Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@20:46:26 GMT

ثبت تصویر سیاه‌گوش در منطقه شکار ممنوع طالقان

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۶۹۴۶

ثبت تصویر سیاه‌گوش در منطقه شکار ممنوع طالقان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، حضور سیاه گوش [وشق] به عنوان یکی از گوشتخواران که جایگاه خاصی در چرخه حیات در منطقه دارد نشان دهنده سلامت محیط زیست و وجود امنیت در منطقه است که در سایه تلاش های شبانه روزی محیط بانان زحمتکش منطقه میسر شده است.

حسین زارعی نژاد سرپرست اداره محیط زیست شهرستان طالقان در این باره گفت:  پیش از این نیز آثار وجودی این گونه نادر از قبیل طعمه خواری و رد پای حیوان درمنطقه ملاحظه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محیط بان منطقه طالقان پس از آموزش های درخصوص ثبت تصاویر حیات وحش توسط کارشناسان مربوطه با توجه به ردپاها، سرگین وتلفات دام درسالجاری و سال های گذشته و همچنین  گزارش های مردمی و جوامع بومی منطقه در محدوده مورد نظر توانستند از گونه ارزشمند وکمیاب تصاویر زیبای را ثبت کنند.

وی افزود:  این منطقه به دلیل شرایط خاص جغرافیایی، جانوران وحشی آن همواره مورد توجه بوده و کوه های این منطقه از باارزش ترین زیستگاههای حیات وحش منطقه هستند و همچنین دره های مابین کوه ها همراه با چشمه های دائمی که از زیر صخره های کوه می جوشد آبشخورهای حیات وحش را تأمین  می کند.  

کد خبر 4347290

منبع: مهر

کلیدواژه: حیات وحش طالقان گربه سیاه گوش شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران سازمان تامین اجتماعی بیمه ترافیک سازمان بیمه سلامت سرهنگ نادر رحمانی مجلس شورای اسلامی پلیس راهور سازمان حج و زیارت مترو سازمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن

علی بیانی  گفت: یکی از علاقمندان به حیات وحش یک بهله پرنده شکاری دلیجه را به همکاران یگان حفاظت این اداره تحویل داد.

او ادامه داد: بعد از بررسی و معاینه اولیه با توجه به شرایط گونه تا بهبود در این اداره نگهداری می‌ شود.

بیانی افزود: با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کودکان، نوجوانان و مردم جوامع محلی ساحل خلیج گرگان و دریای خزر در سطح شهرستان ترکمن شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی علاقمندان به حیات وحش برای حفظ محیط زیست هستیم.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حیوان وحشی مصدوم و مجروح و حتی تلف شده موارد را به تلفن گویا ۱۵۴۰ و یا همکاران این اداره اطلاع تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل شکار دستگیر شد