Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@15:37:30 GMT

خاموشی خارج ازبرنامه نتیجه حوادث غیرمترقبه

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۴۰۶۱

خاموشی خارج ازبرنامه نتیجه حوادث غیرمترقبه

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: خاموشی‌های خارج از برنامه اعلام شده و تغییر جدول خاموشی‌ها به‌دلیل حوادث و اتفاقات غیرقابل پیش بینی در تولید برق و شبکه توزیع است.

به گزارش مشرق، محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق کشور درباره تغییر جداول خاموشی‌ها در برخی زمان‌ها اظهار داشت: روال کار این است که شرکت مدیریت شبکه برق ایران یک روز قبل میزان محدودیت هر منطقه را اعلام کرده و محدودیت هر منطقه بین شرکت‌های توزیع تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرکت های توزیع نیز این تقسیم بندی را به نواحی شهرها انجام داده و اطلاع‌رسانی آن  از طریق رسانه‌ها انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

قطع برق ۳۰ ساختمان بانکی و اداری متخطی در تهران

حقی فام با اشاره به اینکه در برخی  مواقع ممکن است جدول‌های ما دستخوش تغییراتی بشوند، تصریح کرد: این تغییرات مانورهای شبکه و حوادث غیرمترقبه در مجموعه صنعت برق است که مجبور می شویم آن را اعمال کنیم. به عنوان مثال به‌صورت غیرمترقبه یک نیروگاه دچار مشکل می‌شود که طبیعتاً از قبل پیش بینی نشده است و به جهت افزایش بار این مشکل ایجاد می شود که در این شرایط، شرکت مدیریت برق ایران با راهبری کار، دستور اعمال تغییرات را صادر می کند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان داشت: از این رو تغییرات انجام شده جداول، ناشی از اتفاقات غیرمترقبه است که در برخی مواقع مجبور می‌شویم علاوه بر جدول زمانی، تغییراتی صورت بگیرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه به تمامی شرکت‌های توزیع ابلاغ شده است که خاموشی‌ها بر اساس جداول باشد، بیان داشت: از آنها خواسته شده در صورت تغییر خاموشی از سوی شرکت مدیریت برق، هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر جداول اقدام کنند. با رصدی که صورت گرفته، تقریباً ۹۰ درصد جداول در شهرها اعمال شده و به‌صورت محدود و کم در برخی نقاط تغییر زمان داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان پیک مصرف برق کشور، صادرات برق به کشورهای همجوار از سوی صنعت برق وجود دارد یا خیر، پاسخ داد: در اواخر پائیز، اوایل بهار و زمستان به‌دلیل اینکه میزان تولید نیروگاه های ما بالاست و تراز تولید بیش از مصرف است، صادرات برق صورت می گیرد که محاسن آن در جهت اقتصادی و سیاسی کشور با کشورهای همسایه است. این در حالی است که در ساعت‌های پیک بار شبکه سراسری در اواخر خرداد تا انتهای شهریور، صادرات برق کشور در اوج بار مصرف داخل کشور صفر است و فقط واردات در کشور اتفاق می افتد و بنده به‌عنوان نماینده صنعت برق کشور رسماً اعلام می‌کنم که زمان پیک مصرف هیچگونه صادرات برق نداشته‌ایم و اولویت اصلی ما تامین برق پایدار داخل کشور است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی صنعت برق قطع برق قطعی برق مصرف برق وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم

آرین طاهری بازی‌ساز و پژوهشگر پژوهشکده فرهنگ‌و‌هنر اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بازی به عنوان یک رسانه تاثیرگذار به خصوص برای نسل جوان و نوجوان محسوب می‌شود که اثر بخشی بسیار زیادی دارد؛ تاثیر گذاری بازی‌ها در سه سطح اتفاق می‌افتد که باید به صورت همزمان به آن توجه شود.

وی افزود: سطح اول نشانه‌های دیداری و شنیداری بازی است، نماد‌هایی که کاربر آن را مشاهده و به صورت مستقیم با آن در ارتباط است، لایه دوم داستان بازی است که لزوما همه بازی‌ها آن را ندارند و سیر خاصی را طی نمی‌کند و چون برخی از بازی‌ها به صورت شنیداری هستند خیلی به آن پرداخته نمی شود، لایه سوم اختصاصی است و همین ظرفیت باعث شده که بازی‌های رایانه ای را ببنیم که داستان را از سینما و یا سریال‌ها اقتباس می‌کنند و از آنها استفاده می کنند.

طاهری با اشاره به اینکه پرداخت به داستان بازی بسیار حائز اهمیت است افزود:‌ داستان، محور و اصل رویه‌ بازی‌هاست است و از این طریق می تواند جنبه تربیتی و اثر گذاری بیشتری داشته باشد اما به آن به درستی پرداخته نمی‌شود.

وی افزود: در مجموع در صنعت بازی سازی از خلاقیت کمتر استفاده می‌شود که در بازی‌های ایرانی و در بازی‌های جهانی قابل مشاهده است و جای خود را به پررنگ تر کردن بازی‌های برخط چند کاربره داده که نیاز زیادی به خلاقیت ندارند.

طاهری در پاسخ به این سوال که جایگاه ایران در صنعت بازی چگونه است گفت: موضوعی که مطرح می شود این است که  ما در بازی‌ سازی از لحاظ کیفی رشد داشته‌ایم اما از نظر کمی رشد مطلوب نداشتیم.

وی در ادامه افزود: با آمدن بازی‌های موبایلی اقتصاد بازی دچار تغییر شد. چرا که بازی های موبایلی به سمت پرداخت درون برنامه ای رفتند که خود این موضوع آسیب زننده است چون باعث کاهش خلاقیت در بازی سازی و صرفا درآمدزایی از تبلیغات می‌شود و به سمت تبلیغات حرکت می کند.

طاهری در انتها گفت: در حال حاضر در کشور ما برخی بازی‌ها وابسته به حاکمیت است و با بودجه دولتی کار می‌کنندکه این موضوع باعث می شود که از لحاظ کیفیت و محتوایی در مسیر متفاوتی قرار بگیرد.و خوشبختنانه از ابتذال کمتری نسبت به دیگر بازی های موجود در دنیا برخوردار است.ساختن بایزی های بزرگ و تاثیر گذار نیازمند سازوکار بزرگ است که در حال حاضر در کشور نداریم و امیدواریم با ایجاد فضای جدید و تکنسین های جدید این مسیر بهبودیابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم