Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در کنفرانس ملی فرصت‌ها و چالش‌ها که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: تمامی گروه‌های دارای قابلیت کنترل از راه دور قابلیت نفوذ دارند و این امکان وجود دارد که از روش‌های سایبری از این سیستم‌ها خارج از کنترل بهره بردار استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که سیستم‌های هوشمند بیمارستانی زمانی به اینترنت وصل می‌شوند داده‌ها را به کارخانه‌های تولید کننده خود می‌فرستند افزود: شرکت‌های سازنده می‌توانند با تحلیل داده‌ها به اطلاعات بیمار دست پیدا کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که این امکان وجود دارد که بخش زیادی از اطلاعات جاسوسی مورد نیاز دشمن از طریق سیستم‌های هوشمند تامین شود افزود: اصلی‌ترین نگاه در حوزه سایبری این است که فرصت‌ها و قابلیت‌ها را بشناسیم در هر حال ما ناگزیر به استفاده از فضای مجازی هستیم، اما نباید در مقابل تهدیدات این حوزه چشم خود را ببندیم و اگر این گونه باشد غفلت کرده ایم.

وی با تاکید براینکه در حوزه سایبری نیازمند یک نگاه بومی سازی و ملی سازی هستیم تصریح کرد: در این حوزه باید زیرساخت‌های سایبری را ایجاد کنیم به گونه‌ای که داده‌ها در داخل کشور متمرکز شوند.

جلالی با بیان اینکه نیازمند ایجاد سامانه‌های بومی هستیم و گرنه از راه دور می‌توانند تمام امور شخص را از طریق سیستم‌های هوشمند به هم بریزند و در واقع تهاجم از راه دور اتفاق بیفتد تصریح کرد: باید یک نگاه جامع بومی سازی به سامانه‌های اصلی در حوزه هوشمندسازی داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: امروز بحث شهر هوشمند بین وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی مطرح است، اما هیچ کدام از آن‌ها به سراغ مقررات شهر هوشمند نمی‌روند در هر حال اگر می‌خواهیم از قابلیت شهر هوشمند استفاده کنیم باید مراکزی داشته باشیم که خطرات هوشمندسازی را شناسایی و کنترل کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت نیز باید مرکزی وجود داشته باشد که ابزار‌های هوشمند را کنترل نماید تصریح کرد: باید مراکزی داشته باشیم که سیستم فرماندهی و کنترل تمام حوزه‌های IOT باشد و این مرکز هم از نظر تنظیم مقررات و این که هر کدام از سیستم‌های هوشمند به کجا وصل باشند تصمیم گیری کند تا هر موقع در معرض تهدید قرار گرفتیم بدانیم چه باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید یک نظام قرنطینه و کنترل اطلاعاتی داشته باشیم تصریح کرد: اخیرا اروپا بحث حفاظت اطلاعات عمومی را مطرح کرده با این وجود ما هم باید این قانون را داشته باشیم، چون فضای رها در حوزه مجازی می‌تواند مشکل اطلاعاتی به وجود بیاورد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه نیازمند قوانین مدرن، پیشرو و بازدارنده در حوزه هوشمند سازی هستیم، چون قوانین موجود قدیمی هستند تصریح کرد: مجلس باید در این زمینه اختیارات قانونگذاری یا به شورای عالی فضای مجازی یا مرکز ملی فضای مجازی ارایه کند تا قوانین لازم را به صورت تخصصی وضع نمایند.

جلالی ابراز امیدواری کرد: برگزاری کنفرانس بتواند زمینه لازم برای استفاده از فرصت‌ها و شناخت خطرات حوزه هوشمندسازی را فراهم کند.

منبع:خبرگزاری دانشجو

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت:  این تعداد جوجه شترمرغ، اولین محموله دامی صادراتی در سال جاری بود که مقصد افغانستان ارسال شد.

حسن آذریان افزود: این پرندگان از مبدا شهرستان خواف بارگیری شده بودند و پس از انجام آزمایش‌های دامپزشکی در مرکز قرنطینه دامی مرز دوغارون به کشور مقصد منتقل شدند.

او گفت:مراکز قرنطینه دامی در مبادی مرزی وظیفه نظارت و پایش، صدور گواهی حمل و مجوز ترخیص، آزمایش و نمونه گیری محمولات صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه مرز دوغارون تایباد در محل ورود و خروج حجم بالایی از انواع محمولات قرار دارد؛ مرکز قرنطینه این مرز زمینی نقش بسزایی را در پدافند غیرعامل، امنیت زیستی و جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به کشور دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایبادگفت: هیچ گونه محدودیتی در صادرات، واردات و ترانزیت ضابطه‌مند فرآورده‌های دامی و حیوانی در مرز دوغارون وجود ندارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ محموله شامل جوجه زنده مرغ، تخم مرغ، دارو و مکمل دامی، پودر گوشت، خوراک آبزیان و نهاده طیور به افغانستان صادر شده است.

دیگر خبرها

  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • صهیونیست‌ها ناچارند تسلیم شوند
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند