Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@17:43:05 GMT

آب آشامیدنی کرج آلوده است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۳۲۱۱

آب آشامیدنی کرج آلوده است؟

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرج گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تا کنون آلودگی نفتی در رودخانه کرج گزارش نشده است.

خبرگزاری مهر: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرج گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تا کنون آلودگی نفتی در رودخانه کرج گزارش نشده است.

حمیدرضا لشگری با اشاره به تلاطم بالای رودخانه کرج، اظهار کرد: این تلاطم موجب خود پالایی این رودخانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه یکی از مهم‌ترین موارد آلوده‌کننده فاضلاب کرج را فاضلاب انسانی اعلام کرد و افزود: به‌جز دو روستا و یک شهر که دارای تصفیه فاضلاب هستند، همه روستا‌های حاشیه رودخانه کرج برای رودخانه آلایندگی دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرج با اشاره به اینکه مصرف انرژی در جاده کرج - چالوس با نفت و گازوئیل است، خاطرنشان کرد: معمولاً شاهد ورود آلودگی‌های نفتی به رودخانه هستیم، اما از ابتدای سال جاری تاکنون در خصوص این نوع آلودگی گزارشی دریافت نشده است.

لشکری در بخش دیگری چرای دام را یکی دیگر از عوامل آلودگی رودخانه کرج دانست و تصریح کرد: چرای دام موجب از بین رفتن پوشش گیاهی شده و با بارش باران، خاک شسته شده و باعث ورود گل‌ولای به رودخانه می‌شود.

وی همچنین بابیان اینکه رستوران‌های فعال در حاشیه رودخانه کرج یکی دیگر از عوامل آلوده‌کننده این رودخانه هستند، تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پرونده دو رستورانی که در حاشیه رودخانه هستند و باعث آلودگی آن شده‌اند، به مراجع قانونی ارجاع شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرج عنوان کرد: برای رفع معضل آلودگی‌های رودخانه باید بر اساس مصوبات شورای امنیت ملی، تمام روستا‌های حوزه آبریز رودخانه کرج، مجهز به سیستم جمع‌آوری فاضلاب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، تنها دو روستا و یک شهر در حاشیه رودخانه کرج دارای سیستم جمع‌آوری فاضلاب هستند و فاضلاب دیگر روستا‌ها به چاه‌های جذبی سرازیر می‌شود که همین مسئله باعث آلودگی این رودخانه که منبع آب شرب تهران و کرج است، می‌شود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Xau

منبع: فردا

کلیدواژه: آب آشامیدنی کرج آلودگی نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود

 قشلاقی در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران هشترود درباره ورود فاضلاب شهری به داخل رودخانه شهر چایی (سراسکند چایی و دامناب چایی) این شهرستان هشدار داد و آن را تهدیدی برای محیط زیست دانست.

وی افزود: متاسفانه آبفای هشترود طرح پیشرفته فاضلاب را تکمیل نمی‌کند و پساب‌های ریخته شده به رودخانه شهر موجب بروز بیماری در فصل تابستان و بوی بد می‌شود.

وی اضافه کرد: آب و فاضلاب شهری هم باید در اجرای طرح فاضلاب مدرن شهری اقدامات لازم را انجام دهد و این طرح را هرچه زودتر به اتمام برساند تا مردم مجبور به هدایت فاضلاب‌های خانگی خود به داخل رودخانه نشوند.

فرماندار هشترود گفت: با توجه به اینکه حریم و بستر رودخانه‌های هشترود مشخص نیست اداره امور منابع آب هم باید ترتیبی اتخاذ کند که در اسرع وقت هم حریم و هم بستر رودخانه‌های شهرستان معین شود.

قشلاقی گفت: مشخص نبودن بستر رودخانه‌های داخل شهر و حتی خارج از شهرستان باعث تعرض افراد به این مناطق شده و در صورت بروز سیل و خسارت باید خسارت جبران ناپذیری به افراد خسارت دیده پرداخت شود در صورتی که اصلا حق آنها نیست.

پورصادق شهردار هشترود هم تجهیز آتش نشانی این شهر را خواستار شد و گفت: خودرو‌های آتش نشانی این شهرستان نیاز به تعمیر دارند و در صورت بروز حادثه همزمان در شهرستان با مشکل رو برو خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر محلات شهر قدیمی هستند و خودرو‌های سنگین آتش نشانی نمی‌توانند وارد آن مناطق شوند از این رو درخواست تجهیز آتش نشانی را به خودرو‌های سبک از جمله نیسان و موتور داریم تا بتوانیم در صورت بروز حادثه خدمات به مردم بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان