Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان قشم گفت: سال گذشته 40 فقره تسهیلات خوداشتغالی در مجموع به مبلغ 6 میلیارد و 200 میلیون ریال به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در شهرستان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا نصری روز یکشنبه در دیدار رئیس و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان با وی افزود: دولت تدابیر ویژه و چشم گیری برای حمایت از دستگاه های حمایتی چون سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اندیشیده و اعتبارات مطلوبی در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شناخت ظرفیت ها و استعدادهای مددجویان یکی از وظایفی است که اداره بهزیستی با پیگیری آن می تواند به بسیاری از مشکلات خاتمه دهد.
فرماندار شهرستان قشم با تأکید بر ترویج آموزش های فنی و حرفه ای برای زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: آموزش ها به شکلی صورت گیرد که زنان با دریافت تسهیلات خوداشتغالی بتوانند کسب و کاری را راه اندازی و کالاهای تولیدی را به بازار عرضه کنند.
وی بیان داشت: سبک زندگی ایرانی و اسلامی در توانمند سازی جامعه موثر است و می تواند از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.
نصری در ادامه خواستار مناسب سازی اماکن عمومی شهرستان برای عبور و مرور معلولان شد و گفت: سهولت در زندگی مددجویان بهزیستی باعث می شود که ظرفیت ها و استعدادهای این بخش از جامعه به شکوفا شود.
وی افزود: اگر امور مربوط به پیشگیری و آموزش به طور صحیحی انجام شود میزان آسیب ها به ویژه معلولیت ها و اعتیاد به حداقل می رسد.

** 54 درصد معلولیت قشمی ها در بدو تولد رخ می دهد
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قشم نیز در این نشست اظهار داشت: استفاده از قابله های محلی در زمان زایمان یکی از دلایل اصلی معلولیت ها در شهرستان قشم است به طوری که 54 درصد جامعه معلولان شهرستان قشم در بدو تولد معلول شده اند.
اسماعیل کیانی به انجام 44 مشاوره ژنتیکی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: اجباری شدن آزمایش ژنتیک برای جلوگیری از تولد فرزند معلول به زودی اجرایی می شود.
وی تصریح کرد: سال 96 غربالگری چشم برای 75 درصد کودکان سه تا 6 سال شهرستان قشم شامل 9 هزار و 500 کودک بین سه تا 6 سال برگزار شد.
وی اذعان داشت: در نتیجه این غربالگری و برای جلوگیری از پدیده کم بینایی و یا نابینایی برای 45 کودک عینک تجویز شد.
132 خانوار در شهرستان قشم از خدمات مستمر سازمان بهزیستی بهره می برند. تا کنون 2 هزار و 334 معلول در این شهرستان شناسایی شده که 1،5 درصد جمعیت آن را در بر می گیرد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مددجويان بهزيستي قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد

شهبازی معاون اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد گفت: در راستای حمایت از مددجویان بهزیستی یزد، قریب به ۳۰ هزار ثوب پوشاک به مبلغ یک میلیارد تومان به اداره کل بهزیستی استان تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه تحویل پوشاک و کفش در مرحله اول در سال ۱۴۰۳ انجام شد، افزود: قرار است تحویل این کالا‌ها در مراحل بعدی نیز ادامه داشته باشد.

معاون اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد ادامه داد: این اقلام بین مددجویان موسسه‌های خیریه وابسته به این مجموعه توزیع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی