Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اصفهان در دیدار با خادمان حرم حضرت معصومه(س) گفت: علامه طباطبایی همچون یک عبد ذلیل در جوار قبر مطهر آن حضرت، حاضر می شدند و دست توسل به ایشان دراز می کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار خادمین حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با تبریک ولادت آن حضرت و گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در روایتی می‌فرمایند: «ادبّوا اولادکم على ثلاث خصال: حبّ نبیّکم، وحبّ اهل بیته، و قراءه القرآن» فرزندان خود را به سه خصلت؛ دوست داشتن پیامبرتان(صلی الله علیه و آله)، دوست داشتن اهل بیت پیامبر(علیهم السلام) و قرائت قرآن تربیت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در روایتی پیامبر اسلام می فرمایند کسی که محبت ما را در دل دارد، شکرِ اول نعمت را بکند، از ایشان سئوال شد که «شکر اول نعمت» چیست؟ فرمودند: پاکی خانواده است؛ امیدوار هستیم بچه‌هایمان را مؤدب به این آداب یعنی محبت اهل‌بیت(علیهم السلام) بکنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) بنا بر روایتی 36 فرزند داشتند، گفت: زمانی که حضرت رضا(علیه السلام) به ایران آمدند، فرزندان امام کاظم(علیه السلام) و خاندان ایشان در فشار بودند، آنان به ایران آمدند و بسیاری از آنان شهید شدند و امروز سراسر کشور ما، به برکت وجود فرزندان ایشان متبرّک است.

 

وی با اشاره علاقه زیاد مردم ایران به حضرت رضا(علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه(علیها السلام) عنوان کرد: جمعی از اهالی قم، پس از فوت حضرت فاطمه معصومه(علیها السلام) به دیدار امام رضا(علیه السلام) رفتند، آن حضرت با ناراحتی فرمودند: «لَنَا عِندَکُم قَبرٌ»: ما قبری در کنار شما قمی ها داریم، که بنده هر موقع این جمله را می گویم اندوهگین می‌شوم و البته خدا را شکر می کنیم که سال ها توفیق خواندن درس و تدریس در جوار حضرت معصومه(علیها السلام) در شهر مقدس قم را داشتم.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به برکات حضرت فاطمه معصومه(علیها السلام) ابراز کرد: علامه طباطبایی همچون یک عبد ذلیل در جوار قبر مطهر آن حضرت، حاضر می شدند و دست توسل به ایشان دراز می کردند.

 

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام انواری، از خادمین حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با اشاره به طرح سفیران کریمه اظهار داشت: به برکت آستان قدس رضوی حرکت زیر سایه خورشید گسترش پیدا کرد و ما نیز برنامه سفیران کریمه را از 5 سال گذشته، آغاز کردیم.

 

وی افزود: استقبال عمومی از این حرکت و به برکت پرچم حرم حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) صورت گرفت و موجی از معنویت در مکان اجرای برنامه ها، حاکم می شود، البته تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) معتقد است که ما خادمان باید صحن های معنوی حرم را گسترش بدهید.

 

حجت‌الاسلام انواری با بیان اینکه دو نفر خادم، یک نفر طلبه و یک نفر مداح به شهرهای و برنامه های مختلف اعزام می شوند، گفت: اشاره به آیات توسل، اشاره به داستان حضرت یوسف و یعقوب(علیهم السلام)، توجه دل‌ها به کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) و تأثیرگذاری بر روی نسل جوان از جمله برکات طرح سفیران کریمه است.

 

وی گفت: در سال نخستی که در استان اصفهان حضور داشتیم، در یکی از برنامه ها، 5 سبد حمایتی برای 5 خانوار تهیه کردیم و امسال شاهد هستیم که مردم به صورت خود جوش، این 5 سبد را به 300 سبد حمایتی تبدیل کردند.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت روز دختر مجلس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آیت الله مکارم شیرازی آیت الله محمدرضا حدائق جامعه روحانیت شیراز اردبیل ترامپ کاروان سفیران کریمه سفیران کریمه کاروان سفیران کریمه برنامه های دهه کرامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امام جمعه اصفهان جشن های دهه کرامت دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود

ایسنا/قم گردهمایی بزرگ دختران دانشجو به‌مناسبت روز میلاد حضرت معصومه(س) در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

گردهمایی بزرگ «دختران دانشجو» در آستانه فرا رسیدن روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) که به‌نام روز دختر نامگذاری شده در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

این مراسم روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

این تجمع با اجرای نجم‌الدین شریعتی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان همراه خواهد بود؛ حاج سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان در این مراسم مداحی می‌کند و سیدحمیدرضا برقعی به شعرخوانی خواهد پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است