Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش جام جم آنلاین، رضا اردکانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما هم در بخش خانگی و هم به شکل عمومی با در نظر گرفتن شرایط تولید برق و کاهش منابع آب و افزایش دما در شرایط خاص قرار داریم و همه باید همت کنند تا ۱۰ درصد صرفه‌جویی انجام شده و بخشی از خاموشی‌ها تعدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی بکارگیری دستگاه‌های سرمایشی فشار زیادی را روی سیستم برق ما وارد می‌کند به طوری که امیدواریم هموطنان در مناطق گرمسیر دمای کولر گازی خود را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند تا با توجه به گرمای هوا مصرف برق در این حوزه شرایط متفاوتی را در خاموشی‌ها و قطعی‌های روزانه به وجود نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو با اشاره به اینکه با توجه به اینکه ۲۱ هزار مگاوات از ۵۶ هزار مگاوات بار برق مصرفی روی دستگاه‌های سرمایشی است، تصریح کرد: اگر صرفه‌جوئی در مصرف برق به شکل صحیح و درست انجام شود ما تا آخر تابستان با آرامش و آسایش بیشتری می‌توانیم این روزهای گرم را سپری کنیم.

اردکانیان از مردم کشورمان خواست تا با رعایت موارد مصرف بهینه به ویژه در ساعات اوج بار و با خاموش کردن وسایل برقی خود در این ساعات و استفاده حداقلی از آنها به پایداری منابع برق کمک کرده و به وزارت نیرو و بخش توانیر کمک کنند تا خدمات مناسب و مستمری را به هموطنان ارائه کنند.

وی ساعات اوج بار مصرف برق را ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ اعلام کرد و گفت: مصرف برق در بخش خانگی و صنعت در کلانشرها با توجه به شرایط اقتصادی و گستردگی این مناطق بسیار بالاست و ما در این شهرها با تغییر ساعات کار ادارات و اکیپ‌هایی که در ادارات با هدف پیمایش وسایل سرمایشی دستگاه‌ها مستقر کردیم تلاش می‌کنیم تا مصرف را به نوعی کاهش داده و تعدیل کنیم.

وزیر نیرو افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق را به نسبت سال گذشته یادآور شد و افزود: ما مذاکراتی را با صاحبان واحدهای تولیدی و چاه‌های کشاورزی داشتیم تا نسبت به توقف واحد تولیدی خود در ساعات اوج بار اقدام کنند تا در سایر ساعات برق مصرفی آنها به صورت رایگان محاسبه شود.

اردکانیان اضافه کرد: دو مسئله امسال در کشور در اعمال این خاموشی‌ها و شرایط خاص رخ داده است که اولی مربوط به کمبود تولید برق با توجه به کاهش بارندگی‌ها و در مرحله بعدی افزایش مستمر دمای هوا در شهرهای مختلف است که سبب شده هموطنان بیش از گذشته از وسایل سرمایشی استفاده کنند.

وی گفت: ما با ۵ هزار مگاوات کاهش تولید برق به دلیل کم بارشی‌ها در نیروگاه‌های برق آبی روبرو هستیم و در کنار آن هر یک درجه افزایش دما مصرف ۱۵۰۰ مگاوات برق را در ساعات اوج به نیروگاه‌های ما تحمیل می‌کند که همه این شرایط می‌طلبد تا با یک مدیریت صحیح در مصرف برق همه ملت ایران توجه بیشتری را به این موضوع داشته باشند.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه صرفا با ابزار قیمت نمی‌توانیم مدیریت مصرف را انجام دهیم، اظهار کرد: اگر مشترکان ما به توصیه‌های مسئولان بی‌توجهی کرده و برق و آب زیادی را مصرف کنند به یقین مانند سایر کشورها قیمت تصاعدی را برای آنها محسابه خواهیم کرد.

اردکانیان به تنش آبی کشور و برخی شهرها اشاره کرد و گفت: ما در برخی از شهرهای کشور با توجه به کاهش بارندگی‌ها و افزایش بیش از ۱۰ درصد مصرف آب با تنش آبی روبرو هستیم که تلاش می‌کنیم با راهکارهای مناسب به نوعی این مشکل را برطرف کنیم.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر از ۱۱۰۰ شهر کشور تعداد قابل توجهی با تنش آبی روبرو هستند که دولت هزار میلیارد تومان برای حل این مشکل در نظر گرفته تا به نوعی این تنش‌های آبی تعدیل شده و با رعایت الگوی مصرف صحیح در این حوزه با فشار کمتری تابستان سخت امسال را سپری کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مشترکین آب و برق مصرف برق پول آب و برق مشترکان پرمصرف تصاعدی محاسبه می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه تکلو ضمن تاکید بر سلامت آب‌های آشامیدنی و معدنی بسته بندی، افزود: امکان ندارد ارگان نظارتی مهمی مثل سازمان غذا و دارو بدون مطالعه و لحاظ مسائل فنی و بهداشتی برای فرآورده‌ای مجوز مصرف و پروانه بهداشتی صادر کند کما اینکه عدول از تعهدات توسط شرکت هم می‌تواند موجب ابطال موقت یا دائم مجوز شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مباحث فنی و علمی اصولاً در رسانه‌های عمومی نیست، تصریح کرد: گاهی ناچار هستیم برای اطمینان بیشتر مردم نکاتی را گوشزد کنیم مثل اینکه گرانول پلیمر مورد مصرف جهت بسته بندی آب‌های بسته بندی شده، پلیمر پلی اتیلن ترفنالات است که از دو منومر اتیلن گلایکون و اسید ترفتالیک تحت خلأ دما و زمان معین و با ایجاد پیوند کوالانسی بین دو منومر مذکور در راکتور پتروشیمی تولید می‌شود.

کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ادامه داد: این شرکت پترو شیمی تندگویان دارای گواهی مناسب برای مصرف انسان از آزمایشگاه‌های داخل و خارج کشور است، لذا قرار گرفتن بطری آب در معرض نور آفتاب و یا انجماد آن در فریز، قادر به تخریب بطری‌های یکبار مصرف آب و خروج ترکیبات فتالات از پلیمر نمی‌شود.

تکلو در پایان به مردم این اطمینان را داد که با توجه به کنترل سه سطحی سلامت آب‌های معدنی و آشامیدنی بسته بندی در سازمان غذا و دارو، با خیال راحت از آنها استفاده کنند و بدانند کوچک‌ترین تهدید سلامتی در فرآورده‌های غذای و آشامیدنی در اولین زمان ممکن به اطلاع آنها خواهد رسید.

کد خبر 6097843 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • اگر در این مناطق زندگی می کنید از کولر گازی استفاده نکنید وگرنه ...
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین