Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  رسانه هندی درباره شکل پروازی بمبئی _ تهران گفت که ایران ایر A۳۰۶ ، نتوانسته به زمین بنشیند این در حالیست  که هواپیما‌های دیگر هیچ مشکلی در فرود و پرواز نداشتند مسئولان پرواز هند این اقدام هواپیمای ایران را عجیب دانسته‌اند.

رسانه‌ی هندی هم با طعنه نوشته است خلبان ایرانی از چند تا ابر ترسیده و نتوانسته فرود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه هندی تایمز آو ایندیا در مورد اتفاقات پرواز IR-۸۱۰ نوشت: هواپیمای ایران ایر A۳۰۶ که در آسمان هند پرواز می‌کرد حوالی ظهر امروز پس از چرخیدن‌های بی‌هدف به شرق و غرب که حدود یک ساعت ادامه داشت نهایتا تسلیم شرایط بد آب و هوایی شد و مسیر خود را به سمت زاهدان کج کرد تا در فرودگاه این شهر به زمین بنشیند.

شهباز بوشهری مدیر ایستگاه فرودگاه ایران ایر گفت: پرواز IR-۸۱۰ پس از سوخت گیری از زاهدان به سمت تهران حرکت کرد و انتظار می‌رود حوالی ۲ صبح یکشنبه در تهران به زمین بنشیند. این هواپیمای پرواز بمبئی- تهران ۱۴۰ مسافر داشت.

در این زمینه کنترل کننده ترافیک هوایی گفت: وی و همکارانش این مسئله را که هواپیمای ایرانی باید مسیر پروازش را تغییر دهد عجیب می‌دانند.

بخش فرماندهی هم اعلام کرد ما نمی‌دانیم پس از یک ساعت وقفه در برد پرواز IR-۸۱۰ چه اتفاقی افتاده است که آن‌ها اقدام به تغییر مسیر کرده‌اند.

یک مقام ارشد کنترل هوایی نیز گفت: تراکم زیاد ابر‌ها در طول مسیر باعث تغیبر مسیر هواپیمای ایرانی شده، اما دیگر هواپیما‌ها مدیریت می‌کردند تا این هواپیما مسیر خود را تغییر ندهد و به سلامت به زمین بنشیند.

کنترل کننده ترافیک هوایی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی طوری نبود که هواپیمایی ایران نتواند فرود بیاید ، گفت: دقیقا قبل از اینکه هواپیمای ایران ایر A۳۰۶ پرواز کند بوئینگ ۷۷۷ هواپیمای «بریتیش ایرویز» انگلیس به سلامت به زمین نشست. همچنین بوئینگ ۷۷۷ جت ایرویز هم کامل فرود آمد و بوئینگ ۷۷۷ ایرلاین سنگاپور هم چند ساعت قبل در امنیت کامل پرواز کرده بود.

یک مقام ارشد فرماندهی گفت: سیاست ایرلاین‌ها در شرایط بد آب و هوایی معمولا آن‌ها را مجبور می‌کند تا مسیرشان را تغییر دهند.

این رسانه هندی نوشته است تماس با سخنگوی ایران ایربرای گرفتن اطلاعات بیشتری از این موضوع مقدور نشد، اما منابع دیگر اعلام کردند که این پرواز حدود ۲۰۰ مسافر داشت.

بر اساس این گزارش این اتفاقات در ساعت ۱۱ و نیم صبح با پرواز A۳۰۶ در فراز دریای عرب در اقیانوس هند اتفاق افتاد.

هواپیما دو بار دور این دریا چرخید و سپس در انتهایی‌ترین بخش جنوبی شهر ایسلند به سمت شرق شهر به طرف شهر لوناوالا حرکت کرد. همانجا هم ۷ هزار پا در حدود نیم ساعت هواپیما حرکت کرد و پس از آن اوج گرفت و به سمت ایران مسیر را تغییر داد.

هواپیما ساعت ۳ بعداز ظهر در فرودگاه زاهدان به زمین نشست.

کنترل کننده ترافیک هوایی اعلام کرد زمانی که پرواز‌های خارجی نتوانند در مقصد‌های پروازی تعیین شده به زمین بنشینند معمولا به فرودگاه‌های جایگزین در شهر‌های احمدآباد، حیدرآباد یا بنگولا تغییر می‌روند، اما با این وجود پرواز IR-۸۱۰ فرودگاه زاهدان را به عنوان فرودگاه جایگزین انتخاب کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواپیمایی وزارت راه و شهر سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کد خبر 847561 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز