Web Analytics Made Easy - Statcounter

خشایار حضرتی گفت: شناگر پنجم ما برای حضور در بازی‌های آسیایی در حد رکورد تعیین شده برای انتخابی‌ها شنا نکرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، سرمربی تیم‌ ‌ملی شنای ایران که در نشست خبری پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی 2018 جاکاراتا در کمیته ملی المپیک حضور داشت در مورد روند آماده سازی شناگران، گفت‌: ما با پنج نفر باید در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا حضور پیدا کنیم، اما برای انتخاب شناگران رکوردی را تعیین کرده‌ایم تا با رسیدن ملی‌پوشان به این حد نصاب نفرات اعزامی را انتخاب  کرده و اردوهای آماده سازی خود را پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه نفر پنجم ما نتوانست خود را به این سطح برساند و به همین دلیل مجبور شدیم چهار شناگر را برای اعزام به بازی‌های آسیایی انتخاب کرده و تمرینات را پیگیری کنیم. شناگران ایران دو هفته‌ بعد از بازی‌های داخل سالن ترکمنستان اردوهای خود را شروع کرده بودند که پس از برگزاری انتخابی تعیین شده تنها چهار شناگر در اردوهای آماده سازی برای بازی‌های آسیایی حضور دارند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی شنای ایران در ادامه‌، خاطر نشان کرد: ما در مسابقات بانکوک تایلند شرکت کردیم تا شناگران ایران خود را با شرایط مسابقه وفق دهند و آماده بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا شوند. البته چندین اردوی برون مرزی دیگری را مد نظر داشتیم که متاسفانه کشورهایی که مدنظر ما بودند همکاری لازم را با فدراسیون ایران انجام ندادند، به همین دلیل نتوانستیم بیشتر از این اردوی برون مرزی داشته باشیم.

او افزود: اگر می‌توانستیم در چند اردوی برون مرزی شرکت کنیم قطعا روند آماده سازی ملی‌پوشان رضایت بخش‌تر بود.  متاسفانه در منطقه‌ای قرار داریم که خیلی شناخیز نیست و کشورهای همسایه ما چندان دستی در شنا ندارند و همچنین مسابقات آسیایی  با مسابقات اروپایی از نظر زمانی هماهنگ نیست که همین مساله کار را سخت‌تر می‌کند. از بین همه کشورهایی که درخواست همکاری کرده بودیم، تنها ترکیه اعلام آمادگی کرده است که قرار است به این مسابقات اعزام شویم تا از شرایط ملی‌پوشان قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا آگاه شویم.

حضرتی در مورد اردوی ارتفاع ارمنستان، بیان‌ کرد: خوشبختانه بعد از سال‌های 2008 و 2009 که به این اردوها اعزام می شدیم، توانستیم بعد از چندین سال اردوی خوب 21 روزه ارتفاع را در ارمنستان برگزار کنیم که یک اتفاق بسیار خوب بود و قطعا در کسب نتایج و روند آماده سازی ملی‌پوشان تاثیرات چشمگیری داشته و خواهد داشت.

سرمربی تیم‌ ‌ملی شنای ایران در پاسخ به این سوال که اعزام نفر پنجم به بازی‌های آسیایی نمی‌توانست منجر به کسب تجربه باشد، در این باره اظهار کرد: اگر قرار است کسب تجربه‌ای صورت بگیرد باید پله پله‌ باشد. اگر شناگری از سطح پایین برای کسب تجربه عازم چنین مسابقه بزرگی شود، به احتمال زیاد با دیدن اختلاف سطح امکانات و شرایط خود با دیگر رقبا از نظر روحی تضعیف می‌شود و ممکن است از ادامه‌ شنا منصرف شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از اعزام نفر پنجم خودداری کنیم، هر چند اگر ملی‌پوشی می‌توانست در حد و اندازه رکورد تعیین شده برای انتخابی‌ها شرکت کند بدون شک او را اعزام می کردیم.

او ادامه‌ داد: ما برای خود اهدافی را تعیین کرده‌ایم. در وهله اول می‌خواهیم شناگران رکورد ملی را جابه جا کنند و سپس در بازی‌های آسیایی به فینال برسند. متاسفانه نفر پنجم ما در این سطح قرار نداشت و نمی‌توانستیم این ریسک را انجام دهیم، چرا که در سال‌های گذشته شاهد از دست رفتن استعدادهای شنا به همین دلیل بوده‌ایم؛ اتفاقی که بعد از  المپیک ریو برای نخبه شنای همچون آریا نسیمی شاد تا حدودی رخ داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تیم ملی شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد

دومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق ایران جهت شرکت در مسابقات جهانی استرالیا در تهران برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، این اردو از 24 فروردین آغاز و تا 29 فروردین ادامه داشت.

در دومین دوره اردوی تیم ملی 7 ورزشکار از جمله: امیرارسلان زارعی، سید محمد حسینی، آرش آستانه، سامان سپیددست، خشایار حسینیان، امیرمحمدکاظمی و بهشاد علیزاده زیرنظر محمد ناظری سرمربی و فراز رغبتی سرپرست، حضور داشتند.

در جریان رکوردگیری ورزشکاران، رکورد ملی در دو ماده، ارتقا یافت. در ماده 100 متر ترکیبی سه بار رکورد ملی توسط سیدمحمد حسینی، سامان سپید دست و امیرارسلان زارعی شکسته شد که در نهایت امیرارسلان زارعی در این ماده با ثبت رکورد یک دقیقه و شش ثانیه و سی و دو صدم ثانیه بهترین رکورد ملی را به نام خود ثبت کرد.
 
همچنین در ماده 50 متر حمل آدمک امیرارسلان زارعی توانست با رکورد سی دو ثانیه و دوازده صدم ثانیه رکورد ملی جدیدی را به نام خود به ثبت برساند.

گفتنی است مسابقات قهرمانی جهان، سال جاری در کشور استرالیا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میلان آماده برکناری استفانو پیولی در انتهای فصل؛ پائولو فونسکا گزینه جدید روسونری
  • خبر بد به گوش اوسمار رسید/عالیشاه بازیهای مهم را از دست داد
  • خبر بد به گوش اوسمار رسید/عالیشاه بازیهای مهم پرسپولیس را از داد
  • تجربه استقلال تعیین کننده است/ انتقاد باید سازنده باشد نه مخرب
  • اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد
  • سرمربی العین: ماموریت ما مقابل الهلال تمام نشده است
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی؛ ایران به دنبال تاریخ سازی
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی/ایران به دنبال تاریخ سازی
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است