Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص حضور ولایتی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست پیرامون سفر به روسیه گفت: فراخواندن ولایتی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر عهده هیأت رئیسه است.شهروز برزگر ‌ درباره سفر ولایتی به روسیه و تاثیرات این سفر و مذاکرات بر چگونگی روند اجرای برجام بعد از خروج آمریکا، گفت: سفر آقای ولایتی در جهت تعهداتی که در ۱+۵ بود صورت گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ما یک پروسه دیپلماسی بلندمدت در این زمینه پشت سر گذاشتیم که در این میان آمریکا از برجام خارج شد و تمام دنیا عمل این کشور و رئیس‌جمهورش را تقبیح کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: در این برهه لازم بود بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دستگاه دیپلماسی با تمام توان و تلاش خود وارد عمل شود و در خصوص عمل به تعهدات برجام و اجرای آن بعد از خروج آمریکا یکسری رایزنی‌هایی را انجام دهد.

وی تاکید کرد: روسیه به عنوان یکی از امضاءکنندگان برجام در کنار اتحادیه قرار دارد، بنابراین وزیر امورخارجه سفری را به اروپا داشت و ولایتی هم به روسیه سفر کرد تا ببیند چه تلاش‌هایی از طرف روسیه و اتحادیه اروپا صورت گرفته که ما بخواهیم بدون شک و شبهه‌ای به این نتیجه برسیم که بعد از خروج آمریکا از برجام در آن می‌مانیم یا خیر.

برزگر یادآور شد: در این مورد افکار عمومی جهان شاهد و نظاره‌گر بود که ایرام تمام تلاش و کوشش خود را برای مذاکرات و گفت‌وگو به کار گرفته است و ایران یک کشور بسیار قدرتمند و صاحب تمدن در منطقه و جهان است.

وی ادامه داد: به طور مثال ایران در خصوص امنیت در منطقه همیشه با کشورهای همسایه به گفت‌وگو پرداخته و درست رفتار کرده است و در این مدتی که دنیا در حال جنگ است، هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران در اقصی نقاط جهان و در خود کشورمان مردمانی صلح دوست هستند، گفت: مردم ما اهل گفت‌وگو و تمدن هستند در نتیجه برای اینکه این را به جهانیان ثابت کنیم، نیاز به گفت‌وگو و مذاکره است و باید بتوانیم شرایط موجود را مدیریت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا کمیسیون امنیت ملی در جریان موارد مطرح شده سفر ولایتی قرار دارد و آیا وی را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دعوت خواهد کرد، بیان کرد: فراخواندن  ولایتی برای توضیحات در خصوص سفر به روسیه بر عهده هیات رئیسه کمیسیون است.

برزگر افرود: ما کمیته‌ای را در کمیسیون تشکیل داده‌ایم که تمامی سفرها، مذاکرات، معاهدات برجام و سایر گفت‌وگوها را مورد بررسی و رصد دقیق قرار می‌دهد، در این کمیته مسائل به صورت تخصصی تجزیه و تحلیل می‌شوند و به دستگاه‌ها و نهادهای مربوط گزارشاتی داده می‌شود.

وی ادامه داد: ما عملکرد وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور را که مسئول روابط بین‌الملل است مورد بررسی قرار می‌دهیم و گزارشات آن هم را در اختیار افکار عمومی قرار خواهیم داد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نماینده مجلس شورای اسلامی هسته ای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، کامبیز میرکریمی عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه موافقت نامه‌های تجارت آزاد کشورهای دنیا با همسایگان، دسترسی صادرکنندگان به بازار را تسهیل می‌کند، گفت: مهم‌ترین اصلی که ما از آن غافل بودیم انعقاد موافقت نامه‌هایی است که دسترسی به بازار را برای صاحبان کسب و کار کشور تسهیل می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین قدمی که اخیراً برداشته شده امضای موافقت نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا متشکل از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان و ارمنستان است. صادرات ما تا سال ۱۳۹۷ در حد ۲۶۰ میلیون دلار بود اما بلافاصله با اجرای آن در سال ۱۳۹۸ صادرات کشورمان به بالای ۴۰۰ میلیون دلار جهش پیدا کرد. صادرات ما حتی در زمانی که به خاطر اپیدمی کرونا، گمرکات بسته بود از ۵۰۰ میلیون دلار هم عبور کرد و الان به یک میلیارد دلار رسیده و تازه این شروع کار است.

عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: تجارت آزاد هنوز کامل نشده و فقط تعرفه‌های ترجیحی با ۵۰ درصد و ۷۵ درصد تخفیف اعمال شده و لیست‌ها برای تعرفه صفر مبادله شده است. پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده در پارلمان‌های تمام اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب شود و بالای ۸۸ درصد اقلام مورد مبادله بین ایران و روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تعرفه صفر برخوردار شوند و این موضوع، رقابت پذیری کالای ایرانی در برابر رقبای چینی و هندی و دیگر کشورها را به شدت افزایش می‌دهد.

میرکریمی با بیان اینکه موانع تجارت شرکت‌ها برطرف شدند و باید در حوزه شناختی و بازاریابی کار کنیم گفت: ما تا شش سال قبل در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری زیرساخت نداشتیم اما الان دائماً کشتی‌ها و کامیون‌های جدید اضافه می‌شوند و خط راه آهن منطقه شوروی سابق از مرز ایران عبور کرده است.

وی افزود: در حال حاضر شرق دریای خزر در محدوده پنج جمهوری آسیای میانه بروکراسی جدی دارد و جهش صادرات و واردات نشان می‌دهد هرچقدر سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت لجستیک انجام شود باز هم کم است. ما هنوز هم صف کامیون‌ها را داریم و از دولت تقاضا کردیم حمایت‌ها و تسهیلات خود را از این بخش ادامه دهد.

عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در مصاحبه با ردایو بیان کرد: هم اکنون رابطه بانکی بین ایران و روسیه وجود دارد اما بخشی از ظرفیت بانکی بین دو کشور بلااستفاده مانده که به دو نرخی بودن ارز در کشور ما و روسیه برمی‌گردد.

میرکریمی در مورد تنوع کالاهای صادراتی ایران به روسیه گفت: مواد غذایی و لبنی، کالاهای لوکس مانند فرش ماشینی و پسته، محصولات نساجی و صنایع پلاستیک و صنایع پایین دست پتروشیمی بازار خوبی در روسیه پیدا کرده همچنین توربین‌های گازی و کاتالیست نیز متقاضی دارد و فقط یک بازاریابی اساسی لازم است.

وی برگزاری نمایشگاه‌های سوبسیدی را ضروری دانست و اظهار کرد: بدون بازاریابی و تبلیغات و هزینه نمی‌توان به هیچ بازاری ورود کرد و لذا دولت باید در هزینه‌ها کمک کند و به ویژه برای برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادها در مسکو یارانه بپردازد.

عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه جذب توریست‌های تجاری را در رونق اقتصاد کشور به شدت مؤثر عنوان کرد و گفت: توریست‌های تجاری یک نوع سفیران اقتصادی برای کشور محسوب می‌شوند که می‌توانند اتفاقات تجاری مهمی را رقم بزنند.

کد خبر 6095513

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • آلکنو سرمربی تیم والیبال زنیت شد
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد
  • سرمربی فولاد به کمیته انضباطی دعوت شد