Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@05:41:09 GMT

وضعیت نابسامان صنعت در بحران بی‌آبی و برق

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۳۵۰۹

وضعیت نابسامان صنعت در بحران بی‌آبی و برق

نایب رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان با تاکید بر ضرورت واقعی شدن نرخ دلار به عنوان یکی از مطالبات صنعتگران، گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب در کشور و به دنبال آن قطعی آب و برق، اکنون وضعیت افرادی که در صنعت کار می‌کنند، نابسامان شده است.

رضا چینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه بخش صنعت به دلیل تداوم رکود طی سال گذشته و امسال وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: یکی از مطالبات صنعتگران این است که قیمت دلار به نرخ واقعی آن برسد و شرایط به وجود آمده بتواند وضعیت صنعت را که ارزش‌افزوده بالایی دارد، را مساعد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ضرورت دارد تا شرایط موجود بهبود یابد و از سوی دیگر با بهبود روابط سیاسی با دنیا، شاهد افزایش صادرات در بخش صنعت باشیم.

نایب رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه جلسه هایی در این راستا برگزار شده تا اذهان عمومی مردم آماده استفاده از کالای داخلی شود، تصریح کرد: متاسفانه شرایط نابسامان اقتصادی مردم و رکود همه‌گیر است و مردم درآمدی برای خرید ندارد و زمانی که مردم در تامین مایحتاج روزانه‌ خود مانده‌اند، این شعار رهبر انقلاب جامه عمل نمی‌پوشاند. 

وی هم‌چنین در خصوص تاثیر کم آبی بر صنایع، اظهار کرد: با وجود این بحرانف صنایع از بازیافت آب و فاضلاب شهری استفاده می کنند، البته شاید هنوز اثر اجرایی این صرفه‌جویی را برای دگرگونی شرایط روحی مردم شاهد نباشیم، از سوی دیگر کم‌آبی وضعیت صنعت را متزلزل می‌کند به خصوص اینکه افکار عمومی متشنج می‌شود.

چینی افزود: با توجه به شرایط بحرانی آب در کشور و به دنبال آن قطعی آب و برق، اکنون وضعیت افرادی که در صنعت کار می‌کنند، نابسامان شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه مشکلات صنایع بسیار زیاد است، از سوی دیگر در بخش مالیاتی کج نظری و کوته‌فکری‌هایی وجود دارد، اما با تغییراتی که در استان صورت گرفته، شرایط در حال تحول است. 

نایب رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه در این زمان بیشتر باید برای رفع مشکلات کنونی واحدهای تولیدی و جلوگیری از گسترش بیکاری بخش صنعت کمک کنیم، تصریح کرد: استانداری در حال تلاش برای تسهیل و ایجاد شرکت‌هایی جدید و روش‌هایی برای تولید بخش‌های صنعتی است، اما اکنون زمان مناسبی نیست، چرا که مردم افزایش سرمایه ندارند تا بخواهند واحدهای جدید را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت و وزارت کار برای بهبود اوضاع تلاش نمی‎‌کند، گفت: تسهیلات موجود برای افراد تحصیل کرده، بسیار خوب است به نحوی که دولت در مدت یک سال نیمی از حقوق را پرداخت کند تا این افراد مشغول به کار شوند و پس از آن در صورت نیاز کارفرما، تا دو سال دیگر بیمه آنها پرداخت خواهد شد.

چینی اظهار کرد: که با توجه به طرح‌های مختلف، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در حضور رییس جمهور عنوان کرد که اگر این روش برای تمام کارورزان اجرایی شود نه تنها تحصیل کرده‌ها بلکه بسیاری از مشکلات بیکاران حل خواهد شد.

نایب رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان به عنوان یک شهر صنعتی با مشکلات فراوان مواجه است، خاطرنشان کرد: این مساله در زمان زرگرپور استاندار سابق اصفهان مطرح بود همانطور که مهرعلیزاده استاندار فعلی بر آن تاکید دارد چرا که متاسفانه در استان اصفهان قوانین 120 درصدی اجرا می‌شود و دید منفی بسیاری از بازرسان، تولید را از اصفهان فراری داده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام صنعت منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ تیم امدادی در اصفهان در حالت آماده باش هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روز گذشته هواشناسی استان اصفهان هشدار سطح نارنجی را اعلام کرد، اظهار کرد: همزمان با این شرایط جلسه ستاد مدیریت بحران در استان اصفهان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ تیم امدادی در مناطق پرخطر در هنگام بارش‌های بهاری در حالت آماده باش قراردادیم، افزود: عوامل راهداری، هلال احمد، اورژانس، امداد خودرو و پلیس راه و راهور، ۱۱۴ شهرداری و دهیاری‌های استان در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بارش‌های بهاری همرفتی است و بیشتر در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: این نوع بارش‌ها منجر به سیلاب‌های ناگهانی می‌شود و امکان ایجاد خسارت را نیز دارد.

شرق اصفهان توفانی است

وی با بیان اینکه وزش تندباد و گرد و خاک نیز در شرق استان اصفهان پیش‌بینی شده است، ابراز کرد: هشدارهای لازم برای پیشگیری از خسارات ناشی از توفان ابلاغ شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه به دنبال فعالیت سامانه جوی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خساراتی را داشته است، ادامه داد: برای مثال وزش توفان در ۲۳ فروردین منجر به خساراتی به محصولات باغی و زراعی در کاشان شد.

وی اضافه کرد: همچنین بارش برف در ۲۳ فروردین ماه در فریدن و بویین دشت خساراتی را به باغات و مزارع وارد کرد، در ۵ فروردین نیز جاری شدن سیل و صاعقه در بخش دشتبال سمیرم و دیگر روستاهای این منطقه خساراتی را به درختان و همچنین سقف منازل وارد کرد.

صعود به ارتفاعات ممنوع

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به طی ۲ روز آینده صعود به ارتفاعات و به ویژه توسط دامداران به همراه دام ممنوع اعلام شده است، ادامه داد: همچنین پل‌های مقاطع آسیب پذیر نیز تخلیه از رسوبات شده و شرکت آب منطقه‌ای نیز ساماندهی رودخانه‌ها را در دستور کار داشته است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نیز در مناطق بارشی تقویت سیل بندها را بر عهده دارند، اضافه کرد: اداره راه هم در ۴۲ راهدارخانه، هلال احمر در ۴۴ پایگاه هلال احمر و اورژانس‌های اصفهان و کاشان نیز در ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار در حالت آماده باش هستند.

شیشه فروش با تاکید بر اینکه در مناطق شرق استان شاهد وزش تندباد هستیم، ابراز کرد: این امر می‌تواند منجر به کاهش میدان دید و وقوع تصادف شود که در این زمینه توصیه شده رعایت اصول ایمنی در این مناطق مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان پیش بینی شده است، ابراز کرد: در این زمینه نیز توصیه‌های لازم صورت گرفته است.

وقوع ۵ حادثه کوهستان در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش وقوع حوادث کوهستان در استان اصفهان در سال جاری گفت: از ابتدای سال ۵ مورد حوادث کوهستان را داشتیم که از جمله آن سنگ افتان از کوه‌ها است که در مناطق غرب شاهد این حوادث بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۲ حادثه در چهارکوه دهق داشتیم که دختری جوان فوت شده بود و مردی نیز در غار دچار مشکل شده بود، اضافه کرد: همچنین در ارتفاعات لاتاری در اطراف مرق فردی سکته کرده و جان باخته بود و در ارتفاعات آبشار سمیرم نیز دختر ۱۴ ساله به دلیل سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.

شیشه فروش با بیان اینکه از ابتدای سال نیز ۵ مورد حادثه غرق شدگی در استان اصفهان گزارش شده است، ابراز کرد: از این تعداد سه فوتی گزارش شده است که ضروری است نسبت به ایمن سازی ۳ هزار استخر کشاورزی توجه ویژه صورت گیرد و همچنین رودخانه‌ها و سدها محل ایمنی برای شنا نیست.

کد خبر 6079900

دیگر خبرها

  • تسنیم: فرودگاه شکاری اصفهان در امنیت کامل است /مردم اصفهان در صف خرید حلیم هستند یا ورزش صبحگاهی می کنند /وضعیت غیرعادی نیست
  • انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه
  • آخرین وضعیت امدادرسانی در ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • ۱۷۰ تیم امدادی در اصفهان در حالت آماده باش هستند