Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا دیوبند دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی ایران در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی ایران اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنگره گردهمایی متخصصان و اساتید و فرهیختگان این حوزه، بحث و تبادل‌نظر در مورد یافته‌های علمی، آشنایی با موضوعات و تکنولوژی‌های جدید، فراهم کردن فرصت علمی برای دانش‌آموختگان و برقراری انسجام و وحدت بین متخصصان و صاحبنظران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معرفی بهتر و بیشتر فیزیک پزشکی به کاربران و مسئولان همچنین ارتقا جایگاه کاری متخصصان فیزیک پزشکی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره به شمار می‌رود.

دیوبند ادامه داد: امروزه فیزیک پزشکی و تجهیزات مورد استفاده، اساس بسیاری از تشخیص بیماری‌ها و درمان در حوزه پزشکی است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به حوزه تصویربرداری، پرتودرمانی و رادیو آنکولوژی، پزشکی هسته ای و بطور کلی استفاده از پرتو‌های یونیزان و غیر یونیزان در امور پزشکی اشاره کرد.

وی گفت: در تمام موارد از پرتو‌های یونیزان نظیر گاما، ایکس، الکترون و نوترون و پرتو‌های غیر یونیزان نظیر اواج رادیو فرکانس، ماورا بنفش و مادون قرمز استفاده می‌شود و  بدیهی است کاربرد روز افزون منابع مذکور ضرورت رعایت اصول و موازین حفاظت در برابر اشعه و بررسی آسیب‌های پرتوی را دوچندان می کند.

دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی ایران در مورد چالش‌های فیزیک پزشکی گفت: کمبود تجهیزات و امکانات به  روز در این حوزه در قیاس با کشور‌های توسعه یافته و مشکلاتی که در زمینه تحقیق و توسعه در حوزه مذکور وجود دارد از دیگر چالش‌های این حوزه به شمار رفته که لازم است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.

دیوبند گفت: همه متخصصان فیزیک پزشکی، دانش‌آموختگان این حوزه و مهندسان هسته‌ای و پرتو پزشکی، مهندسی پزشکی، رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر اشعه، متخصصان زیست شناسی پرتویی در همه مقاطع از گروه‌های هدف این کنگره هستند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: توسعه بنیادین دانش فیزیک پزشکی در ایران نسبت به سایر کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و آسیای میانه پیشرو بوده، ولی نیاز داریم ارتباطات علمی بیشتری با کشور‌های توسعه یافته داشته باشیم که یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره نیز است.

وی گفت: پنج‌شنبه هفته جاری افتتاحیه این کنگره  در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

توسعه قابل توجه دانش فیزیک پزشکی در کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حمزه‌لو در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، گفت: نمایشگاهی که امسال در کنگره برپا شده مانند سنوات گذشته مورد استقبال وسیع شرکت‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است به نحوی که بیش از ۲۱۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی افزود: در حوزه آزمایشگاه‌های پزشکی این نمایشگاه شناخته شده است و همکاران از سراسر کشور برای حضور در کنگره و نمایشگاه شرکت داشتند، که شرکت‌های دانش بنیان از داخل کشور نیز در نمایشگاه حضور داشتند و محصولات خوبی را ارائه کردند.

حمزه‌لو با اشاره به رونمایی که در نمایشگاه امسال انجام شد، اضافه کرد: در این کنگره از دستگاهی که تحول عمده‌ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرد رونمایی شد، این دستگاه بر اساس طیف سنجی کار می‌کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می‌کند.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره اینکه راهکار برون رفت مهاجرت آزمایشگاهیان، بیان کرد: در سنوات اخیر موج مهاجرت در تمام رشته‌های پزشکی زیاد شده است و افراد مستعد که امکانات و پتانسیل کار کردن را دارند به دلیل مشکلات عدیده، مهاجرت می‌کنند.

حمزه‌لو افزود: اگر اتفاقاتی در حوزه آموزش این افراد بیافتد و مسیر تحصیل در علوم آزمایشگاهی کوتاه شود انگیزه این افراد برای ماندن بیشتر خواهد شد.

وی توصیه کرد: باید به حوزه آزمایشگاه‌ها توجه ویژه شود چرا که یکی از بخش‌های مهم در نظام سلامت هستند و بسیاری از تشخیص‌ها بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: باید در تمام حوزه‌ها مانند تربیت نیروی انسانی، تأمین کیت، مواد و تجهیزات توجه شود تا بتوان از مهاجرت آزمایشگاهیان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است