Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه اسلیت، گروهی از دموکرات‌ها روز گذشته (شنبه) در نامه ای از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخواست کردند که با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به تنهایی ملاقات نکند.

این گروه که شامل 8 نماینده دموکرات شامل داین فاینستاین، سناتور ایالت کالیفرنیا و پاتریک لیهی، سناتور ایالت ورمونت بودند، در نامه ای خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشتند: اگر همچنان بر ملاقات روز دوشنبه با پرزیدنت ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاند پافشاری می کنید، ما از شما می خواهیم که تعدادی از مقامات ارشد دولت را با خود ببرید و یک نشست دو جانبه با آقای پوتین برگزار نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دموکراتها در این نامه ابراز امیدواری کردند که در صورتی که این نشست برگزار شود، ترامپ باید از این فرصت استفاده کند تا پیام آمریکا را به گوش روسیه برساند و برای اینکه در این راه موفق شود، او باید بر روی تخصص کارشناسان وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، سازمان سیا و دیگر سازمان های آمریکا حساب باز کند و خودش به تنهایی چنین پیامی را منعکس نکند.

روز جمعه هم گروه دیگری از دموکراتها در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای به ترامپ از او درخواست کردند که نشست خود با پوتین را لغو کند.

اما به نظر می رسد که فقط دموکراتها از نشست رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین نگران نیستند، جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکا هم روز جمعه اعلام کرد: پرزیدنت ترامپ باید تمایل داشته باشد که از موضع قدرت با ولادیمیر پوتین مقابله کند و نشان دهد که به دنبال خشونت‌هایی که علیه آمریکا و دموکراسی‌های سراسر جهان در پیش گرفته، باید بهای سنگینی پرداخته شود. اگر ترامپ برای مسئول دانستن پوتین آماده نیست، نشست هلسینکی باید لغو شود.

در همین حال، کاخ سفید اطمینان حاصل کرد که نشست ترامپ و پوتین در هلسینکی برگزار می شود.


انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی که از نظر تحلیلگران، فشاری تازه بر رئیسان دانشگاه‌هایی ارزیابی می‌شود که اعتراض‌های حامیان فلسطین در آنها شکل گرفته، اعلام کردند که درباره بودجه فدرال این مراکز علمی تحقیق می‌کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند درباره بودجه فدرال برای دانشگاه‌هایی که اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل و جنگ غزه در آنها رخ داده است، تحقیقات می‌کنند.

به نوشته این خبرگزاری، جمهوریخواهان با آغاز این تحقیقات، کارزاری را گسترش می‌دهند که باعث نظارت شدید بر نحوه برخورد مدیران معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا در خصوص گزارش‌های یهودستیزی در محیط‌های دانشگاهی می‌شود.

برخی از کمیته‌های جمهوریخواهان موظف خواهند بود تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهند که در نهایت قطع کمک‌های تحقیقاتی بلاعوض فدرال و سایر حمایت‌های دولتی از دانشگاه‌ها را در پی خواهد داشت.

این فرایند فشار دیگری بر مدیران دانشگاه‌هایی است که با نحوه کنترل برپایی چادر‌های اعتراضی از سوی دانشجویان حامی فلسطین، ادعای تبعیض علیه دانشجویان یهودی و نحوه ادغام آزادی بیان و حفظ امنیت دانشگاه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

تحقیقات مورد اشاره مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال چندین جلسه استماع اخیری صورت می‌گیرد که به استعفای روسای دانشگاه‌های هاروارد و پنسیلوانیا منجر شد.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا همچنین وعده تحقیقات بیشتری را داده اند و از روسای دانشگاه‌های یل، یو سی ال‌ای (دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس) و دانشگاه میشیگان خواسته اند هفته آینده شهادت دهند.

به نوشته آسوشیتدپرس، توجه جمهوریخواهان به این حوزه در حالی است که فصل انتخابات به طور کامل در جریان است و رهبری جمهوریخواهان به دنبال ادله‌ای برای تقویت اتحاد این حزب و تفرقه بیشتر در بین دموکرات‌ها است.

جنگ غزه و نحوه برخورد مدیران دانشگاه‌ها برای کنترل اعتراضات دانشجویی، اختلافاتی را در بین دموکرات‌ها برانگیخته است.

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وعده داده است که از همه «ابزار‌های موجود» برای فشار بر دانشگاه‌هایی که در آنها اعتراض می‌شود استفاده کند.

رئیسان ۶ کمیته این مجلس که دارای طیف وسیعی از اختیارات از جمله در زمینه کمک‌های مالی بنیاد ملی علوم، کمک هزینه تحقیقات بهداشتی، روادید برای دانشجویان بین المللی و کد‌های مالیاتی برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی هستند، از جانسون حمایت کرده اند.

این گزارش افزود: بدون حمایت دموکرات‌ها در کنگره‌ای که دچار اختلاف است، معلوم نیست که جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا چه مجازات‌های قانونی می‌توانند اعمال کنند. هر طرحی از سوی مجلس نمایندگان بعید است در سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است به نتیجه برسد.

بر اساس این گزارش، کمیته آموزش و نیروی کار مجلس نمایندگان آمریکا از مدیران دانشگاه‌های ییل، یو سی ال‌ای و دانشگاه میشیگان درخواست کرده که در جلسه استماع ۲۳ مه (۳ خرداد) که با تمرکز بر نحوه برخورد آنها با اعتراضات اخیر برگزار می‌شود، حضور یابند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها