Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-05@03:39:16 GMT

اکرمی: در تغییر کابینه تعلل وارد نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۷۲۸۱

اکرمی: در تغییر کابینه تعلل وارد نیست

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان مبنی بر تکرار تجربیات تلخ دولت اصلاحات در دولت روحانی ابراز داشت: تشکل و حزب در کشور ما به معنای واقعی خود وجود ندارد و همین امر باعث شده تا هر 100 نفر را ما یک جریان تلقی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده من این اظهارات شخصی است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت : متاسفانه جریانات سیاسی در کشور یک تشکل قوی ندارند. 40 سال است که عملکردهای موفق و ناموفق را برچسب جریانی زدیم در حالیکه بسیاری از اصلاح‌طلب‌های واقعی اصولگرا و بسیاری از اصولگراهای واقعی اصلاح‌طلب ‌اند، زیرا اصلاح‌طلبی بدون اصولگرایی و اصولگرایی هم بدون اصلاح‌طلبی ممکن نیست. باید بین جریان و افراد تفاوت قائل باشیم این برداشت من است و سخنگوی کسی نیستم که نظرات او را بیان کنم.

وی در پاسخ به این سوال که کدام عملکرد دولت این اظهارنظرهای شخصیت‌های اصلاح‌طلب را به دنبال داشته است، افزود : سنجش عملکرد دولت با اشخاص نیست بلکه با اسناد بالادستی است. به اسناد بالادستی توجه نداریم.

حجت الاسلام اکرمی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی افزود: باید عملکرد دولت را در شرایط دور اول یا شرایط تلخ کنونی مطابق با سند چشم‌انداز یا برنامه پنج ساله ششم سنجید. اجرای قانون در جامعه ما ضعیف است و مصداقش قانون هدفمندی یارانه ها که در سال 89 تصویب شد. یک ماه هم به این قانون در هیچ دولتی اعم از قبلی و کنونی عمل نشد. با همه این مسائل به خصوص در شرایط کنونی، به نظر می‌رسد دولت موفق نبوده است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت بازار ارز و سکه افزود:  در این 120 روز که از آغاز سال گذشته دلیل موجهی برای این گرانی ها و نابسامانی ها وجود نداشته است.

  اکرمی با بیان اینکه مگر وبا و سیل و زلزله آمده که وضعیت به این شکل شده است, بیان کرد: این نابسامانی محصول نظارت ضعیف است. آنقدر که اتکایمان به بیرون بود از ظرفیت های داخلی غفلت کردیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به حدس و گمان ها در مورد تغییرات کابینه نیز اظهار کرد : امروز همه تغییر در کابینه را ضرروری دانسته و تعلل را وارد نمی‌دانند. باید زودتر تغییر را بپذیرند و مجلس هم نظر مثبت برای تغییرات کابینه را بدهد تا جامعه به شرایط عادی و طبیعی برسد.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟

نماینده کارگران در شورای عالی کارن در واکنش به خبر وزیر کار درباره این‌که تعیین دستمزد به مجلس سپرده شود نیز می‌گوید: دولت با شعار مردمی وارد کارزار شده و مسوولیت قوه‌مجریه را برعهده گرفته که این تصمیم، صراحتا شعار دولت را نقض می‌کند.

علی‌رضا میرغفاری تاکید می‌کند: کارگران به عنوان بزرگ‌ترین طبقه اجتماعی کشور، در کمترین نهاد و ساختاری حق رای و اظهارنظر دارند. یکی از کوچک‌ترین جا‌هایی هم که می‌توانند روی آن اعمال نظر کنند، شورای عالی کار است که یکی از وظایف شورای، تعیین حداقل دستمزد جامعه کارگری است.

وی تصریح می‌کند: حالا اگر دولت و یا خاصه، وزیر کار و برخی از دیگر وزرای دولت این عزم را دارند که این کمترین صدا و اظهارنظر را هم از مردم بگیرند که خب بحث جداگانه‌ای است و اساسا با مشارکت مردم برای آینده و تصمیمات خودشان، مخالفت می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین

tags # حقوق کارگران ، افزایش حقوق سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • رئیس قوه قضائیه در هرمزگان: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد