Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقی‌فام گفت: خاموشی‌های خارج از برنامه اعلام شده و تغییر جدول خاموشی‌ها به‌دلیل حوادث و اتفاقات غیرقابل پیش بینی در تولید برق و شبکه توزیع است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو، محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق کشور درباره تغییر جداول خاموشی‌ها در برخی زمان‌ها اظهار کرد: روال کار این است که شرکت مدیریت شبکه برق ایران یک روز قبل میزان محدودیت هر منطقه را اعلام کرده و محدودیت هر منطقه بین شرکت‌های توزیع تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرکت‌های توزیع نیز این تقسیم بندی را به نواحی شهر‌ها انجام داده و اطلاع‌رسانی آن از طریق رسانه‌ها انجام می‌دهد.

حقی فام با اشاره به اینکه در برخی مواقع ممکن است جدول‌های ما دستخوش تغییراتی بشوند، تصریح کرد: این تغییرات مانور‌های شبکه و حوادث غیرمترقبه در مجموعه صنعت برق است که مجبور می‌شویم آن را اعمال کنیم.

سخنگوی صنعت برق افزود: به عنوان مثال به‌صورت غیرمترقبه یک نیروگاه دچار مشکل می‌شود که طبیعتاً از قبل پیش بینی نشده است و به جهت افزایش بار این مشکل ایجاد می‌شود که در این شرایط، شرکت مدیریت برق ایران با راهبری کار، دستور اعمال تغییرات را صادر می‌کند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان کرد: از این رو تغییرات انجام شده جداول، ناشی از اتفاقات غیرمترقبه است که در برخی مواقع مجبور می‌شویم علاوه بر جدول زمانی، تغییراتی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه به تمامی شرکت‌های توزیع ابلاغ شده است که خاموشی‌ها بر اساس جداول باشد، اظهار کرد: از آنها خواسته شده در صورت تغییر خاموشی از سوی شرکت مدیریت برق، هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر جداول اقدام کنند.

حقی فام ابراز کرد: با رصدی که صورت گرفته، تقریباً ۹۰ درصد جداول در شهر‌ها اعمال شده و به‌صورت محدود و کم در برخی نقاط تغییر زمان داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان پیک مصرف برق کشور، صادرات برق به کشور‌های همجوار از سوی صنعت برق وجود دارد یا خیر، پاسخ داد: در اواخر پائیز، اوایل بهار و زمستان به‌دلیل اینکه میزان تولید نیروگاه‌های ما بالاست و تراز تولید بیش از مصرف است، صادرات برق صورت می‌گیرد که محاسن آن در جهت اقتصادی و سیاسی کشور با کشور‌های همسایه است.

حقی فام در پایان گفت: در ساعت‌های پیک بار شبکه سراسری در اواخر خرداد تا انتهای شهریور، صادرات برق کشور در اوج بار مصرف داخل کشور صفر است و فقط واردات در کشور اتفاق می‌افتد و بنده به‌عنوان نماینده صنعت برق کشور رسماً اعلام می‌کنم که زمان پیک مصرف هیچگونه صادرات برق نداشته‌ایم و اولویت اصلی ما تامین برق پایدار داخل کشور است.

انتهای پیام/

زمان پیک مصرف صادرات برق صورت نمی گیرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ محمد محمدپور گفت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر بارگیری و حمل گندم خارج از شبکه توزیع از محور کیاسر به مقصد شهرستان جویبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جویبار در حالی که خودرو‌های فوق قصد تخلیه گندم در یک انبار نگهداری کالا در شهرستان جویبار را داشتند آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدپور از کشف ۲۸ تن نهاده دامی (گندم) خارج از شبکه توزیع در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر خبر داد و گفت: ارزش کالای توقیف شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقصادی مازندران افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخلیه و حمل و همچنین عدم اعلام موجودی کالای مورد نظر به مبادی مربوطه کالای مورد نظر به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالای قاچاق توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر و موضوع در دست رسیدگی است.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران