Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:10:49 GMT

جشنواره نقشه برداری مغز برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۹۰۳۲

جشنواره نقشه برداری مغز برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز توسط آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز ۱۸ و  ۱۹ مهر ماه سال جاری برگزار می شود.

ترویج علوم شناختی در حوزه نقشه برداری مغز، ارائه آخرین دستاوردهای این حوزه و به روز رسانی دانش و اطلاعات پژوهشگران و تعامل با یکدیگر از مهمترین اهداف مد نظر این رویداد است  که نخستین دوره آن با موفقیت سال گذشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما در این دوره همزمان با این رویداد جشنواره ای با عنوان «پژوهش و فناوری نقشه برداری مغز» برگزار می شود. در این جشنواره فضای نمایشگاهی رایگان به شرکت های دانش بنیان حوزه نقشه برداری مغز برای معرفی توانمندی هایشان داده می شود. 

همچنین معرفی و حمایت از فناوری برتر در حوزه نقشه برداری مغز از دیگر برنامه های این جشنواره است که در آن فناوران و فعالان این حوزه گرد آمده و دستاوردهای خود را در معرض دید قرار می دهند. البته در این رویداد جوایزی نیز به برندگان دومین مسابقه  iBCIC و دومین مسابقه fMRI اهدا می شود. علاقمندان برای حضور در این جشنواره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز مراجعه کنند.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در راستای پاسخگوئی به بخشی از نیازهای پژوهشی وفناوری کشور در زمینه ایجاد زیر ساخت تصویربرداری و تحریک مغزی لازم برای تحقیقات شناختی، ارائه خدمات دانش بنیان و روز آمد در حوزه علوم و فناوری های شناختی با بهره گیری از امکانات و نیروهای متخصص با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است .

کد خبر 4347048 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: تصویربرداری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقشه برداری مغز نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی فناوری فضایی فناوری نانو شرکت دانش بنیان تلفن همراه زیست فناوری حسگر گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان از برگزاری بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با حضور وزیر آموزش و پرورش در خرداد سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، مجتبی ملااحمدی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان روز سوم خرداد سال جاری با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر مقامات برگزار خواهد شد که در این زمینه ماهیت کلی برگزاری جشنواره تکریم کامل خیرین است.

وی افزود: فلسفه کار برگزاری جشنواره، تقدیر و تشویق خیرین مدرسه‌ساز است و نکته مهمی که در این میان مطرح است اینکه در خلل این جشنواره باید دیگران نیز به کار خیر ترغیب شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان ادامه داد: جشنواره قبلی و تعهد بیش از ۱۵۰۰ میلیاردی خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان که عملیات اجرایی بیش از ۹۰ درصد آن آغاز شده است، انتظارات را از اصفهان بالا برده که این جشنواره در مقایسه با سنوات قبل از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

ملااحمدی بیان داشت: انعکاس این جشنواره باید از ظرفیت صدا و سیما نهایت بهره‌برداری و استفاده انجام شود تا فرهنگ کار خیر گسترش یابد، نقش جوانان و گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی در میان جوانان یکی از اهداف اصلی این جشنواره است که باید به آن به صورت جدی پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان مدارس خیرساز که به واسطه حضور در این فضاهای آموزشی امروز دارای موقعیت مناسبی هستند، باید معرفی شوند تا ارزش کار خیر در میان جامعه نهادینه شود، از ظرفیت دانش‌آموزی استان اصفهان باید در گسترش فرهنگ خیر و نیک اندیشی استفاده شود تا شاهد تداوم این فرهنگ با ارزش در میان نسل‌های آینده نیز باشیم.

ناصر فتحی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: جشنواره بیست و ششم از ستاد اجرایی تشکیل شده است و در گروه‌ها، برنامه‌های متنوعی را انجام داده‌اند.

وی افزود: نوسازی، مجمع خیرین مدرسه‌ساز و آموزش و پرورش در حال تعامل برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه هستند و در این زمینه مجمع در حال انجام امور برای اجرای برنامه هستند؛ وظیفه ما اجرای مطلوب جشنواره خیرین در جهت تکریم آنان است، چرا که این انسان‌های بزرگ بدون هیچ چشم داشتی مال خود را فدا کرده‌اند.

کد خبر 745547

دیگر خبرها

  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود