Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها-جعفر ثامنی: اعتراض به داده نشدن حق آبه کشاورزان گرمسار از رودخانه حبله رود به امری روتین تبدیل شده است، به دنبال خشک شدن رودخانه حبله رود نه به خاطر کم‌بارشی بلکه به دلیل برداشت بی‌رویه خوش‌نشین‌های بالادستی در حوزه آبخیز رودخانه حبله رود، جلسه‌ای در محل فرمانداری گرمسار با حضور  نماینده مردم گرمسار وامام جمعه این شهر و جمعی از کشاورزان معترض به وضع موجود برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در جلسه بررسی وضعیت حق آبه کشاورزان گرمسار همچنین تصرف غیرقانونی و توسعه کشت در بستر و حریم رودخانه و کوتاهی وزارت نیرو در حفظ حریم رودخانه، توسعه بی‌رویه و افسارگسیخته کشت‌های غیراستراتژیک مثل باغات انار و میوه‌های سرد سیری، در عرصه‌های ملی با رویکرد اشرافی‌گری و تفرجگاهی، عدم تمکین ساکنان و باغداران به قوانین و مقررات توزیع عادلانه آب و وجود روش‌های غیر عرفی برداشت آب از رودخانه، مثل پمپاژ غیرقانونی آب از رودخانه پرداخته شد همچنین در این نشست بیان شد که برداشت‌های تانکری آب که به‌صورت یک تجارت پرسود درآمدها است و در این خصوص برای هر تانکر ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود تا به مصرف ویلاها و باغ‌های اشخاص متمول وخوش گذران و ترویج اشرافی‌گری برسد، نادرست است.

برگزاری جلسه با معاون وزیر نیرو

در این جلسه، کاتب نماینده شهرستان‌های گرمسار و آرادان از داخل جلسه با حاج رسولی‌ها معاون وزیر نیرو تماس تلفنی برقرار کرد و بلافاصله جلسه‌ای در محل دفتر معاون وزیر برگزار شد، در این نشست ابتدا حاج رسولی‌ها از کارشناسان درخواست کرد، گزارشی از وضعیت رودخانه حبله رود و میزان بارندگی گرفتار رودخانه در نقاط مختلف تا خروجی مرز استان سمنان  ارائه کنند که متأسفانه هیچ‌یک از کارشناسان، چه کارشناسان حوزه وزارتی وچه کارشناسان حوزه آب منطقه‌ای تهران مشخصات دقیقی را ارائه نکردند.

بی‌اطلاعی وخالی بودن فایل‌های اطلاعاتی کارشناسان بسیار ناامیدکننده بود، و بسیار افسوس خوردم که چرا یکی از تخصصی‌ترین وزارتخانه‌های ما باوجود خیل عظیم افراد با مدرک دکترا و بالاتر، تا این حد از لحاظ آمار و ارقام و دانش فقیر است، آری آنچه امروز و هر زمان دیگری به آن نیاز داریم و باعث تحول می‌شود، دانایی و دانستن است و آن چیزی که حکومت‌گران نیز به آن نیاز دارند دانش و مدیریت محسوب می‌شود، ما به‌جای دانستن، مدرک‌گرایی را رواج دادیم و به‌جای بالا بردن معلوماتمان مدرکمان را بالا بردیم. دکتر بهشتی در رابطه با بدنه کارشناسی کشور تعبیر جالبی دارد، که می‌فرماید کارشناسان مؤذنان جامعه هستند، اگر آنها خواب بمانند و به‌موقع اذان نگویند، نماز امت قضا می‌شود و کل جامعه به خواب خواهد رفت.

تداوم بی‌توجهی مسئولان

خوب که بنگریم، ریشه بیشتر بحران‌ها ومشکلات کشور ما نه دشمنان خارجی، بلکه نقطه آغاز این مشکلات فعلی از آنجایی شروع می‌شود که کارشناسان ما یا نظر کارشناسانه ارائه نکردند و یا به نظر کارشناسی خود پا فشاری نکردند، حتی سیاسیون به نظر کارشناسی آنها وقعی نگذاشتند، در نتیجه جایگاه مؤذنان وبیدار کنندگان جامعه کمرنگ وکم رنگ‌تر شد، تا جایی که امروز بیشتر کارشناسان ما مدرک دانشگاهی را نه برای دانستن، بلکه برای ارتقاء پست و یا افزودن به عدد فیش حقوقی خود می گیرند.

کم آبی برای کشوری که در اقلیم خشک قرار دارد پدیده جدیدی نیست. آنچه که امروز در بعضی از نقاط کشور تحت عنوان بحران آب بروز وظهور می یابد و مردم را معترض می‌کند بحران بی آبی نخواهد بود بلکه بحران ناکار آمدی وبی تدبیری و بی‌عدالتی است.

کشاورزان ومردم از خشکسالی وبی آبی به خیابان نمی‌آیند زیرا همه معتقد هستیم که اگر خداوند ز حکمت ببندد دری به رحمت گشاید در دیگری. خداوند ضامن بی‌تدبیری‌ها و نابخردی‌های ما نیست، یقیناً آنچه که مردم را به خیابان می‌کشاند، ابتدا بی‌تدبیری‌ها و ندانم کاری‌ها و بی‌کفایتی‌ها و در وهله دوم یک بام و دوهوای اجرای قانون در کشور وتبعیض و رانت‌خواری و تمکین نکردن عده‌ای زیاده خواه به قانون است.

کشاورزان گرمسار، آرادان، ایوانکی منتظر هستند تا حاج رسولی‌ها و تیم کارشناسی‌اش با درایت وتدبیر و رعایت عدل و انصاف حق آبه ما را که در خط مقدم تولیدات استراتژیک کشور فعالیت می‌کنیم تامین کنند، در غیر این صورت ورق به گونه دیگری رقم خواهد خورد.

*رییس مجمع صنفی کشاورزان گرمسار

کد خبر 4345922

منبع: مهر

کلیدواژه: حقابه خشکسالی گرمسار وزارت نیرو کشاورزان بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند مشهد شیراز سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی آتش سوزی یاسوج خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) تا روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌)، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد. رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات تشدید فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.

این سامانه بارشی در روز شنبه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غرب فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان و جنوب غرب آذربایجان غربی و در روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال قزوین را در بر خواهد گرفت.

اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله پیامدهای احتمالی این سامانه خواهد بود.

خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه

در این راستا به پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن و محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه می‌شود.

کد خبر 6095956 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار نارنجی به کشاورزان/ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • هشدار نارنجی به کشاورزان؛ غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • هشدار نارنجی به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی