Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسیاس افورقی، رئیس جمهور اریتره همزمان با نخستین سفرش به اتیوپی پس از گذشت ۲۰ سال از قطع روابط میان دو کشور گفت: تاریخ از این لحظه ساخته می‌شود.

افورقی هنگام ورودش به آدیس‌آبابا با استقبال گرم ابی احمد علی، نخست وزیر اتیوپی و هزاران تن از مردم این کشور روبرو شد که بر روی لباس‌هایشان تصاویر رهبران دو کشور نقش بسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر افورقی به آدیس‌آبابا چند وقت پس از دیدار ابی احمد از اریتره صورت گرفت، وی در این دیدار توافق‌نامه از سرگیری روابط را با افورقی امضا و در یک اقدامی به درگیری نظامی ۲۰ ساله دو کشور پس از جنگ مرزی فیصله داد.

افورقی در مراسم ناهار در خصوص احیای روابط گفت: کلمات از بیان سعادتی که در حال حاضر احساس می‌کنیم، عاجز است. تاریخ اکنون ساخته شد. ما یک ملت هستیم و کسی که این مساله را فراموش کند، درکی از وضعیت ما ندارد.

آشتی میان دو کشور ممکن است در ایجاد تغییرات در سیاست‌ها و امنیت منطقه شاخ آفریقا نقش داشته باشد، منطقه‌ای که هزاران تن از جوانانش به دنبال امنیت و به دست آوردن فرصت‌ها به اروپا گریختند.

در این مراسم ابی احمد انگشتر طلا به اسیاس و یکی از نقاش‌های مطرح نیز تابلویی از تصویر اسیاس به او هدیه داد.

پیشتر سخنگوی دولت اتیوپی اعلام کرده بود، اسیاس و اعضای هیئت همراه او روز شنبه از مجتمع صنعتی شهر "هاواسا" واقع در جنوب این کشور دیدار و اسیاس امروز (یکشنبه) در آدیس‌آبابا سخنرانی می‌کند.

دو کشور تاکنون با بازگشایی سفارت‌های خود، توسعه بنادر و از سرگیری پروازها موافقت کرده‌اند. قرار است اریتره روز دوشنبه برای نخستین‌بار از سال ۱۹۹۸ سفارت خود را در آدیس‌آبابا افتتاح کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور جنگ شاخ آفریقا سخنگوی دولت جنگ رئیس جمهور اریتره نخست وزیر اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بامداد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیأتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی عازم اسلام‌آباد شد.

بدرقه رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد بدرقه رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد بدرقه رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد ورود رئیس جمهور به اسلام آباد ورود رئیس جمهور به اسلام آباد استقبال رسمی محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور استقبال رسمی محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور استقبال رسمی محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور کاشت نهال توسط رئیسی و شهباز شریف خوش‌آمدگویی مقامات کشوری پاکستان به رئیسی خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان از کابینه دولت ایران دیدار دو جانبه رئیسی با نخست وزیر پاکستان دیدار دو جانبه رئیسی با نخست وزیر پاکستان نشست هیئت های عالیرتبه ایران و پاکستان نشست هیئت های عالیرتبه ایران و پاکستان نشست هیئت های عالیرتبه ایران و پاکستان امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان نشست مطبوعاتی مشترک رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان نشست مطبوعاتی مشترک رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان دیدار رئیسی با رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان

دیگر خبرها

  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • حادثه در ساختمان مسکونی در آدیس‌آبابا/ ۷ نفر جان باختند
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور
  • شهر کراچیِ پاکستان به‌ مناسبت سفر رئیسی تعطیل می‌شود