Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@11:37:11 GMT

اصفهان| صادرات طلا در ۷ سال گذشته به صفر رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۸۲۹۳

اصفهان| صادرات طلا در ۷ سال گذشته به صفر رسیده است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه صادرات طلا و جواهر طی ۷ سال گذشته در حد صفر بوده است، گفت: همچنین واردات شمش و مواد اولیه صفر بوده است. ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، ابراهیم محمدولی ظهر امروز در همایش فرصت‌ها و چالش‌های صنعت طلا و جواهر کشور اظهار داشت: مشکلات و موانع بسیاری بر سر راه صنعت طلا و جواهر است و این مشکلات از زبان مسئولان طلا و صنعت و معدن عنوان شده اما در این راستا گوش شنوایی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مشکلات عدیده در صنعت طلا و جواهر بحث ارزش افزوده است که آثار رکودی را در صنعت طلا و بخش تولید طی 8 سال گذشته تاکنون به وجود آوردهy در این راستا تعداد قابل توجهی از واحدهای صنفی در کل کشور به اجبار تعطیل کردند چرا که توانایی ادامه کار نداشتند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به مواد اولیه که مشکل اصلی در صنعت طلا و جواهر است، گفت: واردات شمش به داخل کشور شامل 9 درصد ارزش افزوده بوده که رغبت را از تولیدکننده و واردکننده گرفته است.

وی با بیان اینکه هزینه صنعت طلا و جواهر بسیار بالا است، گفت: این هزینه بالا به این دلیل است که حدود 70 تا 80 درصد مواد و ابزارآلات مصرفی وارداتی است.

محمدولی بیان کرد: رکود عجیبی در صنعت طلا و جواهر طی 4 سال اخیر به ویژه در سال جاری حاکم شده است که امیدواریم مسئولان با کمک مجموعه‌های مرتبط، صنعت طلا را از رکود به وجود آمده نجات دهند.

وی گفت: صنعت طلا در بخش هنر و تولید می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد همچنین اشتغال‌زایی را افزایش داده و ارزآوری بالایی داشته باشد به شرط آنکه نگاه‌های منفی در صنعت طلا به نگاه مثبت تغییر کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: تولید طلا در کشور باید به بخش خصوصی سپرده شود و اگر در این راستا بخش خصوصی دخیل شده و چالش‌های موجود در صنعت طلا را برطرف کند این صنعت می‌تواند نجات پیدا کند.

ارزش افزوده سد راه تولید طلا در کشور است

وی با بیان اینکه صنعت طلا و جواهر هیچ از دولت نمی‌خواهد، گفت: این صنعت با قابلیت‌های بسیاری که دارد، می‌تواند دغدغه‌های مالی در بحث سکه و صادرات را برطرف کند.

محمدولی با بیان اینکه ارزش افزوده سد راه تولید طلا در کشور است، خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی طی 4 سال گذشته در راستای بحث ارزش افزوده تلاش‌های بسیاری کردند تا ارزش افزوده از صنعت طلا  جواهر حذف شود اما متأسفانه این اقدام پشت درهای مجلس گیر کرده است.

وی گفت: صادرات طلا و جواهر طی 7 سال گذشته در حد صفر بوده است همچنین واردات شمش و مواداولیه صفر بوده است.

نگاه مسئولان به صنعت طلا و جواهر تغییر کند

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در ادامه این همایش با بیان اینکه در شرایط حساس و دشوار کنونی باید نگاه مسئولان به صنعت طلا و جواهر تغییر کند، گفت: اصفهان، قطب طلای کشور از امروز میزبان دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا و سنگ‌های قیمتی است.

علی یارمحمدیان افزود: این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که صنعت و بازار مرتبط با طلا، فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است.

وی تصریح کرد: ریشه بخشی از این مشکلات، نوسانات و وضعیت نامطلوب اقتصادی است که کشور را در بر گرفته و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: با وجود تمامی این مشکلات، می‌توان نمایشگاه را نقطه‌ آغازی برای «تحول» در عرصه اقتصادی عنوان کرد، همچنین امروز همه می‌دانند که اصفهان پایتخت شناخته شده صنعت طلای ایران اسلامی است و نمایشگاهی که در آن برگزار می‌شود از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه نکته ضروری و قابل استفاده دیگر آن است که در شرایط حساس و دشوار کنونی، نگاه مسئولان به صنعت طلا و جواهر تغییر کند، اضافه کرد: اگر به تأثیرگذاری این هنر ـ صنعت در اقتصاد کشور اعتقاد داشته باشیم، می‌توان شرایطی ایجاد کرد که با استفاده از توانمندی‌های فعالان این بخش، نیاز اقتصاد کشور به نفت از میان برداشته شود و ایران عنوان یکی از معتبرترین صادرکنندگان طلای جهان را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا به مدت سه روز در شهر اصفهان برگزار می شود که نشانی از بلوغ فناوری هسته‌ای در کشور ماست.


جواد کریمی ثابت با اشاره به استقبال از این کنفرانس افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنرهای تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.


وی گفت: ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد و در میزگردهای تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشورهای ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.


کریمی ثابت افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها است و دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.


وی گفت:در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور موثر دارند، همچنین میزگردهای تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

کریمی ثابت خاطر نشان کرد: برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد.


وی گفت: نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محورهای ارائه محتوا، پوسترها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشورهای دنیاست.


این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد