Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در حالی طی چند روز گذشته شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه شاهد تغییرات مدیریتی بوده که روند 4 ساله گذشته شرکت با تداوم سود دهی رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

به گونه‌ای که سود خالص قبل از کسر مالیات رفاه در 6 ماه اول سال مالی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 64 درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این روند رو به رشد تا پایان سال مالی جاری هم ادامه داشته باشد و رفاه به رکورد بیشترین سود خالص در کل دوره حیات خود دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر درآمدهای عملیاتی رفاه در 6 ماه اول سال مالی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 99 درصد رشد داشته است و انتظار می‌رود با تداوم روند صعودی فعلی، فروش کل کالاهای رفاه در سال مالی جاری بیش از 2400 میلیارد تومان باشد. سرمایه‌گذاری شرکت رفاه بر روی سه برند جدید فروشگاهی شامل فروشگاه‌های همواره تخفیفی با برند WinMarket ، فروشگاه‌های عمده‌فروشی مدرن با مدل Cash & Carry و فروشگاه‌های تخصصی لوازم خانگی و طراحی داخلی با برند RHC ،رشد فروش مازاد 100درصدی سالانه را تا سال 1400 هدف‌گذاری می‌کند.

همچنین سود ناخالص رفاه در 6 ماه اول سال مالی جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل 59 درصد رشد داشته است. مقایسه سود ناخالص رفاه در سال مالی گذشته با سال ماقبل آن 43 درصد و نسبت به دو سال ماقبل آن 46 درصد رشد نشان می‌دهد.

در همین حال سود عملیاتی رفاه در سال مالی قبل بیش از 144 درصد نسبت به سال مالی ماقبل آن رشد داشته است. به عبارت دیگر در حالیکه در سال مالی 95-94 رفاه با زیان عملیاتی 26 میلیارد تومانی مواجه بوده است، عملکرد مناسب شرکت در سال مالی 96-95 موجب دستیابی به سود عملیاتی 11.5 میلیارد تومانی شد. این روند رشد در سال مالی جاری نیز مشاهده می‌شود، به گونه‌ای که سود عملیاتی شرکت در 6 ماه اول سال مالی جاری 124 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است. رشد سود عملیاتی بیانگر آن است که رفاه توانسته است سود خالص خود را از فعالیت‌های اصلی شرکت که عملیات فروشگاهی است به دست آورد.

این در حالی است که همزمان با رکوردشکنی‌های پیاپی در افزایش فروش و سود، رفاه در سال‌های گذشته رکورد ارایه تخفیف به مشتریان را هم شکسته است. رفاه تنها در عرض 6 ماه از سال مالی جاری حدود 170 میلیارد تومان به مشتریان خود تخفیف داده است که 600 درصد نسبت به دوره مشابه در سال مالی 94-93 و 2200 درصد نسبت به دوره مشابه در سال مالی 92-93 بیشتر بوده است.

با توجه به گردش مالی متوسط 5000 میلیارد ریالی ماهانه و عرف متوسط دوره تسویه با تامین کنندگان به مدت دو ماه در بازار ایران، بدهی در گردش رفاه به تامین کنندگان در حدود 300 میلیارد تومان کمتر از حد اعتباری است و از منظر این شاخص، ریسک همکاری با رفاه پایین و وضعیت اعتباری رفاه در بین شرکاء تجاری مطلوب ارزیابی می شود. با توجه به ارزش دارایی های ثابت رفاه در حدود بیش از 2000 میلیارد تومان و همچنین عدم هرگونه بدهی به شبکه بانکی و عدم هرگونه اخذ وام بانکی در سه سال گذشته، همکاری با شرکت رفاه، یکی از بدون ریسک ترین همکاری های تجاری برای تولیدکنندگان و تجار ایرانی است. لازم به ذکر است که با توجه به عقد قرارداد و برنامه راه اندازی 37 پروژه جدید و برنامه توسعه شرکت رفاه، رشد فروش 100 درصدی سالانه برای دو سال آتی رفاه پیش بینی می شود و این امر می تواند بیش از پیش برای تامین کنندگان کالا و شرکای رفاه مورد توجه قرار گیرد.

400

شاخص های کسب و کار تغییرات مدیریتی سرمایه‌گذاری درآمدهای عملیاتی فروشگاه‌های تخصصی لوازم خانگی وضعیت اعتباری شبکه بانکی اخذ وام بانکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شاخص های کسب و کار تغییرات مدیریتی سرمایه گذاری درآمدهای عملیاتی وضعیت اعتباری شبکه بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

بانک مرکزی در ادامه برنامه های خود جهت توسعه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و با هدف تسهیل تامین مالی بنگاه های اقتصادی نسبت به طراحی و عملیاتی سازی «برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین» از طریق بانک های صادرات و تجارت اقدام کرد.   به گزارش ایسنا از روابط عمومی بانک مرکزی، به منظور گسترش تامین مالی زنجیره تولید و اجرایی‌سازی شیوه‌نامه اجرایی استفاده از برات الکترونیکی (که طی بخشنامه شماره ۲۸۳۹۶۲‌‏/۰۰ سال ۱۴۰۰ به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است) با تلاش های صورت گرفته و فراهم‌سازی الزامات سامانه ای و فناورانه و با همکاری بانک های صادرات ایران، تجارت و ملی ایران و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی بهره برداری تجاری از این ابزار در تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال جاری عملیاتی شد و اولین برات الکترونیکی توسط دو بانک صادرات ایران و تجارت صادر شد.     در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام نمایند.   لازم به ذکر است برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می شود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن براتگیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می کند.   مزایای برات الکترونیکی  برخی از مزایای برات الکترونیکی عبارتند از:   قابلیت انتقال در زنجیره های فعالیت های اقتصادی

-    امکان صدور برات الکترونیکی  تا سقف ۲۰۰ فروش سال گذشته بنگاه خریدار

  معاف از برنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک مرکزی

  امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره   با توسعه استفاده از این ابزار برای کل شبکه بانکی ظرفیت مناسبی جهت تامین مالی بنگاه های اقتصادی در طول زنجیره های فعالیت آنها فراهم شده است.   لازم به ذکر است که بر اساس بخشنامه تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ بانک مرکزی به شبکه بانکی امکان صدور  ۸۰ هزار میلیارد تومان برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا