Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:45:07 GMT

وعده امروز و فردای افتتاح سد نعمت‌آباد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۳۸۴۲

وعده امروز و فردای افتتاح سد نعمت‌آباد

سد نعمت‌آباد یکی از جمله پروژه‌های ملی شهرستان اسدآباد بوده که در پایان سال 82 کلنگ‌زنی و در سال 83 عملیات اجرایی این طرح مهم آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، با گذشت 15 سال از آغاز عملیات اجرایی طرح فوق به عنوان یکی از ضروری‌ترین پروژه‌ها برای بهره‌برداری در شهرستان اسدآباد این طرح با اعتبارات قطره‌چکانی و نیز حرکت لاک‌پشتی خود نتوانسته هنوز به سرانجام برسد و هر ساله تیترهای خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های مختلف حاکی از افتتاح و بهره‌برداری سدنعمت‌آباد در آینده نزدیک دارد و این وعده‌های امروز و فردا نسل کودکان دیروز دیار سیدجمال را به پدران و مادران امروز تبدیل کرده که قصه سد نعمت‌آباد شهر را برای لالایی کودکان امروز خود زمزمه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در این‌باره در گفت‌وگو با ایسنا، از افتتاح و بهره‌برداری پروژه سد نعمت‌آباد اسدآباد در سال 98 خبر داد و اظهار کرد: پروژه سد نعمت‌آباد در حال حاضر دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی است و برای اتمام و تکمیل طرح به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود.

اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه سد نعمت‌آباد برای امسال 2.5 میلیارد تومان اعتبار دارد، گفت: در ملاقاتی که با معاون وزیر و معاونت برنامه و بودجه داشته‌ایم، قرار شد 4.5 میلیارد تومان از اعتبار تخصیص نیافته سال گذشته طرح فوق و از پروژه‌هایی که در کشور دارای اعتبار اضافه هستند، با هماهنگی‌های انجام شده به پروژه سد نعمت‌آباد اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: تا کنون در راستای اجرای این پروژه افزون بر 30 میلیارد تومان هزینه صرف شده و در صورت تزریق 12 میلیارد تومان اعتبار دیگر به طور قطع با سعی و تلاش لازم در نیمه اول و نهایت نیمه دوم سال 98 این طرح سرانجام پس از 15 سال انتظار به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم در گفت‌وگو با ایسنا، کمبود اعتبار مصوب و تخصیص یافته را از دلایل به تأخیر افتادن هر ساله افتتاح و بهره‌برداری این پروژه ملی عنوان و اظهار کرد: افتتاح پروژه سدن عمت‌آباد به صورت مستقیم برای 150 نفر و غیرمستقیم برای 400 نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

کریم حمیدوند با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه سد نعمت‌آباد در سال 83 افزود: پیش‌بینی تکمیل پروژه سال گذشته بوده که به علت کمبود اعتبار روند تکمیل طرح با مشکل مواجه شد.

وی با بیان اینکه احداث پروژه سد نعمت‌آباد با هدف کمک به توسعه و بهبود آبیاری در 550 هکتار از اراضی دشت اسدآباد بوده است، گفت: این پروژه در 137 هکتار از اراضی این دشت در دست احداث است و برای این سد خاکی همگن با ارتفاع 26 متر تا کنون 30 میلیارد تومان هزینه شده و به منظور تکمیل و بهره‌برداری آن به اعتباری افزون بر 20 میلیارد دیگر نیاز خواهد بود.

حمیدوند با اشاره به اینکه آب این سد برای مصارف کشاورزی، محیط‌زیست و نیز برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی مصرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار احداث بدنه سد به پایان رسیده و سازه آبگیر، شیرخانه، تاج سر و سرریز سد در مرحله اجراست.

وی اضافه کرد: مهمترین مشکل اسدآباد نبود منبع آب مانند سدهای تغذیه مصنوعی است که با آبگیری سد نعمت‌آباد، اندکی از مشکلات کمبود آب این منطقه مرتفع می‌شود.

در پایان اینکه تزریق اعتبار و بهره‌بهرداری هر چه سریع‌تر این طرح ضمن مرتفع کردن مشکلات موجود دشت اسدآباد گره کور این پروژه را نیز باز خواهد کرد چرا که در صورت کمبود اعتبارات نرخ تورم‌های به روز را نیز باید درنظر داشت که افتتاح و تکمیل پروژه را بازهم به تعویق خواهد انداخت و این سریال انتظار پروژه‌های نیمه‌تمام همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سد نعمت آباد اسدآباد منطقه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسفراین٬ مهدی رشیدی در آیین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا استان خراسان شمالی به تشریح عملکرد دولت پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه اوایل کار دولت،  خشکسالی در استان مشهود بود و اقدامات انجام شده  در گذشته کافی نبود اولویت‌های استان پیش از سفر هیات دولت در نظر گرفته شد. 

وی افزود: با تاکید استاندار تامین آب استان در اولویت قرار گرفت نقاط ضعف و قوت احصاء و با برگزاری 1100 ساعت کار کارشناسی پروژه‌های نیمه تمام و بالای 50 درصد مشخص شد. 

رشیدی به پروژه‌هایی اجرایی در حوزه صرفه‌جویی و تامین آب استان اشاره داشت و گفت: طرح انتقال آب‌رسانی، با پیگیری مسئولان ارشد استان در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد اما برای اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود تا اینکه با پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان شمالی  اواخر سال گذشته، مجوز ماده 23 آن اخذ شد و اکنون برای اجرا در ردیف های بودجه سال 1403 برای آن 4 هزار میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین از مرمت و احداث و آسفالت بیش از 700 کیلومتر راه روستایی و 850 هزار متر مربع آسفالت معابر روستاها و 830 هزار متر مربع آسفالت معابر شهری  خبر داد.

انتهای پیام/311/.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • علی خطیر: کادرفنی شایسته‌ای داریم؛ هوادار دیروز، امروز و فردای استقلال هستم!
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟