Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خوزستان گفت: شورای نگهبان باید بتواند از ظرفیت‌های موجود و نهادهای مهم در سطح دانشگاه، مساجد و حوزه برای هرچه بهتر نظارت کردن امر انتخابات استفاده کند. ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ابوالحسن معماری در جمع اساتید بسیجی استان خوزستان به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: نیروهای ارزشی در آموزش عالی و دانشگاه‌ها را می‌توان در مجموعه بسیج اساتید پیدا کرد و مقام معظم رهبری از آنها با عنوان انقلابی یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به 26 تیرماه به عنوان سالروز تاسیس شورای نگهبان ادامه داد: نخستین ابلاغ امام خمینی(ره) ابلاغ شش نفر فقهای شورای نگهبان است که این ناشی از حساسیت و اهمیت موضوع است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خوزستان با بیان این‌که بنا به گفته امام راحل آنچه باید مد نظر قرار گیرد، اجرای احکام اسلامی است، خاطرنشان کرد: سابقه مجموعه‌ای با رویکرد شورای نگهبان قبل از نظام اسلامی وجود دارد و هرکدام بر بحث مصوبات نظارت داشتند.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای همچون شورای نگهبان در برخی از کشورها وجود دارد که بسیار سخت تر از کشور ما است چراکه در این کشورها اعتراض پذیرفته نیست.

معماری با اشاره به این‌که در تدوین قانون اساسی تجارب گذشته و قانون های دیگر کشورها بسیار به ما کمک کرد، گفت: براساس اصل 93 قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی بدون شورای نگهبان اعتباری ندارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خوزستان با اشاره به اصل 99 نظارت بر انتخابات اظهار داشت: 40 انتخابات مختلف با نظارت شورای نگهبان برگزار شده است؛ براساس اصل 72، قوانین باید مطابق با احکام اسلام باشند و تشخیص این امر با شورای نگهبان است.

وی بیان کرد: معماری با اشاره به این‌که تدوین تعاریف رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر با شورای نگهبان است، گفت: در بحث نظارت، تنها شورای نگهبان دخیل نیست و متغیرهای دیگر وجود دارد.

معماری با اشاره به دو شرط لازم برای انتخابات الکترونیک، عنوان کرد: در ابتدا رای باید مخفی باشد و ادامه برای این رای امنیت لازم وجود داشته باشد؛ زمانی که برای این شرایط اطمینان حاصل شد، انتخابات الکترونیک تایید می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خوزستان با اشاره به حضور در مجامع مختلف برای بیان اهداف، عملکرد و اقدامات انجام شده و برنامه‌های آن برای عموم جامعه، گفت: این جلسات ادامه پیدا خواهد کرد تا اینکه شورای نگهبان بتواند از ظرفیت‌های موجود و نهادهای مهم در سطح دانشگاه، مساجد و حوزه برای هر چه بهتر نظارت کردن امر انتخابات را استفاده کند.

انتهای پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طرح «استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

کد خبر 6086430 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • ظرفیت پست برق فوق توزیع شوشتر افزایش یافت
  • افزایش ۵/۵ برابری تعداد دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
  • پنج اخطار رهبری به مجلس انقلابی در مورد چه بود؟
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران
  • ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی در چه موضوعاتی بود؟