Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحبیب‌الله دشتی، فلوشیپ فوق تخصص پیوند کبد و جراح کبد و مجاری صفراوی در ارتباط با تبلیغات فروش کبد در برخی از خیابان‌های پایتخت به ویژه میدان ونک و تبلیغات مطرح شده برای فروش 400 تا 500 میلیون تومانی کبد اظهار داشت: این مسأله شوخی بیش نیست چرا که کبد به اندازه کافی از افراد دچار مرگ مغزی در کشور وجود دارد و کوتاه‌ترین مدت انتظار برای پیوند مربوط به بیماران کبدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مراکز پیوند در حال حاضر با ظرفیت تمام کار کرده و اقدامات مؤثری در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: آمار پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی (ره) سال گذشته 150 مورد بود که به طور میانگین سالانه به همین میزان بوده که این آمار نیز معادل با بهترین مراکز با حجم بالا در دنیا است. همچنین از 100 مرکز در آمریکا فقط 10 مرکز قابلیت مشابهی مانند ایران دارند.

بیشتر بخوانید: معضل خرید فروش «کبد» زیر پوست شهر

دشتی با بیان اینکه پیوند کبد عمل بسیار پیچیده بوده و نیاز به تیم مجهز، امکانات خاص، ICU و سازماندهی دارد، گفت: پیوند کلیه آسان‌تر بوده و جراحی با مهارت دو ساله می‌تواند بدون امکانات خاص این عمل را انجام دهد. بنابراین امروزه کسی نمی‌تواند زیرزمینی پیوند کبد انجام دهد و این مسأله به راحتی در مراکز استاندارد و معتبر کشور صورت می‌گیرد.عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: 90 درصد بیماران نیز پس از یک سال بعد از پیوند زنده می‌مانند که این موفقیت بزرگ است و هزینه‌های پیوند کبد نیز برای بیمار در قسمت جراحی و بستری و همچنین داروی پیوند رایگان است و فقط داروی بعد از ترخیص از بیمارستان را خود بیمار باید بپردازد.

وی در پاسخ به اینکه آیا کبد از فرد زنده می‌تواند پیوند زده شود، گفت: پیوند کبد از زنده به زنده چندین سال است که اجرا شده البته باید توجه داشت که این موضوع فقط برای اطفال و از جانب اقوام درجه یک آنها می‌تواند انجام شود چرا که مرگ مغزی در اطفال آمار آن پایین است. بنابراین اینکه در برخی از نقاط تبلیغ فروش کبد شده شوخی بیش نیست و مردم نباید به این تبلیغات توجه کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

ماجرای فروش کبد ۵۰۰ میلیونی در تهران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی و دردسر‌های بعدش!

گواهینامه رانندگی یک مدرک قانونی است که شخص می‌تواند با داشتن آن از وسیله نقلیه خود استفاده کند. در صورت نداشتن گواهینامه رانندگی پلیس حق دارد راننده را جریمه کند. اولین اقدام اکثر جوانان پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی دریافت گواهینامه رانندگی است. شور و هیجان جوانی برای دریافت کارت گواهینامه رانندگی و بی حوصلگی می‌تواند از جمله مواردی باشد که باعث می‌شود برخی افراد به جای طی کردن روند قانونی دریافت گواهینامه از طریق راه‌های نادرست اقدام به دریافت آن کنند.

به گزارش صدای ایران از مهر،در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان؛ در اولین آزمون رانندگی قبول شوید، با خرید سوالات آئین نامه رانندگی با آخرین تغییرات شما دیگر نیازی به خواندن کتاب آئین نامه نخواهید داشت. فروش مدرک معتبر، فروش گواهینامه رانندگی، فروش مدرک تحصیلی استعلامی، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکتری و. مشاهده می‌کنیم.

کلاهبرداران به شرط استعلام و صحت گواهینامه اقدام به فروش آن می‌کنند و شهروندان را به دام خودشان می‌اندازند و برخی از این کلاهبرداران هم پس از دریافت وجه متواری می‌شوند و دیگر پاسخگو نیستند.

یکی از مالباختگانی که فریب این گونه تبلیغات فضای مجازی را خورده است به خبرنگار مهر می‌گوید: ۶ ماه بود که با صفحه مجازی فروش گواهینامه رانندگی آشنا شده بودم و اعتماد کردم و پول کارت به کارت کردم و قرار شد که گواهینامه رانندگی صادر کند، از واریز پول یک هفته می‌گذرد و موبایلش خاموش است و در شبکه‌های اجتماعی هم یک هفته است که فعال نشده؛ فریب خوردم، گواهینامه پایه ۳ می‌خواستم و برای شروع کار مبلغی را واریز کردم و قرار بود مابقی مبلغ را موقع تحویل گواهینامه پرداخت کنم که الان دیگر در دسترس نیست.

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: صدور مجوز‌های رانندگی تابع قوانین و مقررات برابر آئین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی است و این مجوز تابع یک سری فرآیند قانونی است.

وی افزود: از هموطنان درخواست می‌شود به هیچ وجه فریب این تبلیغات کلاهبرداری را نخورند، زیرا اگر با گواهینامه جعلی تصادف کند و منجر به فوت فردی شود به دلیل جعلی بودن گواهینامه رانندگی قتل عمد محسوب می‌شود؛ لذا افراد به جای پرداخت هزینه‌های زیاد و مرتکب تخلف شدن از ظرفیت‌های پلیس راهور برای دریافت گواهینامه استفاده کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا بیان کرد: در این تبلیغات کلاهبرداران متخلف اقدام به دریافت هزینه‌هایی از افراد می‌کنند و دیگر هیچ ارتباطی با اینها برقرار نمی‌کنند و مدرکی هم صادر نمی‌شود و اگر هم گواهینامه‌ای دریافت کنند صرفاً یک کارت شبیه به گواهینامه رانندگی است و در سامانه‌های پلیس اصالت ندارد و رانندگی با گواهینامه جعلی جرم است و سامانه پلیس در سراسر کشور قابلیت شناسایی گواهینامه جعلی از اصلی به واسطه هوشمند بودن را دارد.

سرهنگ‌کرمی اسد گفت: به دلیل سیستمی بودن فرآیند دریافت گواهینامه رانندگی امکان چاپ و صدور گواهینامه بدون طی مراحل قانونی اصلاً وجود ندارد.


دیگر خبرها

  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی و دردسر‌های بعدش!
  • مهمترین اخبار ۱۶ اردیبهشت/ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی
  • یک بچه با لباس زرد می‌بینم، او اینجاست و زنده است .... | ویدئو | ماجرای شنیدنی پیدا شدن یسنا
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو، افزایش قراردادها، مشاوران ۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو،افزایش قراردادها، مشاوران۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم