Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار رحیمی افزوده است : مسئله حجاب، یکی از مهم ترین احکام اجتماعی خداوند جهت تضمین سعادت فردی و اجتماعی انسان است و با توجه به آیات و روایات، وسیله ای برای دست یابی انسان به تزکیه نفس، طهارت، عفّت و پاکدامنی در راستای استحکام و گسترش امنیت فردی، خانوادگی و اجتماعی است تا بدانجا که نه تنها بانوان، بلکه مردان نیز به این مهم امر و از نگاه به نامحرم نهی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مبارزه با حجاب یکی از جنبه های مهم تهاجم فرهنگی دشمنان هست و نباید فراموش کرد که حفظ آرامش و مصونیّت زن در جامعه از جمله فلسفه های حقیقی وجوب حجاب، و همچنین عمق و معنا بخشیدن به امنیّت اجتماعی و توسعه آن می باشد؛ که دشمنان با ترویج فرهنگ برهنگی و بی بند وباری به طور جد به دنبال زدودن این امنیت و آرامش هستند.
بی حجابی یا حضور تحریک کننده زنان در جامعه – که از جمله آمال و آرزو های دشمنان می باشد_ آثار زیانبار اخلاقی و اجتماعی مختلفی را در پی دارد که زوال امنیّت فردی و اجتماعی، گسترش بی بندباری و به دنبال آن آسیب ها، ناهنجاری ها و مشکلات متعدد اجتماعی از جمله آثار زیانبار این موضوع بوده و باعث از بین رفتن بنیه اعتقادی و امنیّت اجتماعی جامعه می شود.
امروز نیروی انتظامی در راستای برخورد با ناهنجاری های اجتماعی با نگاهی مدبرانه و عقلانی به دنبال دفاع از ارزش ها و آرمانهای دین مبین اسلام و انقلاب شکوهمندی است که ارمغان آن استقلال و آزادی برای جغرافیایی بزرگ به نام ایران می باشد و هرگز اجازه نخواهد داد که نقشه شوم دشمنان را که به دنبال اشاعه بی بندو باری و کم رنگ کردن اهمیت و حساسیت عفاف و حجاب در جامعه هستند را نقش برآب خواهد کرد.
بررسی بسیاری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی نشان می دهد که این مشکلات و آسیب ها نشات گرفته از عدم توجه و مداقه به موضوع حجاب و عفاف و هنجارها و باید های اجتماعی دارد و از این رو اگر به اهمیت و حساسیت عفاف و حجاب به درستی پرداخته شود و این مهم در جامعه نهادینه شود؛ هرگز شاهد برخی از آسیب ها و مشکلات و عوارض ناشی از آن نخواهیم بود.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مسئله حجاب احکام اجتماعی سعادت سردار حسین رحیمی امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص اجرای طرح نور و مقابله با ناهنجاری‌های عفاف و حجاب در جامعه بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست ائمه جمعه، فرمانداران ومدیران استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و مقرر شد دستگاه‌های مختلف طبق تکالیفی که قانون برای آنها مشخص کرده است وظایف خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این نشست با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: توطئه بزرگی از ناحیه غرب‌ها و کفار در دست انجام است تا مسلمانان را از خدا دور کنند و به سمت نافرمانی خدا بکشانند تا بتوانند اغراض خود را در کشور‌ها پیاده کنند.

 آیت الله ناصری افزود: مسئله حجاب یک تکلیف فردی نیست بلکه تکلیف اجتماعی و الهی است و در جامعه افراد باید حجاب اسلامی را رعایت کنند.

 وی ضمن تاکید بر تقویت امر به معروف و نهی از منکر گفت: در جامعه باید این مهم متولی داشته باشد و بهترین متولی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که می‌تواند کار‌ها را به پیش ببرد و بر حسن اجرای امور نظارت کند. 

 استاندار یزد با اشاره به اینکه چیزی جز اجرای قانون را دنبال نمی‌کنیم، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در راستای طرح عفاف و حجاب برنامه اجرایی بدهند و جلسات قرارگاه عفاف و حجاب نیز به طور منظم و مستمر تشکیل شود و مصوبات پیگیری و اجرا شود.

 فاطمی همچنین در خصوص اماکن تاریخی در استان افزود: اداره کل میراث فرهنگی در این مورد توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت رسانه در مقوله عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد: طرح نور و مقابله با ناهنجار‌های اجتماعی باید پشتوانه رسانه‌ای داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم گفت: مقرر شد اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اصناف پیگیر راه اندازی بازارچه‌های عرضه پوشاک عفیفانه در سطح استان یزد باشند.

عابدی اظهار داشت: در خصوص نهاد‌های آموزشی و آموزش و پرورش مصوب شد طرح‌های تببینی و اقناعی اجرا شود.

دیگر خبرها

  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • «سلامت و امنیت» مهم‌ترین اصل در مسؤولیت اجتماعی است
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • شیخ قره‌داغی: کسی که در کنار دشمنان بأیستد با همانها محشور خواهد شد
  • اجرای طرح حجاب و عفاف با عنوان طرح نور در چهارمحال و بختیاری