Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@21:14:48 GMT

اژه‌ای: سلطان سکه سال ۹۲ هم دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۰۵۴۲

اژه‌ای: سلطان سکه سال ۹۲ هم دستگیر شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سلطان سکه (حمید مظلومین) سال ۹۲ هم دستگیر و محکوم شد، اما بانک مرکزی رسما به دادسرا و دادگاه نامه نوشت و اعلام کرد این فرد با ما همکاری می‌کند و خودمان به او و پسرش دلار دادیم.

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه یکصدوبیست و هشتمین نشست خبری در ارتباط با بحث سکه و ارز اظهار کرد: کسانی که ثبت سفارش کردند، نسبت به ثبت سفارش خود، ارزی دریافت کردند، اما در خصوص موضوع ثبت سفارش خود هیچ گونه سابقه فعالیت نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثل دو شرکت که دو برادر هستند، ۲۰ و چند میلیون یورو را برای وارد کردن کاغذ روزنامه گرفتند، اما در حالی که ربطی به این‌ها نداشته و اصلا موضوع فعالیت شان نبوده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: یک موضوع مهمتر این است که این مسئله را در سال ۹۱ و ۹۲ داشتیم و هم الان اتفاق افتاده که چگونگی آن قابل تحقیق است. افرادی در بازار که نه صراف هستند و نه کارشان این است، در خرید و فروش عمده ارز دخالت داشتند و به صورت بسیار گسترده و عمده سکه خرید و فروش می‌کردند. برخی از این‌ها بر اساس تحقیقات میدانی که اواخر سال گذشته شروع شد، به افرادی برخوردند که دیدند این‌ها در بازار صرافی ندارند، اما مبالغ سنگینی را در طول شبانه روز و هفته خرید و فروش می‌کنند و در ورود و خروج ارز و سکه نقش دارند.

وی افزود: برخی از این‌ها با حکم قضایی و توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند. برخی از این‌ها ادعا می‌کنند با هماهنگی بانک مرکزی و برای کنترل بازار ارز‌ها را خرید و فروش می‌کردند یا وارد یا خارج می‌کردند. اینکه این مسئله چقدر مورد تایید است هنوز معلوم نیست؟ متاسفانه در سال‌های ۹۱ و ۹۲ هم افرادی دستگیر شدند. از جمله کسی که در همین موضوع هم دستگیر شده و نیروی انتظامی گفته دو تن سکه داشته است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: این فرد حمید مظلومین و پسرش محمدرضا مظلومین نام دارد که آن موقع هم دستگیر شدند و حکم گرفتند و رسماً بانک مرکزی به دادسرا و دادگاه گفتند این‌ها با نظر و هماهنگی ما بوده است و ما این دلار‌ها را در اختیارشان قرار دادیم. با آن توضیحی که آن زمان نماینده مرکزی و حراست دادند، دادگاه اعلام کرد که جرمی از این بابت مرتکب نشدند.

وی افزود: یکی از بحث‌ها این است که این مسئله مورد تایید بانک مرکزی هست یا خیر. در ارتباط با یکی از افرادی که تا روز دستگیری به گفته خودش ۴۶ مورد هر دفعه بین ۴ تا ۷ میلیون دلار گرفته، یکی از افراد بانک مرکزی گفته که این با هماهنگی ما بوده است.

اژه‌ای ادامه داد: از این فرد دو تن سکه گرفته نشده، اما اسناد و مدارکی که بدست آمده مشخص شده، این فرد و پسرش بیش از دو تن خرید و فروش کرده است. در این پرونده پدر بازداشت و پسر آزاد است.

وی درباره مستندی که درباره محتوای اینستاگرام پخش شد گفت: اولاً بسیار مایه تاسف است که افراد فقط یک جانبه قضیه را نگاه می‌کنند و فقط منتقد هستند. چرا افرادی که متاسفانه اگر مقید به ارزش‌های اسلامی معتقدات این مردم متدین نیستند، اقلاً غیرت خودشان کجا رفته که خود را برهنه و نیمه برهنه می‌کنند و در معرض دیدم عموم می‌گذارند و حرکات عجیب و غریب انجام می‌دهند. ندیدم کسی این طرف قضیه را محکوم کند. کسانی که برهنه و نیمه برهنه می‌شوند و عفت عمومی را جریحه دار می‌کنند، قطعاً خلاف شرع و قانون و جرم است.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: یک سر و صدای به راه انداخند تا تاثیر منفی بگذارند. این فرد یک شب بازداشت نشده است که شاید هم بی وجه بوده که بازداشت نشده است. خیلی از دروغ‌هایی که در این خصوص گفتند واقعیت نداشته است.

محسنی اژه‌ای افزود: خودم چیزی که از ناحیه صدا و سیما پخش شد را ندیدم، اما گفتند که اسم این خانم پخش نشده و چهره او را هم به اسم واضح پخش نکردند، اما کسانی که اینستاگرام را می‌دیدند شناختند. اصلاً این افرادی که سه الی چهار نفر بودند و سراغ این‌ها رفتند، غیر از یک نفرشان مورد نظر دستگاه قضایی و انتظامی نبوده که سراغ این‌ها بروند. متاسفانه از بیرون افرادی را بکار می‌گیرند و پول می‌دهند و تشویق می‌کنند که در فضای مجازی یا عمومی روسری خود را بردارند که صرف بی عفتی و بی غیرتی نیست بلکه یک هدف سیاسی پشت آن است و دنبال قبح شکنی و هنجارشکنی هستند. در اینجا هم دنبال آن عوامل هستند و وقتی سراغ این‌ها رفتند دیدند که آن‌ها اصلا از جنبه پشت قضیه خبر نداشتند. اگر مستندی برای پیشگیری و انزار توسط صداوسیما با همکاری نیروی انتظامی پخش شده و اسم کسی را نبرده، ایرادی ندارد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Xdy

منبع: فردا

کلیدواژه: اژه ای سخنگوی قوه قضاییه سلطان سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تخلف زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر

محمود قلی‌زاده گفت: بعد از گشت‌زنی و کنترل مسئول منابع طبیعی شهر هیر و به دنبال مشاهده اقدامات عمرانی در حوزه منابع طبیعی و استعلام‌های لازم و بررسی مختصات محل اجرا، زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر کشف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: فردی که مدیریت یکی از شرکت‌های خصوصی در سطح استان را دارد، با سوء استفاده موقعیت خود و آشنایی به محل، اقدام به فروش سه قطعه زمین به متراژ‌های ۱۸۵ متر و ۲۰۰ متر و ۱۲۰ متر کرده بود.

به گفته او، مستندات نشان می‌دهد که افرادی که این زمین‌ها را خریدند، کاملاً از کلاهبرداری بودن این موضوع بی‌اطلاع هستند که موضوع در اسرع وقت تشکیل پرونده شده و به دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شد.

قلی‌زاده تصریح کرد: همه افرادی که زمین‌های مشکوکی بدون استعلام از منابع طبیعی و اطمینان از غیر ملی بودن اراضی خریداری کردند، ضرورت دارد جهت اطلاع از وضعیت زمین مورد معامله برای استعلامات لازم مراجعه کنند.

او از دوست‌داران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی، مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ بصورت شبانه‌روزی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • «سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد
  • لاغری با یک دمنوش؛ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • «سلطان رمزارز» به ۲۵ سال زندان محکوم شد
  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • کشف تخلف زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر
  • (ویدئو) وقتی سلطان جنگل مثل میمون از درخت بالا می‌رود!
  • هنگام روزه‌داری چه زمانی ورزش کنیم؟
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین  نیازمندان روستای سلطان آباد بخش رخ
  • جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟