Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:
جشنواره آموزشی ،فرهنگی 100 روز با رود دز از سوی چهار سازمان مردم نهاد دز پارس ، آوان سبز ، سفیران بانک زمین ، انجمن کوهنوردان و با همکاری اداره حفاظت محیط زیست ،شهرداری و فرمانداری در بوستان دولت دزفول در حال برگزاری است.
فرهاد قلی نژاد رویکرد این جشنواره را مشارکت همگانی برای پاکسازی ساحل رودخانه دز از زباله و حفاظت از این رودخانه به عنوان سرمایه ملی عنوان کرد و اظهار داشت:در راستای این جشنواره برنامه های آموزشی و فرهنگی ویژه ای در مدت 100 روز برای گردشگران و شهروندان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این جشنواره پارسال نیز در دزفول اجرا شد گفت:برپایی غرفه بازیافت زباله ، توزیع کیسه زباله ، برنامه نمادین پاکسازی ساحل دز ، توزیع بروشور و ارائه آموزش های زیست محیطی در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از رهاسازی زباله در رودخانه دز از جمله برنامه های این جشنواره می باشد.
قلی نژاد با بیان اینکه این جشنواره در روزهای پایانی هفته با افزایش حضور گردشگران از شور و حال خاصی برخوردار است گفت:اختتامیه این جشنواره اواخر شهریورماه برگزار می شود.
رودخانه دز نقش مهمی در حیات آبزیان و توسعه کشاورزی و صنعتی استان خوزستان دارد.
ورود فاضلاب خام به رودخانه دز از کوی زیباشهر ، تیپ زرهی ، پایین دست پل پنجم دزفول و نیز منطقه چم گلک اندیمشک به تهدیدی جدی برای رودخانه دز تبدیل شده است که نیازمند تدبیر فوری است.
7278/6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 برنامه های آموزشی حفاظت محیط زیست زیست محیطی سرمایه کشاورزی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رضا لطافتی اظهار کرد: در حال حاضر در استان روزانه حدود ۲۳ تن زباله‌های پلاستیکی تولید می‌شود که با فعالیت ۸ واحد بازیافت پلاستیک، حجم قابل ملاحظه‌ای از آن در این واحدها، بازیافت می‌شود. همچنین روزانه مقادیر زیادی از زباله‌های پلاستیکی جمع آوری شده برای بازیافت به خارج استان ارسال می‌شود.
وی با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک (مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین)، رویکرد عموم مردم استان ایلام در زمینه حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مصداق بارز این موضوع، وجود ۴۹ سازمان مردم نهاد محیط زیستی با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در استان است.
کارشناس مسئول مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام تصریح کرد: آلودگی پلاستیک و تولید میکرو پلاستیک‌ها یکی از انواع آلودگی نوظهور است که به صورت جدی منابع آب، خاک و تنوع زیستی را تهدید می‌کند و لازمه نجات زمین، مهار تولید و استفاده بی رویه از انواع پلاستیک‌ها است.
وی تشریح کرد: لازمه تولید آب و غذای سالم، وجود منابع آب و خاک سالم و پاکیزه است که عموم مردم باید در این زمینه با ارگان‌های متولی امر، همکاری کنند.
لطافتی یادآوری کرد: در هفته زمین پاک، برنامه‌های مختلفی از قبیل اجرای پاکسازی و کمپین بی زباله، حضور در خبرگزاری‌ها، تبیین حفاظت از زمین از سوی ائمه جمعه، برگزاری مسابقات نقاشی در مدارس، برگزاری نشست در محل خانه‌های محیط زیست سراسر استان و… برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست