Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@18:07:07 GMT

نسیم کوی یار

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۱۱۶۳

نسیم کوی یار

شهرضا – گاهی دلمان هوای پریدن می‌خواهد تا از این عالم خاک، دور از چشم خاکیان دمی با ملکوتیان بنشینیم یا قطره‌ای از جام رضوان را سرشار از لذت حضورمان کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، نه از دیدن رویت که مژده روضه رضوان می‌دهد، سیر می‌شویم نه از بوییدن رایحه دلاویزت که طرفه‌ای است از جنات عدن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجا قلب تپنده شهر است، بهشتی که برای رسیدن به آن باید از گلستانی به وسعت تاریخ بگذری. دیباچه هر غزل عاشقی از اینجا آغاز می‌شود و هر کلامی در معرفت، به اینجا ختم می‌شود.

آستان امامزاده شاهرضا(ع) گویی بویی از بهشت دارد که در جوارش، ده‌ها گل پرپر شده آرمیده اند. در جوار این آستان، جهانی بزرگتر از عالم خاکی ما وجود دارد که ساکنانش همه از اهل بهشتند؛  مردانی به عظمت تاریخ.

اینجا از فکه و فاو و شلمچه گرفته تا بیت المقدس و فتح المبین و خیبر، یادگارانی ارزشمند هستند که همچون حلقه انگشتری، خاتم آستان را در میان گرفته‌اند.

شاهرضا، همیشه مقصد عاشقان بوده و مأوای صاحب دلان. اینجا هم بوی کربلای حسین می آید و هم نشانی از هشت سال غیرت و مردانگی.

بر مزار شهید همت که بنشینی، هم عظمت آستان را می‌بینی هم مزار ده‌ها شهید گلگون کفنی که در راه عشق جانبازی کردند.

شاهرضا امروز حال و هوایی دیگر داشت، فرزندی دیگر از هفتمین امام میهمان کوی عاشقان بود. از قم تا شهرضا راهی دراز است، اما این فاصله گویی امروز کمتر از آنی شده بود و همه مردم دیار شهید همت می‌توانستند همزمان، رایحه بهشتی شاهرضا و حرم حضرت معصومه(س) را استشمام کنند.

دیرزمانی نیست که دفتر تولیت آستان مقدس رضوی در این شهرستان تأسیس شده و امروز بیرق آستان حضرت معصومه(س) زینت افزای دیار سرداران شهید بود.

مادر شهیدی در گوشه‌ کناری ایستاده و منتظر ورود خادمان حضرت معصومه(س) است، او که اشک در چشمانش نقش بسته می‌گوید: «سال‌هاست در انتظار زیارت حضرت معصومه(س) هستم، اما فرصتش پیدا نمی‌شود، شاید هم توفیق ندارم، اما به هر حال امروز خدا قسمت کرد تا در کنار پیکر فرزندم زیارت کنم.»

مردی میانسال که اسفنددان را در جمعیت می‌گرداند و بلند صلوات می‌فرستد «خدمت به اهل بیت در هر حال توفیق می‌خواهد، امروز فرزند یک امام به شهرم می‌آید و باید همه چیز برای ورودش مهیا باشد.»

انبوه جمعیت چشم به راه هستند و منتظر، حتی آن رفتگری که بعد از رفت و روب صبحگاهی مشغول آب‌پاشی مسیر است:«شهرضا آماده پذیرایی از کاروان حضرت معصومه است، امروز صبح به دختر کوچکم قول دادم تبرکی از این کاروان برایش ببرم، منتظر آمدنشان هستم.»

امروز اینجا آسمان آبی‌تر و خورشید نورانی‌تر است؛ انگار آسمان به زمین نزدیکتر شده و به سادگی می‌توان به عرش دست دراز کرد؛ امروز گویی قلب زمین  از اینجا می‌تپد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امامزاده شاهرضا حج و زيارت شهرضا ولادت حضرت معصومه اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری تسنیم، خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید.

با پیگیری ستاد معراج شهدا و پس از بررسی و انجام تست دی ان ای از افراد مدعی، نسبیت خانوادگی آقای محمد یاسین مرادی فرزند میرزا محمد به عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز گردید.

برادر شهید نسیم افغانی امروز با حضور در ستاد معراج شهدا در جریان احراز نسبیت برادری با شهید قرار گرفت.

خرداد سال 1399 بود که سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین طی یک ویدئو درخواست کرد هر کسی می تواند در شناسایی یک شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس کمک کند.

او در این ویدئو گفته بود: در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به‌ نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، 31 ساله به شماره پلاک CG519_396 اعزامی از لشکر 5 نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. چرا که با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده، نشانی جدیدی از محل سکونت خانواده این شهید افغانستانی به دست نیامده است. خواهشمند است در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان، مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منعکس کنید.

برگزاری یادواره 470 شهید کارگر استان همدان + تصویر

حتی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سعید اوحدی، رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در اطلاعیه ای تقاضا کردند تا اگر کسی اطلاعی از خانواده این شهید عزیز دارد اعلام کند. تنها اطلاع به دست آمده در مورد این شهید دفاع مقدس، عکس او از پرونده پرسنلی‌اش، تصاویر حضور در جبهه و مشخصات یگان اعزامی‌اش بود.

گفتنی است نسیم افغانی در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد(ع) لشکر 5 نصر خراسان بود که فرمانده گردانش، شهید جواد آخوندی بود. پیکر شهید آخوندی همچنان مفقود است. جانشین گردان نسیم افغانی در زمان شهادت، شهید سید محمود هاشمی بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد