Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@00:41:22 GMT

بیمه صنعتگران صنایع دستی کردستان فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۳۳۵۸

بیمه صنعتگران صنایع دستی کردستان فعال شد

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان گفت: بیمه صنعتگران فعال دارای کارت پروانه تولید انفرادی و کارگاهی صنایع دستی در شهرها و روستاهای استان کردستان پس از مدت‌ها مسکوت ماندن، فعال شد.

به گزارش ایلنا، محسن علوی با اشاره به تفاهمنامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان (وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گفت: طی این تفاهمنامه همه هنرمندان و صنعتگران فعال صنایع دستی در روستاها و شهرهای استان تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ضمن دعوت از کلیه صنعتگران بخش صنایع دستی استان جهت استفاده از این موقعیت اظهار کرد: در راستای تحقق این امر حق بیمه ای که صنعتگر براساس توانایی باید برای استفاده از مزایای بیمه بپردازند، حداقل 20 هزار تومان و حداکثر 45 هزار تومان در ماه است که بصورت سالانه بایستی پرداخت کند. براساس قانون، دولت نیز موظف است دو برابر این مبلغ را به عنوان سهم کارفرمایی پرداخت کند.  

علوی افزود: در این طرح صنعتگران می توانند مانند سایر بیمه های اجتماعی در کشور از مزایای حقوق بازنشستگی، پیری، از کارافتادگی و فوت استفاده کنند.  

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان همچنین گفت: داشتن کارت صنعتگری (پروانه تولید انفرادی یا کارگاهی) از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای متقاضیان فعال با تاییدیه معاونت صنایع دستی استان الزامی است و سن این افراد نیز نباید بیشتر از 50 و کمتر از 18 سال "بدون محدودیت جنسیت"باشد.  

به گفته علوی هرچقدر سنوات بیمه پردازی صنعتگران صنایع دستی استان بیشتر باشد در زمان بازنشستگی حقوق بیشتری دریافت می کنند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جنسیت صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری فوت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان و یازدهمین دوره استانی آن طی ۲ روز گذشته در منطقه جعفرآباد بیله‌سوار مغان با حضور عشایر غیور استان اردبیل، اقوام عشایر استان‌های مختلف و میهمانان خارجی برگزار شد.
وی افزود: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث فرهنگی ارائه کردیم تا از میراث گرانبهای عشایر استان پاسداری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اردبیل گفت: لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل با عنوان "تومان کوینک" و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
محمدی ادیب تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون دشت مغان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اردبیل به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایر برگزار شد.
وی افزود: گردشگری، صنایع دستی عشایر و حمایت از آنها در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل است و در این راستا اقدامات متنوعی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود