Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@07:21:45 GMT

متخلف محیط زیست به یک سال حبس محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۷۸۵۷

متخلف محیط زیست به یک سال حبس محکوم شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از محکوم شدن متصدی یک مرکز خدماتی به تحمل یکسال حبس خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمودرضا سعیدپور گفت: فعالیت غیراصولی یک مرکز خدماتی در بخش شریف آباد، به دلیل عدم بهره گیری از سیستم تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی و هدایت فاضلاب به چاه جاذب موجب آلودگی منابع آب و خاک شده بود و با اعلام جرم علیه متصدی واحد و پیگیری از طریق مراجع قضایی وی محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به تکرار جرم از سوی مسئول این واحد و عدم اقدام مثبت در خلال مهلت های اعطایی، مرجع رسیدگی کننده به این امر، حکم محکومیت متصدی واحد مذکور مبنی بر تحمل یکسال حبس تعزیری را صادر کرد.
سعیدپور تصریح کرد: این اداره شناسایی و برخورد قاطع قانونی با کانون های آلاینده که موجبات آلودگی منابع آب، خاک و هوا می شوند را در دستور کار داده و تخلفات زیست محیطی را تا حصول نتیجه نهایی تحت پیگیری قانونی قرار خواهد داد.

*31 مرحله گشت و پایش زیست محیطی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از اجرای 31 مرحله گشت و پایش زیست محیطی با محوریت کنترل و برخورد با هرگونه تخلیه پسماند و ضایعات سوزی در سطح حوزه استحفاظی خبر داد.
شیدا اکار از اجرای 31 مرحله گشت و پایش زیست محیطی با محوریت کنترل و برخورد با هرگونه تخلیه پسماند و ضایعات سوزی در سطح حوزه استحفاظی خبر داد و گفت: کارشناسان این اداره بامشاهده دود در میمنت آباد با حضور در محل ، ضمن مهار آتش، مدارک خودرو فرد خاطی که اقدام به سیم سوزی کرده بود را جهت انجام مراحل قانونی ضبط کردند.
وی اظهار داشت: همچنین در منطقه قلعه میر نیز انتشار دود غلیظ ناشی از سوزاندن پسماندهای چوب منجر به ابلاغ اخطاریه زیست محیطی به عامل پسماندسوزی شد.
اکار در ادامه افزود: مشاهده 10 مورد پسماند سوزی و ایجاد آلودگی هوای ناشی از آن در شهرک های صنعتی قلعه میر و بهاریه و با توجه به اینکه بیشترین میزان شکایات واصله به این اداره در زمینه تخلیه پسماند و ضایعات سوزی می باشد، بخش اعظمی از گشت و پایش های شبانه روزی این اداره با محوریت نظارت و کنترل این معضل صورت می گیرد و همین امر از رسیدگی به سایرامور مرتبط با محیط زیست شهرستان می کاهد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: قطعا تا زمان اجرای صحیح برنامه مدیریت پسماند، قوانین و ضوابط مرتبط با آن توسط واحدهای صنعتی، صنفی و شهروندان، این مشکل همچنان در شهرستان پا برجا بوده و تنها با شروع آموزش همگانی توسط مدیران اجرایی پسماند، اصناف و شهرک های صنعتی و عزم جدی در این راستا می توان از میزان این مشکل کاست.
تهرام/1735 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست پسماند آلاينده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان پروژه حفاظت مشارکتی میش مرغ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  متن این فراخوان به شرح زیر است:

به اطلاع عموم کشاورزان منطقه علی‌الخصوص کشاورزان پناهگاه حیات وحش دشت سووتاو  می‌رساند که اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان قصد دارد در قالب پروژه حفاظت مشارکتی ابلاغ شده از طرف سازمان محیط زیست برای حفاظت و احیای گونه‌های شاخص و در خطر انقراض جانوری از قبیل  میش مرغ، مقدار ۲۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی تحت تملک سازمان را در قالب طرح مذکور بمدت یکسال زراعی و برای کاشت نخود واگذار نماید.

 لذا از کشاورزانی که مایل به مشارکت در طرح مذکور هستند تقاضا می‌شود از شروع وقت اداری مورخه ۲۶ اسفندماه لغايت پایان وقت اداری  ۲۸ اسفند ماه به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان واقع در خیابان دولت، مجتمع ادارات ،جنب اداره آب و فاضلاب مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایند.

۰۴۴۴۶۲۲۱۲۲۰-۰۹۳۹۱۸۰۱۶۸۱

 

دیگر خبرها

  • آماده‌باش محیط‌زیستی‌های دماوند در ایام نوروز
  • آغاز طرح ملی مسیر سبز ایران-پاک در کهگیلویه و بویراحمد
  • شکارچی گراز در رضوانشهر به جریمه نقدی محکوم شد
  • فاجعه زیست محیطی بیخ گوش شهر
  • توقیف ۲ خودرو در آستانه اشرفیه به دلیل تخلف زیست محیطی
  • کاشت نهال در محل خانه محیط زیست شهرستان خرامه
  • توقیف ۲ خودرو حین تخلیه زباله در آستانه اشرفیه
  • انتشار فراخوان پروژه حفاظت مشارکتی میش مرغ
  • دستگیری چهار گروه شکارچی در گرین کوه لرستان
  • مهار آتش سوزی بیشه زار بیت قشم در منطقه حفاظت شده کرخه حمیدیه