Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، چاغلار فاحری چاکر آلپ روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالروز کودتای نافرجام در ترکیه با بیان اینکه تحولات ایران برای ترکیه و تحولات ترکیه نیز برای ایران حائز اهمیت است، گفت: منافع ایران و ترکیه درگرو امنیت دو کشور است و هیچ کشوری نمی تواند رولبط این دو کشور را خراب کند.
وی با اشاره به اینکه تاریخ دوستی ایران و ترکیه به صدها سال می رسد، اظهار کرد: ترکیه و ایران با هم برادرند و در مواقع سختی دو کشور در کنار هم قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شعار سیاست خارجی ترکیه 'صلح در وطن، صلح در جهان' بر مبنای استراتژی بنیانگذار ترکیه نوین و در این راستا اولویت رابطه با همسایگان مان است و ایران هم به عنوان یکی از قدیمی ترین و قدرتمندترین همسایه ترکیه برای ما اهمیت استراتژیک دارد.
سرکنسول ترکیه در تبریز روابط ایران و ترکیه بر اساس حسن همجواری ادامه دارد، افزود: قبل از برجام تحریم هایی علیه ایران وجود داشت که ترکیه هیچکدام از اینها را قبول نداشت و روابط خود را در بالاترین سطح اقتصادی و سیاسی با ایران ادامه داد و از ایران حمایت می کند.
وی با بیان اینکه ایران و ترکیه منافع مشترکی در عراق و سوریه دارند، خاطرنشان کرد: تمامیت ارضی عراق و سوریه مورد تاکید ماست و این منطقه باید روی صلح و ثبات را ببیند.
فاحری چاکر در مورد روابط تجاری میان ایران و ترکیه نیز اظهار داشت: ترکیه مهم ترین شریک تجاری ایران در منطقه است و از سه سال پیش روابط تجاری و سرمایه گذاری را افزایش داده است.
وی با اشاره به برگزاری همایش تجارت و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی و ترکیه در تبریز اضافه کرد: در این همایش 65 سرمایه گذار ترک از شهرهای بزرگ ترکیه در تبریز حضور یافته و نیز هیات هایی از اتاق بازرگانی ،انجمن های کار، اتاق بورس ،پیمانکاران و شرکت های گردشگری از تبریز و منطقه آزاد ارس بازدید کردند.
فاحری چاکر با بیان اینکه در دوره ماموریت اینجانب 50 هیات ترکیه ای از ایران بازدید کردند، ادامه داد: برای افزایش تجارت و گسترش همکاری ها هر کاری انجام می دهیم.
6132/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آذربایجان شرقی دلار سرمایه سرمایه گذاری گردشگری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه

درپایان مسابقات کشوری شطرنج مجتبی ترازوی عدل از ارومیه به مقام قهرمانی دست یافت و مهدی صمدی فر از بناب و سینا صائمی از تبریز دوم و سوم شدند.

این مسابقات با شرکت ۱۶۱ ورزشکار در ۱۰ دور و به روش سوئیسی برگزار شد.

ورزشکاران استان‌های تهران، گیلان، خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی در این رقابت‌ها شرکت داشتند.

در پایان رقابت‌ها به هشت نفر اول جوایزی اهدا شد.

رقابت‌های شطرنج نکوداشت روز مراغه به مدت یک روز در خانه شطرنج سهند برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • قهرمانی تیم درناباطری تبریز در مسابقات والیبال ساحلی مراغه
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد