Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@05:22:12 GMT

حکم تازه اردوغان و تغییرات ساختاری در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۹۴۳۳

ساختار شورای عالی نظامی ترکیه بر اساس بخشنامه در حکم قانون ریاست جمهوری این کشور تغییر یافت. آفتاب‌‌نیوز : بر اساس این تصمیم، شورای عالی نظامی ترکیه با فراخوان معاون رئیس جمهوری که از سوی رئیس جمهوری به عنوان رئیس این شورا انتخاب خواهد شد، هر سال حداقل یک بار تشکیل خواهد شد و رئیس جمهوری نیز در صورتی که لازم باشد، می تواند این شورا را تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این بخشنامه، با حکم ریاست جمهوری ترکیه، معاونان رئیس جمهوری، وزیر دارایی و خزانه داری و وزیر آموزش ملی نیز عضو شورای عالی نظامی خواهند بود.
در این بخشنامه، ستاد کل ارتش ترکیه زیرمجموعه وزارت دفاع این کشور قرار گرفته و پروفسور محمد چلیک معاون مدیرکل شرکت صنایع دفاعی نظامی ترکیه(آسلسان) به عنوان عضو شورای آموزش عالی انتخاب شده است.
بر اساس مفاد آخرین بخشنامه در حکم قانون ترکیه، همچنین شورای امنیت ملی این کشور با درخواست شخص رئیس جمهوری هر دو ماه یک بار تشکیل جلسه خواهد داد و معاون رئیس جمهوری در غیاب وی ریاست جلسات را بر عهده خواهد داشت.
بر اساس این بخشنامه دولتی، اداره کل اوقاف به عنوان زیر مجموعه وزارت فرهنگ و گردشگری فعالیت خواهد کرد و سازمان مدیریت بحران و وضعیت اضطراری نیز زیر مجموعه وزارت کشور خواهد بود.
همچنین بر اساس این بخشنامه، آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه(تیکا) و ریاست جامعه ترک‌های خارج از کشور و جوامع خویشاوند، زیر مجموعه وزارت فرهنگ و گردشگری خواهد بود.
شورای عالی نظامی ترکیه از سال 1972 تشکیل شده و حداقل سالانه یک جلسه رسمی تشکیل می دهد و این شورا عالی ترین مرجع تصمیم گیری نیروهای مسلح و قوای نظامی ترکیه به شمار می رود.
دولت ترکیه پس از انتخابات سوم تیرماه جاری و بر اساس مفاد همه پرسی تغییرات قانون اساسی که اوایل بهار سال گذشته به تایید مردم این کشور رسید، در حال تغییر سیستم حکومتی و گذر از نظام پارلمانی به ریاستی است.
بر این اساس، ساختارهای تشکیلات اداری و دولتی این کشور در حال تغییرات اساسی است.ایرنا  کد خبر: ۵۳۴۵۱۸ تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اردوغان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه منافع رژیم اسرائیل، مرزهای دموکراسی غرب را ترسیم می‌کند، گفت: هر چیزی که منافع اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد از نظر آنها ضد دموکراتیک و یهودستیزانه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی با بیان اینکه حمایت برخی از دولت‌های اروپایی از جریان‌های راست افراطی یک مساله خجالت‌آور و رسوایی برای دموکراسی‌های غربی است، گفت: سیاست ریاکارانه رهبران غربی در قبال قتل‌عام غزه را که سال‌ها به ما درس‌هایی در مورد دموکراسی و آزادی می‌دهند، با عبرت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: هیچ رهبر غربی به جز تعداد انگشت شماری از دولتمردان وظیفه‌شناس به جنایات اسرائیل واکنش نشان ندادند. هیچ دلیرمردی نبود که به اسرائیل بگوید دیگر بس است.
 
رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: منافع اسرائیل، مرزهای دموکراسی غرب را ترسیم می‌کند. هر چیزی که منافع اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد از نظر آنها ضد دموکراتیک و یهودستیزانه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه حساسیتی که در خصوص یهودی‌ستیزی وجود دارد، در مورد اسلام‌هراسی و حملات نژادپرستی وجود ندارد، تصریح کرد: کسانی که گزارش حقوق بشر را آماده می‌کنند، تنها نظاره‌گر مرگ 35 هزار فلسطینی از جمله 15 هزار کودک بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها