Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@08:47:01 GMT

هشدار «می» درباره احتمال اجرا نشدن برگزیت

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۹۳۹۴

به گزارش مهر به نقل از میل آن ساندی، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در پی اختلافات بوجود آمده در کابینه این کشور در خصوص برگزیت، از احتمال اجرا نشدن آن خبر داد.

می هشدار داد با ادامه خط مشی کنونی این خطر وجود دارد که درنهایت هیچ برگزیتی در کار نباشد. 

در هفته گذشته به دلیل شدت گرفتن اختلافات میان نخست وزیر و اعضای کابینه انگلیس در خصوص برگزیت، نخست وزیر امور برگزیت و سپس وزیر خارجه انگلیس از سمت های خود کناره گیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلیس، پس از استعفاهای هفته گذشته اعلام کرده بود: کابینه اسناد مرتبط با سیاست «چک سفید» (در قبال اتحادیه اروپا) را مورد بحث و بررسی دقیق قرار داد و بر این اساس اعلام می کند که آماده خروج از این اتحادیه بدون رسیدن به توافق است.

وی در ادامه تصریح کرد: نخست وزیر پس از خوشامدگوئی به اعضای جدید، به همراه سایر وزرا انتشار قریب الوقوع اسناد مرتبط با سیاست «چک سفید» درباره مشارکت آینده با بروکسل و نیز چگونگی احراز آمادگی برای عدم توافق پیرامون برگزیت را مورد بحث قرار داده است.

این در حالیست که تجارتِ پسابرگزیت از چالش های مورد مواجهه لندن و بروکسل در فرایند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) به شمار می رود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است

معاون وزیر دادگستری با اشاره به اینکه زباله‌گردی ناقض کرامت انسانی است، گفت: قانون مدیریت پسماند سال‌هاست عملیاتی نشده لذا تلاش داریم با استفاده از اهرم مدعی‌العموم، دستگاه‌های مسئول را به اجرای این قانون ملزم کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عسکر جلالیان؛ معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری زباله‌گردی را فارغ از اینکه توسط اتباع ایرانی یا غیرایرانی انجام شود، ناقض حقوق شهروندی و کرامت انسانی برشمرد.

وی زباله‌گردی را نقض صریح حق بر سلامت شهروندان دانست و افزود: وزارت دادگستری با توجه وظایف و مأموریت‌های ذاتی در حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی از سال 1402 به صورت جدی به موضوع زباله‌گردی ورود کرده تا راهکارها و مسیرهای مناسب برای اجرای قانون مدیریت پسماند را مشخص و ارائه کند.

جلالیان اضافه کرد: با توجه به اینکه قانون مدیریت پسماند سال‌هاست به طور جدی و کامل عملیاتی نشده، دستگاه‌ها و نهادهای متولی و ذیربط موضوع را مشخص کردیم و تلاش داریم با استفاده از اهرم مدعی‌العموم، دستگاه‌های مسئول را به اجرای این قانون ملزم کنیم.

پرونده زباله‌گردها در تهران بسته می‌شود

معاون وزیر دادگستری افزود: در این رابطه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی قانون مدیریت پسماند، فرماندهی فراجا به عنوان ضابط دستگاه قضایی، معاون دادستان کل کشور، دادستان تهران و معاون حقوق عامه دادستان تهران، شهردار تهران همچنین شهرداران مناطق 22 گانه تهران جلسات و نشست‌های تخصصی و متعددی انجام شد تا قانون مدیریت پسماند از طریقی که کمترین تبعات اجتماعی را به وجود آورد، اجرا کنیم.

جلالیان بر لزوم ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی بروز پدیده زباله‌گردی تاکید کرد و گفت: با پدیده مافیای زباله مواجه هستیم که برای دستیابی به سود بیشتر، افراد جویای کار و نیازمند یا اتباع غیرایرانی را از راه استثمار در زباله‌گردی به کار می‌گیرند. در این زمینه و با هدف کنترل و رصد موثر فعالیت‌ها، تعداد پیمانکاران شهرداری از 154 نفر به 14 نفر در مناطق 22 گانه تهران کاهش یافت و حدود وظایف و اختیارات هر پیمانکار به طور دقیق و شفاف تعیین و ابلاغ شده است.

معاون وزیر دادگستری، به راه‌اندازی سامانه نوماند شهرداری برای تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: یکی از کارکردهای این سامانه تحویل مستقیم پسماند قابل بازیافت به افراد مجاز و کوتاه شدن دست مافیا از چرخه جمع‌آوری، نگهداری و بازیافت زباله است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • نتانیاهو به گالانت: اطلاعات حساس را فاش کردی!
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • هزاران صهیونیست بازهم خواستار استعفای نتانیاهو شدند
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان
  • یکسان اجرا نشدن قانون آزاردهنده است
  • فنلاند: روسیه قصد تضعیف ما از طریق مهاجران را دارد