Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «کریستین نیلسن» مشاور امنیت داخلی ایالات متحده، روز گذشته -شنبه- گفت که هیچ نشانه‌ای دال بر این وجود ندارد که روسیه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا را «به اندازه و گستره» سال ۲۰۱۶ هدف قرار داده باشد. 

نیسلن این سخنان را در اجلاس مقام‌های وزارت امینت داخلی در فیلادلفیا مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اجلاس معمولا بر تدارکات لازم برای ثبت‌نام رای‌دهندگان و ابزارهای رای‌گیری و مسائل امنیتی مربوط به انتخابات تمرکز دارد و از این رو چندان برای عموم مردم جالب‌توجه نیست. با این وجود، در پی اتهاماتی که اخیرا علیه روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ مطرح شده، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. 

نیلسن گفت که آژانس او به مقام‌های محلی و کشوری کمک خواهد کرد تا خود را برای حملات سایبری از طرف روسیه یا دیگر کشورها آماده کنند. وی همچنین گفت که مقام‌های امنیتی شاهد «تلاش‌های روسیه در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، همدردی سخنگویان و دیگر ابزارها برای ایجاد تفرقه و دودسته‌گی در میان آمریکایی‌ها» هستند.

وی در ادامه سخنانش گفت که این دست اقدام‌ها «لزوما بر نامزد یا کارزار انتخاباتی خاصی متمرکز نشده است.» 

انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۱۸ در ماه نوامبر برگزار خواهد شد و در جریان آن، همه کرسی‌های مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای ایالات متحده، به رای گذاشته می‌شود.

سخنان نیلسن، در جمع مقام‌های وزارت امینت داخلی در فیلادلفیا، یک روز پس از آن مطرح شده که وزارت دادگستری آمریکا علیه ۱۲ افسر اطلاعاتی روسیه، به دلیل حمله سایبری علیه حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۱۶، اعلام جرم کرد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روسیه و آمریکا انتخابات میان دوره ای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس

این برنامه ها‌ی تلویزیونی شامل برنامه‌های ۲۰ دقیقه‌ای تبلیغی و پاسخ به ۱۶ سوال از برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و حمایتی است.

روز یک شنبه هم برنامه مناظره این دو نامزد انتخابات در قالب پاسخ به ۸ رویکرد مختلف در قالب ۳ برنامه یک ساعتی تهیه می‌شود.

این برنامه‌های تولید شده قرار است از روز پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت از شبکه استانی هر روز چند نوبت پخش شود.

انتخابات میان دوره‌ای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه استان همدان و در شهرستان ملایر «حسین احمدی» و «احمد آریائی‌نژاد» با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • شبکه‌های اجتماعی یا ماشین‌های معتادساز
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین