Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ برنامه " گفت و گوی فرهنگی" ویژه روز دختر با موضوع ویژگی و رسالت های دختران امروز جامعه و حضور دکتر فاطمه قائمی پناهیان حافظ قرآن کریم، دانشجوی رشته دندانپزشکی و دختر موفق از شبکه رادیویی گفت و گو روانه آنتن شد.
پناهیان گفت : دین اسلام در شرایطی ظهور کرد که تمدن های آن زمان کمترین ارزش را برای زنان و دختران قائل بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به عنوان مثال در عصر جاهلیت دختران را زنده به گور می کردند و در سایر تمدن ها نیز به دختر و زن به جز یک کالا و موجود به شدت پست نگاه نمی کردند.
پناهیان همچنین مطرح کرد: متاسفانه در جوامع غربی که دم از حقوق بشر می زنند و به ویژه در اسرائیل فروشگاه های فروش زن وجود دارد و زن به عنوان یک کالا مطرح است. در میان این تمدن ها در گذشته و در عصر امروز، دین اسلام شأن زن را بالا می برد و به او شخصیت می دهد.
این حافظ قرآن با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد جایگاه زنان گفت : آیات متعددی از قرآن کریم در مورد جایگاه زن و دختر وجود دارد که از مقام او دفاع می کنند. در سوره تکویر کشتن دختران بی گناه مورد مذمت واقع شده و در آیاتی از سوره نمل نیز آمده که هنگامی که مردان عرب را به فرزند دختر بشارت می دادند چهره آنها عبوس و به شدت اندوهگین می شد.
وی یادآور شد : علاوه بر آیات قرآن کریم احادیث زیادی از معصومین (ع) وجود دارد که به جایگاه ویژه فرزند دختر اشاره دارند. در این رابطه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: " خداوند نسبت به دختران مهربان تر است" و "اگر فرزند دختر را خوب تربیت کنید و به او دانش بیاموزید سپر شما در مقابل آتش جهنم خواهد بود."
پناهیان افزود : الگوی ائمه اطهار (ع) حضرت فاطمه (س) است و این نشان دهنده اوج کرامتی است که دین اسلام برای جایگاه بانوان قائل است.
دانشجوی رشته دندانپزشکی با بیان اینکه رعایت حیا و عفاف در دین اسلام بسیار مورد سفارش و تاکید است اظهار داشت: مسئله ای که دین اسلام برای زنان و دختران ارزش ویژه ای قائل شده و جامعه کمتر به آن توجه می کند جایگاه علمی و اجتماعی و اثر گذاری زن در جامعه است.
وی اضافه کرد: دین اسلام الگوهایی از زن را به ما معرفی می کند که در عین انجام وظایف مربوط به مادری و یا دختری اما در جامعه اثرگذار هستند. به عنوان نمونه حضرت زینب (س) پیام آور عاشورا برای جهانیان هستند و جایگاه علمی حضرت معصومه (س) در سن هشت سالگی به مرتبه ای می رسد که سوالات دانشمندان ایرانی را پاسخ دادند و آنها را قانع کردند.
پناهیان در پایان برنامه فرهنگی رادیو گفت و گو تأکید کرد: این مسئله نشان دهنده تأکید ویژه اسلام بر ظرفیت اثرگذاری زنان است و غرب نیز به این مسئله پی برده و در قالب جنگ نرم سعی دارد عفاف زنان و دختران را لکه دار کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حقوق بشر جوامع غربی زن جاهلیت خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی شامگاه دوشنبه در جشن بزرگ کارگران در مشهد اظهار کرد: تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود و این امنیت، خونخواهی از سرداران نظامی و مردم فلسطین در اقدام سپاه پاسداران انقلاب و عملیات وعده صادق را فراهم می کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام (ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

وی افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن ها و جوامع دارد که به کارگر صرفاً نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار کرد: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت های غربی در حال رخ دادن است.

وی گفت: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

کد خبر 6092717

دیگر خبرها

  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • اتفاق ویژه: جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین