Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیلی احمد آبادی گفت: ایران، کشور بزرگی با توانمندی‌های بسیار است و باید کمبود‌ها را جبران کند، نباید اجازه بدهیم عربده کشی یک نفر در آن سر دنیا اقتصاد کشور را بر هم بزند.   به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در اختتامیه نخستین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار کرد: صنعت و دانشگاه برای حل مشکلات اقتصادی کشور  مکمل یکدیگر هستند، مشکل اقتصادی جامعه امروز به دلیل فقدان هماهنگی و همکاری  اقتصاد و دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین کشور در منطقه بودیم که خودرو تولید کردیم و زمانی که ذوب‌آهن شاخص صنعتی شدن در دنیا بود، ما تولیدکننده ذوب آهن بودیم، اما امروز  همه تجهیزات وارداتی است و کسی نمی‌پرسد چرا بازار منطقه را از دست داده‌ایم؟ فقط می‌گوییم که چرا قیمت‌ها افزایش یافته است.

نیلی احمدآبادی در ادامه بیان کرد:  امروزه کسی مطالبه‌گر ارتباط و همکاری دانشگاه و صنعت نیست، نمی‌پرسیم چرا اقتصاد کشور ما به دنبال صنعت پیشرفته نیست؟ البته در شرایط فعلی کسی که وارد این فضا نمی‌شود، چون تمام ابزار را در اختیار ندارد، باید خیلی بیشتر کوشش کرد تا تمام مسائل و مشکلات حل شود.

وی با اشاره به سازمان ایمیدرو به عنوان یک سازمان مهم و تاثیرگذار گفت: ایمیدرو و دانشگاه تهران  همیشه الگو بودند اما باید فراتر از این مواضع فکر کنند زیرا اگر امروز کاری انجام ندهیم، فردا بسیار دیر است و اقتصاد امروز نتیجه کار نکردن دیروز است.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه بیان کرد: ایران، کشور بزرگی است‌ که با توانمندی‌های بسیار، باید کمبود‌ها را جبران کند، نباید اجازه بدهیم عربده کشی یک نفر در آن سر دنیا اقتصاد کشور را بر هم بزند.

منابع انسانی، محور توسعه هستند

نیلی احمد آبادی با اشاره به اینکه امروزه وظیفه دانشگاه در تربیت منابع انسانی کمرنگ شده است، گفت: ما منابع انسانی را محور توسعه می‌نامیم و بیشتر دنبال این هستیم که ظرفیت‌هایی را در فارغ‌التحصیلان ایجاد کنیم که بتوانند در حل مسائل کشور شرکت کنند.

وی در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: ضعف در ارتباط صنعت و دانشگاه فقط مختص ایران نیست و برای مثال در دانشگاه ام‌آی‌تی نیز این مشکل وجود دارد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشگاه‌ها و صنعت برای پیشبرد اقتصاد کشور باید در کنار هم حرکت کنند، دانشگاه تهران برای ایجاد این الگو تلاش زیادی داشته است تا شیوه آموزشی را با نگاه به پژوهش تغییر دهد.

در دنیای امروزی نباید به دنبال شغل باشیم

نیلی احمد آبادی افزود: دانشگاه تهران اولین دانشگاهی است که پارک علم و فناوری را به وجود آورد، با نگاه به این موضوع که ایده را چگونه به کار تبدیل کنیم، امروزه دیگر نباید دنبال شغل بود بلکه باید قابلیت ایجاد شغل و خلاقیت را به دانشجو آموزش داد.

وی گفت:  پارک علم و فناوری یک صندوق پژوهش و فناوری دارد که می‌تواند بخشی از مسائل مالی را حل کند، همچنین دانشگاه تهران دارای بورس است، که این در این باره کمک بسیاری به اقتصاد کرده است.

نیلی احمد آبادی گفت: دانشگاه تهران ظرفیت بزرگی در خصوص تبدیل ایده به شغل در خود دارد و این موضوع را یک مسئولیت اجتماعی می‌داند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید ابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

در حال تکمیل ...

کد خبر: 1228552 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)