Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در صنعت کفش ۱۵۰ واحد در سال گذشته فعالیت می‌کردند و بالغ‌بر ۱۰۰ واحد فاقد مجوز بودند و بنا بر این شده که این واحدها قانونمند شوند. ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد فراهانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات امام جواد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در صنعت کفش 150 واحد در سال گذشته فعالیت می‌کردند و بالغ‌بر 100 واحد فاقد مجوز بودند و بنا بر این شده که این واحدها قانونمند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از قانونمند نبودن برخی از واحدهای تولیدی افزود: متأسفانه با وجود تصمیمات گرفته‌شده مبنی بر قانونمند کردن واحدهای تولیدی فاقد مجوز، نه‌تنها این واحدها قانونمند نشدند، بلکه به تعداد آن‌ها اضافه‌شده و بسیاری از واحدهای قانونمند نیز به دلیل عدم پرداخت مالیات برای واحدهای غیرقانونی، رغبتی به قانونی بودن ندارند‌.

در بخشی از این جلسه، سید رضا موسوی مدیرکل سازمان حفاظت از محیط‌زیست استان قم، گفت: در جهت برخورد با واحدهای آلاینده، مکانیسم‌های مختلفی وجود دارد و از نظر ما کنترل آلایندگی برای تولیدکنندگان کار سخت و پیچیده‌ای نیست و برخی واحدها که کنترلی روی آلاینده‌های خود ندارند، به دلیل نبود مشاور مناسب یا عدم سرمایه‌گذاری واحدها در این زمینه است.

وی برخورد قاطع با واحدهای آلاینده را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: اداره محیط‌زیست در زمینه آلاینده‌های محیطی اقدامات مناسب را اعمال می‌کند و در برابر واحدهای آلاینده که اقدام به رفع مشکل خود نمی‌کنند، اقدامات جدی را به عمل می‌آورد و در صورت لزوم از ادامه فعالیت‌های آنان ممانعت به عمل می‌آید.

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط‌زیست استان قم تصریح کرد: برخی از واحدهای آلاینده که در لیست صنایع آلاینده باشند، مجوز واردات داده نمی‌شوند و سایر واحدها نیز بر اساس رتبه آن‌ها در میزان کمبود آلایندگی، رتبه‌بندی می‌شوند.

در بخشی از این جلسه، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به روند ارائه تسهیلات به برخی از واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: در منطقه سلفچگان برای یکی از واحدهای تولیدی تسهیلاتی پرداخت شد که بخشی از تسهیلات آن‌ها باقی‌مانده بود که از طریق دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران استانداری در دست پیگیری است.

سیجانی ادامه داد: واحدهایی که در جهت قانونمند کردن مجموعه خود اقدام نمی‌کنند، باید با ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تولیدی مواجه شوند تا با واحدهایی که به‌صورت قانونی کارکرده و مالیات پرداخت می‌کنند یکسان شوند و در صورت عدم قانونمند کردن واحد خود، باید با مجازات مواجه شوند، چرا که تمامی واحدهای قانونمند، هزینه‌های بیشتری نسبت به واحدهای غیرقانونی متحمل می‌شوند که این امر عادلانه نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ابراز کرد: در سال گذشته 28 مورد واحد تولیدی با حدود 47 میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که در سال 97 ابلاغ جدیدی صورت نگرفته است و این مشکل باید رفع شود.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در کردستان اجرایی می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه موضوع پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی استان در دستور کار قرار گرفته است گفت: پایش و عارضه‌یابی در راستای کمک به رفع واحدهای تولیدی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت، بختیار خلیقی امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در جلسه کمیته پایش و عارضه‌یابی واحدهای تولیدی استان کردستان اظهار کرد: طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در استان با هدف شناسایی موانع تولید، افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال اجرایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به شعار سال فعال‌سازی واحدهای راکد امری ضروری است و انتظار می‌رود با مشارکت بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی در این راستا گام‌های جدی برداریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: تقویت و ارتقا جلسات تسهیل و رفع موانع تولید یکی از اهداف کمیته پایش و عارضه‌یابی است.

خلیقی ادامه داد: ورود به بحث پایش و عارضه‌یابی نشان از تغییر رویکرد در راستای رفع مشکلات است و نتیجه پایش باید تبدیل به نقشه راه شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده‌اند و ۱۵ درصد در این سامانه خود اظهاری را انجام نداده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: خود اظهاری واحدهای تولیدی منجر به ورود بحث پایش و عارضه می‌شود و تسهیل‌گری در خصوص رفع موانع واحدهای تولیدی ایجاد می‌شود.

خلیقی گفت: در مجموعه مدیریت استان بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شده و این نوید بخش توسعه استان است.

وی افزود: یکی از مطالبات جدی استان کمبود زمین در خصوص شهرک‌های صنعتی است که انتظار می‌رود با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد رفع این مشکل باشیم.

کد خبر 744781

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در کردستان اجرایی می‌شود
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • راه اندازی خط تولید تیرچه صنعتی تمام اتوماتیک در سلماس
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • جلوگیری از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • اصلاح روند صدور مجوزهای ایجاد ‌واحدهای‌ تولیدی و صنعتی ضروری است