Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: از همان روزی که دختری از خاندان اهل بیت( حضرت معصومه) به واسطه پاسخ دادن به سؤال علمی چند جست‌وجوگر حقیقت لیاقت این را پیدا کرد که پدر خطاب به او بگوید پدرت فدای تو باد، تا به امروز دختران ایمانی ثابت کردند که می‌توانند در قله‎ها بهترین باشند.

گاه چون دختر موسی بن جعفر(ع) احادیثی را روایت کردند که همه راویان آن زنان و دختران بوده‌اند و زمانی نیز چون معصومه آباد و سایر دختران شیر زن ایرانی از مرز و بوم و اعتقادات خود حتی در اسارت بعثی‌ها دفاع نموده و حتی برای مردان و پسران الگو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینها روایت و افسانه نیست که بشنویم و از کنارش بگذریم. در برهه‌ای از تاریخ این سرزمین دختر ایرانی هدف خود را از خواسته‌های زمینی و مادی فراتر بردند و می خواستند همچون برادران رزمنده شان نقش آفرین در استقلال و آزادی سرزمین باشند، نمی خواستند تاریخ دفاع مقدس فقط مردانه رقم بخورد.

کتاب‌هایی چون من زنده‌ام، دا، دختر شینا و ده‌ها کتاب دیگری که قصه قهرمانی های دختر وطن را ثبت کرده است گوشه‌ای از شجاعت‌های آنان است.

نسلی عوض شد اما همان مجاهدت و تلاش در وجود دختر ایرانی باقی ماند و این بار خواست پله های علم و دانش را طی کند و او با اعتماد به نفس و آرامش توانست بیش از پسران صندلی‌های دانشگاه ها را از آن خود کند.

دختر ایرانی در انقلاب خمینی(ره) به رشد علمی رسید

ایرانی همیشه خلاق و باهوش است و دختر و پسر هم نمی شناسند نگاهی به جشنواره‌های خوارزمی، المپیادهای علمی و هزاران قله علمی دیگر اثبات می‌کند که دختر ایرانی در انقلاب خمینی(ره) نه فقط از بعد معنوی که از جنبه علمی نیز به رشد رسیدند.

  دختران ایرانی گاهی در عرصه ورزش قهرمانی شنیدند که این افتخارها را فقط پسران و مردان می توانند کسب کنند اما با موفقیت در یکی از به ظاهر مردانه‌ترین ورزش‌‎ها (فوتسال) همگان را به این باور رساندند که دختر ایرانی ما می‌توانیم را نه در شعار که در رفتارش تکرار می‌کند.

فضای مجازی که آمد با هم ظرفیت‌های خوبی که داشت ابزاری در دست معاندین شد تا حیاء را از دختر ایرانی بگیرند اما بعد از چند سال از این خواسته شوم هنوز دختر سرزمین ما در گرمای طاقت فرسای تابستان با پوششی در جامعه ظاهر می شود که نشان از پاکی دارد و همه را به تعظیم در برابر خود وادار می‌کند.

دختران ایران زمین  مدال حیاء و نجابت دارند

در دوره و زمانه‌ای که شیطان‌هایی از جنس انسان می‌خواهند خانواده، عشق پاک و حیاء این هدیه زیبا و بی‌بدیل الهی به بشریت را از آدم‌ها بگیرند دختر ایرانی چه زیبا پرچمدار نه گفتن به همه زشتی‌ها و پلیدی‌ها شد.

آری این ها افتخاراتی است که دختر ایرانی برای سرزمینش کسب کرده است و حال نوبت دیگران است که نگاهی به خواسته‌ها و انتظارات او داشته باشند. بشنوند که او چه می‌خواهد و چه انتظاری از خانواده، هم نوعان و مدیران کشورش دارد.

عده‌ای بیان می‌کنند او امنیتی را طلب می‌کند که در پرتو آن بتواند بدون هیچ گونه مزاحمتی از جانب هوسبازان در جامعه در مسیر رسیدن به اهدافش گام بردارد و همچون خواست قرآن کریم غیر همجنس‌هایش او را چون خواهر خود بدانند.

شاید بگویند دختر سرزمین ما دوست دارد که فضاهای ورزشی و تفریحی به اندازه کافی در اختیار دختران قرار گیرد تا با آرامش بتوانند تمرین کرده و سلامت جسم خود را تضمین کنند نه اینکه فرصت کمی از ساعات فعالیت استخرهای شنا و باشگاه های ورزشی در اختیار آنان باشد.

دوست دارد مادرانه‌هایی زیبا را تجربه کند

برخی نیز بیان می‌دارند  دختران سرزمین ما تمایل دارند که شرایط اقتصادی جامعه بگونه‌ای باشد که به راحتی بتواند آشیانه‌ای از مهر را در کنار کسی که دوستش دارند، بنا کنند و در آینده مادرانه‌های زیبا، شیرین و وصف ناشدنی را تجربه نمایند.

دختران دیگری نیز دوست دارند که دخترانه‌ها و زنانه هایشان محترم شمرده شود. آن‌ها می‌خواهد که قله برای یک دختر  فقط به دست آوردن یک  فرصت شغلی رسمی اداری محسوب نشود بلکه اگر در خانه خویش و در کنار خانواده با هنر دست زیبایی‌هایی به نام صنایع دستی خلق می‌کند نیز تحسین شود.

او دوست دارد که اگر به جای کار در پشت میز و صندلی‌های رسمی که از این موجود لطیف؛ انسانی خشک با روحی خسته می‌سازد، خواست اداره امور خانه و در کنار آن مطالعه، ورزش و یادگیری مهارت های فرزندپروری برای آینده را برگزیند مورد مزمت قرار نگیرد.

این‌ها گوشه‌ای از خواست های دختران ایرانی است که می‌خواهند در آینده مادران این سرزمین شده و انسان‌های نسل آینده تربیت شده آن ها هستند. انسان هایی که قرار است وزیر، نماینده مجلس، اقتصاددان و قاضی این کشور شده و مسیر پیشرفت را ادامه دهند.

پس بیش از گذشته دختران این دیار را قدر بدانیم و گوشی شنوا برای شنیدن خواسته هایشان باشیم.

کد خبر 4346824

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان جنوبی دختران جوان روز دختر بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند مشهد شیراز سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی آتش سوزی یاسوج خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)



منبع:چارسو فرهنگ

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرماندهی و شهادت "همّت" به روايت شهيد قاسم سليمانی (فیلم) نظر حاج قاسم سلیمانی درباره وزارت اطلاعات (فیلم) حضور حاج قاسم از داخل بالگرد امدادی در سیل خوزستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • سریال «ماه شرف خانم» در سیمای مرکز کردستان تولید می‌شود
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • حرف‌های چوپان ایرانی که می‌خواست شاه شود!
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی