Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حالا پنج سالي مي‌شود که محمد رحمانيان به شکلي جدي، به هنر چند بعدي به خصوص همنشيني موسيقي و تئاتر توجه نشان داده تا آثارش را به بالندگي بيشتري برساند. او در اين سال‌ها با هنرمنداني چون علي زند وکيلي، اشکان خطيبي، رضا يزداني، هانا کامکار، غزل شاکري، مهدي ساکي و ديگر هنرمندان به عنوان خواننده همکاري داشته و حالا اين‌بار براي اولين بار به سراغ يک خواننده پاپ کلاسيک يعني نيما مسيحا رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نيما مسيحا چند سالي مي‌شود که ترجيح داده يا اصلاً جبر زمانه به گونه‌اي بوده که از اجراي صحنه‌اي دور مانده است. در واقع از ابتداي دهه نود بود که بعد از انتشار آخرين آلبومش و کنسرت مشترکي که با ماني رهنما داشت، از اجراي صحنه‌اي بازماند و ميدان را به دست نسل‌هاي بعد از خود سپرد. اما حالا دوباره به صحنه برگشته، صحنه‌اي که شايد کوچکتر از سن سالن‌هايي باشد که در آنها کنسرت برگزار مي‌کرد، اما فضاي صميمانه‌تري را در همنشيني با تئاتر ايجاد کرده است. در کنارش، عليرضا افکاري هم به عنوان آهنگساز حضور دارد که تک ترک‌هاي سال‌هاي اخير اين خواننده، در همکاري با او شکل گرفته و يک آلبوم هم آماده انتشار دارند.
البته عليرضا افکاري پيش از اين در نمايش‌هاي «هفت مجلس در عزا و معجزه» و همچنين «روز واقعه» با محمد رحمانيان همکاري داشته که رمانيان در اين‌باره مي‌گويد: «در اين پروژه براي چندمين بار با عليرضا افکاري همکاري داشت‌ام و او براي نمايش، ترانه‌هايي را ساخته که مخصوص همين اثر است و نسبت به اجراي اول آن‌ها تغيير کرده است.»
موسيقي-نمايش «ليلا... و چند مسافر» اين شب‌ها خواننده ديگري هم دارد و حميدرضا گلشن به عنوان خواننده مهمان و مدير اجرايي موسيقي و اشکان آريا، رامين آريا به عنوان تنظيم‌کننده آثار در کنار آنها حاضر هستند.
ترانه‌هاي اجرا شده در اين برنامه را روزبه بماني، محمد سلماني، محمد سعيد ميرزايي و سپيده ذهني سروده‌اند و پريسا کاشفي (تار، کمانچه، عود و سه تار)، اشکان آريا (کيبورد)، رامين آريا (گيتار)، محمدرضا بهره ور (گيتارباس) و کيارش سخايي (کاخن) گروه نوازندگان را تشکيل مي‌دهند.
نمايش-موسيقي «ليلا... و چند مسافر» با بازي علي عمراني، فريبا متخصص، مهتاب نصيرپور، افشين هاشمي، سينا رازاني، احسان کرمي، سعيد توکلي، سانيا سالاري، آلاله زارع طلب و محمد شاکري در واقع دو نمايش است که هر دو سال‌ها قبل، هر کدام يک شب اجرا شده بودند و الان پس از تغييرات زياد به اجراي عمومي درآمده‌اند. نمايش «ليلا» سال 78 يک شب در جشنواره موسيقي اجرا شده بود و نمايش «چند مسافر» سال 85 يک شب در تالار وحدت همزمان با اختتاميه يک رويداد هنري به صحنه رفت اما به گفته رحمانيان، الان پس از اعمال تغييراتي در بخش موسيقي و همين طور چينش بازيگران، به شکل کامل و عمومي اجرا مي شوند. اين نمايش، هر شب تا چهارشنبه 10 مرداد، در تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی

شهریار صیقلانی بازیگر آثاری همچون بانویی از اسلو و سریال احضار و چند اثر نمایشی دیگر از حضور چهره‌های شناخته شده در تولیدات تصویری می‌گوید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ شهریار صیقلانی که پس از حضور موفق بانویی از اسلو که در تالار حافظ به روی صحنه رفت تجربیات مشابهی را در این ژانر داشته است علاوه بر بازیگری  آثاری همچون «عاشقانه»، «تکراری»، «آتش پنهان» و «معما» را در کارنامه خود دارد و در اثر «منو بشناس» در کنار 39 خواننده دیگر کشور حضور داشت در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت کنونی چهره ها و کیفیت آثار گفت: بازیگرانی که دستی بر موسیقی هم دارند در حال حاضر به جای اینکه یک کاراکتر جدیدی از تفکر و احساس خودشان را منتشر کنند، پیرو کارهایی که در جامعه موفق بوده می‌شوند و طبیعتا همه آهنگ‌ها به همین دلیل شبیه هم می‌شود. در نتیجه در موزیک پاپ این اتفاق می‌افتد که ما به جای اینکه صداها و حرف‌های جدید و موسیقی و تنظیم و سبک‌های مختص به کاراکتر هر آرتیستی را بشنویم، همه سعی می‌کند قطعاتی شبیه به قطعه‌ای که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، بسازند و به کاراکتر خواننده و ایجاد یک اثر جدید توجهی نمی‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه استانداردهای لازم  رعایت نمی‌شود و همانطور که می‌بینیم صداها در استودیوها به واسطه نرم‌افزارها دستکاری می‌شود و برخی از خواننده‌ها در اجراهای زنده توانایی این را ندارند که قطعات خودشان را بخوانند. متاسفانه این روزها موسیقی در حال رفتن به سمت مصرف‌گرایی است تا به سمت ماندگاری و این اتفاق بسیار بدی است.

صیقلانی درباره حضور خواننده‌ها در جایگاه بازیگر در آثار نمایشی بیان کرد: اگر خواننده بازیگر بتواند هر دو مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد، یعنی در بازیگری هم درخشان باشد، اتفاق خیلی خوبی است و نه تنها به سابقه خوانندگی‌اش لطمه نمی‌زند، بلکه باعث پیشرفت و درخشش بیشتر او هم می‌شود. به عنوان نمونه‌های موفق این موضوع در سال گذشته می‌توان به کامران جهانبانی و سینا ساعی اشاره کرد.

وی در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش اظهار کرد: چند پیشنهاد بازیگری در تئاتر را در حال بررسی دارم  و برای یک اثر نمایش خانگی در حال ساخت تیتراژ هستیم .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد
  • نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال/ یک پنالتی گم شد
  • تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • همکاری دوباره دو بازیگر سریال خانه به دوش | عکس
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • «محمد پورجعفری» یک نمایش جنایی به صحنه می‌برد
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو