطر دفاع از آرمان ملت فلسطین که از تحصیل منع شده‌اند را فراهم کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ثمن های فعال در حوزه مقاومت باید زمینه و بستر لازم جهت دعوت از دانشجویان آمریکایی را فراهم کنند.

کد خبر 750506

دیگر خبرها

  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • تداوم ورود موتورسیکلت‌‌ به داخل پیاده‌راه فردوسی سنندج ‌
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر