Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@20:16:17 GMT

درخواست محمدی‌عراقی از رئیس دستگاه قضا

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۳۶۵۲

درخواست محمدی‌عراقی از رئیس دستگاه قضا

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی سریع به موضوع سوء‌استفاده از ارز یارانه‌ای و ثبت سفارش غیرقانونی خودرو‌های لوکس خارجی شد.

خبرگزاری تسنیم:ذعضو شورایعالی انقلاب فرهنگی و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی سریع به موضوع سوء‌استفاده از ارز یارانه‌ای و ثبت سفارش غیرقانونی خودرو‌های لوکس خارجی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مرکز خبر شورایعالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای به آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی سریع به موضوع سوء‌استفاده از ارز یارانه‌ای و ثبت سفارش غیرقانونی خودرو‌های لوکس خارجی شد.

متن این نامه به این شرح ذیل است:

محضر مبارک حضرت آیت الله حاج شیخ صادق آملی لاریجانی (دام الله تأکیداته)

ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تقدیم احترام و عرض تبریک هفته قوه قضائیه و سپاس از دغدغه‌ها و حساسیت‌های همیشگی حضرتعالی به‌ویژه در رعایت بیت‌المال و حقوق عامه همانطوریکه مستحضرید فساد‌ها و سوء‌استفاده‌های بزرگ خصوصاً اینکه قبل از رسیدگی حقوقی و قضایی خبر آن به رسانه‌های عمومی می‌رسد در افکار عمومی بزرگترین خطر برای اعتماد عمومی و ضربه‌ای هولناک به اصل عدالت اجتماعی است که مهمترین هدف همه پیامبران و فلسفه وجودی نظام جمهوری اسلامی است. اخیراً پس از شایعات و کش و قوس‌های فراوان دو خبر سوء استفاده بسیار بزرگ به تیتر اول مطبوعات کشور تبدیل شده است.

۱- سوء استفاده شرکت‌های دولتی و خصوصی وارد کننده که با ثبت سفارش فراوان و استفاده از ارز یارانه‌ای در شرایط سخت کشور پس از گرفتن ارز دولتی یا اصلا کالایی وارد نکرده‌اند یا کالا‌های سودآور به جای کالا‌های ضروری وارد کرده و با قیمت روز آزاد به فروش رساندند.

۲- ثبت سفارش خودرو‌های لوکس خارجی که به صورت غیرقانونی و طبق آخرین اعلام با خیانت یکی از کارکنان مرکز توسعه تجارت که مربوط به وزارت صنعت و معدن است میلیارد‌ها سود استفاده شده است.

اینجانب به عنوان عضو کوچک مجلس خبرگان و مردم شریف استان رنجدیده کرمانشاه که متأسفانه هم اکنون بالاترین آمار بیکاری جوانان را دارد استدعا دارد دستور فرمایید ه. صورت فردی و دقیق و در اسرع وقت با همکاری وزیر محترم صنعت که بحمدلله از نیرو‌های مؤمن؛ انقلابی و امین و امتحان پس داده است، هرچه سریعتر به مسائل فوق رسیدگی شود و اگر قصوری متوجه مسئولین نیست که امیدوارم این‌گونه باشد به اطلاع مردم برسد و با مجرمین با اشد مجازات ممکن برخورد شود و به قول فرمایش امیرالمومنین (اگر به کابین زنان رفته باشد باز پس گرفته شود و به بیت المال برگردانده شود) و اگر از ناحیه مسئولی کوتاهی وجود داشته باشد به صورت رسمی عذرخواهی شود و خسارت‌های وارده با حکم عادلانه جبران شود.

لازم به ذکر است تنها با حکم عادلانه یا توضیح قانع کننده، اعتماد عامه و آرامش عمومی که بزرگترین سرمایه کشور و انقلاب اسلامی پس از لطف و عنایت الهی است، بازخواهد گشت.

امید است با دستور اکید و پیگیری لازم زمان رسیدگی آنقدر طولانی نشود که شهد شیرین عدالت در کام مردم عزیز تلخ شود.

سایه پربرکت پرچمدار عدالت و مبارزه با فساد مستدام باد.

محمود محمدی عراقی

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Xb5

منبع: فردا

کلیدواژه: ارز دولتی دستگاه قضا محمدی عراقی نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قهرمان شاهی امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین _ اظهار کرد: پرونده کشف ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان کرمانشاه مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی از جریمه بیش از ۶ میلیارد ریالی این قاچاقچی خبر داد و افزود: شعبه مذکور پس از بررسی پرونده و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر ضبط ماینرهای قاچاق، متخلف را به پرداخت چهار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی در خصوص چگونگی کشف این تعداد دستگاه ماینر گفت: مأموران پلیس آگاهی سه راهی گلوگاه شهید زنگنه نهاوند این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 744900

دیگر خبرها

  • معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان
  • به درخواست های 68 نفر در ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری گلستان رسیدگی شد
  • درخواست رئیس کل گمرک برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی
  • توقیف ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق
  • ۳۸ درصد خودروهای قزوین آلایندگی دارند
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»
  • برخورد قاطع دستگاه قضائی مازندران با مخلان نظم و امنیت
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)
  • استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی