Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز نسخه جامع پدافند غیرعامل در خدمات الکترونیک و هوشمندسازی به دست نیامده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید مرتضی خاتمی، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در همایش فرصت ها و چالش های هوشمندسازی با بیان اینکه تمام جوامع محکوم به هوشمندسازی هستند، گفت: استفاده و بهره مندی از فناوری های نوین در حوزه خدمات در تمام ابعاد قابل تعبیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام حوزه ها به فناوری وابسته شده اند که در این موضوع بخش سلامت نیز سهمی به خود اختصاص داده است.

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به پیچیدگی های مختلف تجهیزات پزشکی،‌ آموزشی اظهار کرد: در حوزه بهداشت و سلامت از تشخیص و درمان بیمار تا حوزه مراقبت و پیگیری های بعدی ضرورت فناوری اجتناب ناپذیر است و برابر قوانین بالادستی این ضرورت برای تمام دستگاه ها مصوب شده است که از خدمات الکترونیک با رعایت اصول پدافند غیرعامل بهره ببرند اما در حوزه زیرساخت ها ما با ضعف مواجه هستیم و نوعی از هم گسیختگی و یکپارچه نبودن در سامانه زیرساخت ها مشاهده می شود که البته آسیب هایی دیده می شود.

 

وی اظهار کرد: به نظر می رسد نسخه جامع پدافند غیرعامل در خدمات الکترونیک و هوشمندسازی به دست نیامده است و استقرار خدمات الکترونیک و هوشمندسازی به شکل جامع بسیار گران است و برخی سامانه ها و زیرساخت ها در پیچ و خم هزینه ها باقی مانده اند.

 

خاتمی با اشاره به اینکه هنوز در حوزه اطلاعات نیازسنجی و آمارسنجی هوشمند به بلوغ کامل نرسیده ایم، افزود: از چالش های هوشمندسازی ارزیابی وضعیت موجود و البته مدیریت و اصلاح معایب فناوری است.

 

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: علیرغم ملاحظات در حوزه پدافند غیرعامل آسیب پذیری ما کم نیست و اشکال وجود دارد. امروز در مسیر هوشمندسازی نباید جزیره ای عمل کرد و باید در شکل گیری شهرهای هوشمند وحدتی هوشمندانه داشته باشیم و البته حکمرانی هوشمندانه و سیاستگذاری باید به گونه ای باشد که موضوع هوشمندسازی در حوزه سیاست به طور جدی نگاه شود.

 

خاتمی با اشاره به تاسیس 600 هایپرمارکت در کشور خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا با کاهش هایپرمارکت ها روبرو هستند در حالی که این موضوع در کشور ما رو به افزایش است.

 

وی با تاکید بر ضعف برنامه ریزی در حوزه سایبری گفت: ما از هوشمندسازی در حوزه حکمرانی استفاده نکردیم و این موضوع بروز و ظهور دارد در حالی که امروز شاهدیم در حوزه ناوگان های حمل و نقل عمومی کشور حوزه سایبری ورود یافته است و بسیاری از مردم در این حوزه از آن بهره می برند و البته تسهیلاتی را نیز برای کاربران خود ایجاد کرده اند.

 

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس تصادف ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آیت الله محمدرضا حدائق تحریم های ظالمانه بهداشت و درمان آیت الله مکارم شیرازی روز دختر فوتبال هوشمند سازی خدمات الکترونیک پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی صبح امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با تلاش و پیگیری کارشناسان واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر، یک مرکز غیر مجاز که در زمینه ارائه خدمات پوست، تزریق ژل و بوتاکس و مزوتراپی فعالیت می‌کرد به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان، شناسایی و پلمب شد.

وی گفت: وسایل و تجهیزات در مرکز غیرمجاز یادشده پس از انجام مراحل قانونی و با دستور مقام قضائی و حضور نماینده اداره اماکن، کارشناسان بهداشت محیط و امور حقوقی، ضبط شده و به منظور صیانت از سلامت مردم، مباشران این مرکز به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6087396

دیگر خبرها

  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید